Alkuperäinen kirjoittaja salonenm
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
DPF + VCDS
Collapse
X
-
Vieras
-
Tässä Ross Techilta tullut DPF:n nollausohje BRD moottorille. Mitään vastuuta en ota, mutta oman auton kanssa tämä toimi hyvin.
Please download this file:
http://www.ross-tech.com/vcds/downlo...06-018-BRD.lbl
... and save it in this directory on your PC:
C:\Ross-Tech\VCDS\Labels\User\
After doing so, you should be able to go into Engine then Adapatation and choose Channel 012 for DPF replacement. There should be on-screen instructions to save a new value of 0
Please let us know if you encounter any difficulties.
Comment
-
Tietoa kaivataan missä päin Etelä-Suomea, mielellään Turun lähistöllä mutta voinhan pidemmällekin ajella, näitä DPF:n suolestuksia tehdään - eli kaikki sisälmykset fyysisesti pois ja ohjelmasta poisto? Tietysti tarkoitus sen jälkeen ajaa sisään viritysohjelma.
Comment
-
-
-
Siellähän oli rattaat sileenä.
Perjantaina pitäisi autolla lähteä reissuun ja edellisestä poltosta nyt matkaa yli 1300km, eli taitaa mennä reissussa pönttötukkoon.
Olisiko jollain täällä pk seudulla mahdollisesti kaasuläppä jolla vois saada tuosta autosta tuon polton tehtyä (n.10min homma purkaa autosta)
Pääsis sitten tuon 400km reissun tehtyä.
Pitää jokatapauksessa uusi laittaa tilaukseen, mutta ei kerkiä perjantaiksi.
Comment
-
Löytyiskö tälläseen apuja tai selvennystä onko kaikki ok?
Eli omaan kiesiin vaihdettu tuo suodatin noin 1v/14tkm sitten, marmorilla.
Tänään kattelin vanhalla (311.2) VCDS:llä dpf:n tilaa ja seuraavanlaista tuli eteen.
ja
Noista pistää silmään seuraavat hommat. (Tähän jjj84:n postaukseen viitaten)
- Kuva 1, 073/1,2 Poltto tapahtunut juuri ennen kun läksin arvoja tsekkailemaan? - Mahdollista. Rouva tuli ~10km matkan autolla tuusulantietä ,ja hän nyt ei huomaa välttämättä irronnutta rengasta jos vaan matka jatkuu. Rouva jätti auton pihaan käyntiin pyynnöstä, auto kävi tyhjiä noin 5-6min ennen kun lähdin tsekkaamaan arvoja.
- KUva 1, 070/1, Poltto ei käynnissä enään.
- Kuva 1, 070/4 "Status successful regeneration, "1" If regeneration successful". Tässä "0". Tästä huolimatta 070/3 "A Number of failed regenerations" myös "0"
- Kuva 2, 067/3, "Exhaust gas pressure difference via particulate filter" Eli mitä ilmeisimmin paine-ero ennen ja jälkeen dpf? Tasakaasulla, tasaisella tiellä, ~2000rpm tuo arvo oli luokkaa 30-40mbar. Joku kirjoitteli että uudella pöntöllä arvo on ollut 0.4bar eli 400mbar, jos oletetaan että tuossa on pilkkuvirhe antaa tämäkin ymmärtää että dpf olisi kunnossa?
- Kuva 2, 068/1 ja 075/3 0.0%. Eli pönttö pitäisi olla tyhjä? Tämä arvo oli alkuun ~6,5% josta laski sitten Kehä III:lla vakkarilla 70kmh@2000rpm ajellessa tuonne nollaan. Poltto ei missään vaiheessa lähtenyt päälle.
- Kuva 2, 068/2, "Täyttöaste grammoina, 60g on vaihdon aika" Tässä vaatimattomat 122 145 131 Mitä ihmettä? Onko tuo jäänyt kenties nollaamatta? Äkkiseltään laskettuna pitäs aavistuksen olla kumit lintassa ja kulku huonoa (122145kg) :) Tekeekö vanha VCDS tepposet?
Ehkä tolla täytyy nyt vaan ajella ja katsella koska se seuraavan kerran ryhtyy polttelemaan.
Tälläsiä löytyi googlella, pikkasen tuntuu olevan ristiriitaista tietoa, riippuen lähteestä tai sit mä en vaan osaa. Joka tapauksessa lienee hyvä ne tähän pasteta nuo niin löytävät muut jos tietoa etsivät.
067 Particulate filter exhaust gas values 1
Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm
A Values valid only during regeneration (no overrun)
1) Temperature upstream of turbocharger
> 690°C (after 10 seconds)
2) Temperature in particulate filter (calculated temperature)
> 400°C (approx. 30s after start of regeneration)
3) Exhaust gas pressure difference via particulate filter
No data
4) Offset differential pressure in overrun
No data
068 Particulate filter exhaust gas values 2
Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm
A Values valid only during regeneration
1) Charge coefficient
< 40% (at 40% regeneration starts)
2) Ash mass
max. 60 g *)
3) Ash learned value
[%]
4) Vacant
*) After replacing filter set axle mass with VAG tester to 0
069 Particulate filter regeneration status 1
Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm
A Values valid only during regeneration (no overrun)
1) Regeneration status 1
XXXX XXX1 Interruption of regeneration by overrun, high
torque request or rapid road speed
change
2) Vacant
3) Vacant
4) Regeneration status 4
XXXX XXX1 Regeneration stage 1 (normal thermal
regeneration)
XXXX XX1X Regeneration stage 2 (enhanced thermal
regeneration)
070 Particulate filter regeneration status 2
Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm
A Values valid only during regeneration (no overrun)
1) Regeneration status 4
XXXX XXX1 Regeneration stage 1 (normal thermal
regeneration)
XXXX XX1X Regeneration stage 2 (enhanced thermal
regeneration)
2) Total regeneration time
[s]
3) Regeneration counter
A Number of failed regenerations (max.4)
4) Status successful regeneration
1 If regeneration successful
071 Particulate filter post-injection
Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm
A Values valid only during regeneration (no overrun)
1) Engine speed
In regeneration: <= 3000 rpm
2) Post-injection quantity
< 10 mg/stroke
3) Commencement of delivery, post-injection
[° bef./aft. TDC]
4) Duration of delivery, post-injection
[°CA]
073 Particulate filter vehicle data
Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm
{0>»
A Werte nur w?hrend der Regeneration g?ltig (kein Schubbetrieb)«<}100{>A Values valid only during regeneration (no overrun)<0}
1) Consumption since last regeneration
[l]
2) Distance driven since last regeneration
[km]
3) Time since last regeneration
[h]
4) Vacant
074 Particulate filter exhaust gas values 3
Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm
A Values valid only during regeneration (no overrun)
1) Engine speed
[rpm]
2) Temperature upstream of turbocharger
> 690°C
3) Lambda actual
1,0-2,5
4) Injection offset lambda
075 Particulate filter emission values 4
Engine idling, 20 seconds after cold start
at room temperature and not in regeneration mode
1) Temperature upstream of turbocharger
> 100°C
2) Temperature before particulate filter
100°C > T > 40°C
3) Charge coefficient
< 40% (as from 40% regeneration starts when driving)
4) Temperature after particulate filter
Temperature before particulate filter > T > Ambient temperature
MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 075.3: Particle Filter Load
MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle FilterViimeksi muokannut dr_ink; 28.5.2012, 23:21.
Comment
-
Omassa kulkineessa edelliset kolme polttoa tapahtunut alle 100km välein. Tätä lähdin ihmettelemään tietokoneen kanssa, mutta ei tuolta mitään vikaakan tuntunut löytyvän. Olisiko ideoita mitä antureita tms olisi syytä tarkistaa?
Lisäksi huomasin että päivitysten myötä Coding-2 valikkoon on ilmoitettu koodi paine-ero anturin sopeuttamiselle.
Autoonihan vaihdettiin uusi DPF ja uusi anturi yli vuosi sitten, mutta huolto ei osannut nollata tuhkan määrää, eivätkä sopeuttaneet uutta anturiakaan. Itse onnistuin nollaamaan DPF:n tuhkan määrän, mutta anturin sopeuttamista en ole edes tullut ajatelleeksi. Olisiko sopeutus hyvä tehdä nyt, vai onko uuden anturin vaihto tehnyt soputuksen tarpeettomaksi?
Comment
-
Aloin vielä miettimään että ehkä huollossa saatettiin tuo paine-ero anturin sopeuttaminen tehdä, kun vikavalo saatiin kerran sammumaan. Mutta eikai tuosta haittaakaan ole jos sen nyt varmuudenvuoksi uudestaan sopeuttaa?
Comment
-
Mistä tietää millon tuo poltto tapahtuu ? Paikallinen marmori kertoi että ei muka mistään , se vaan tapahtuu ?? Volkkari kuulemma näyttää sen !! Samoin kysyin onko mulla tuo dpf , vastaus oli " on , tai ainaki pitäs olla " . Mistä tuon nyt sitten varmistaa ? Auto profiilin mukainen blb kottero .
edit: jumakekka !! uus tuommonen filtteri ebayssä 615,18 !!! nyt kyllä heikottaa ,aikuisten oikeesti
Comment
-
Käyntiääni vähän muuttuu kun poltto on päällä ja pakokaasut haisee kananmunalle.
VCDS näyttää koska poltto on päällä ja pystyy myös seuraamaan koska on edellisen kerran poltellut.
Poltto voi myös aiheuttaa pientä nykimistä, mutta näin viileänä kesänä ei ole ainakaan oma auto nykinyt polton aikana.
Comment
-
Mutta mitään merkkivaloja tai muuta ilmoitusta ei syty tahi tule ? Ompa paska katiska . VCDS newbie ? SIis ohjelmalla näkee varmasti ? Olen kuullut että osassa vm-05/06 malleissa dpf:ää ei olisi . Kuulemma lisävaruste ? No , pitänee aamulla koittaa kattoa vcds:llä onko sitä vai ei . Ihme säätöä audilla näitten vehkeitten kanssa . Ei ois ollu iso homma merkata moinen huoltokirjaan niin ei olisi epäselvää . Mutta edelleen olen sitä mieltä että auto alkaa Aalla ja se ei ole austin .
Comment
-
Ei tule mitää ilmoitusta ainakaan pumppusuutin koneissa. Kai se on ajateltu niin että DPF elää omaa elämäänsä ja käyttäjän ei tuota tarvitse sen kummemmin ihmetellä. Jos poltto epäonnistuu liian monta kertaa, niin silloin ajotietokone kuitenkin ilmoittaa että nyt pitäisi lähteä maantielle ajamaan rinki, että poltto onnistuisi.
Käsittääkseni DPF on kaikissa 2007 uudemmissa dieseleissä ja sitä vanhemmissa ollut vapaaehtoinen.
BRD moottorissa DPF näkyy apukuskin puolella moottorin vieressä melko alhaalla. Rosterinen iso pönttö.
Comment
-
Kävin ite kans pörhön tiskillä kysymässä, että onko autossani DPF vai ei? Vähän ympäripyöreästi tuli vastaus "-öö...näyttäis olevan." Tuosta johtuu, että mietin vieläkin kyseistä asiaa.
DPF:n hinnoista vielä sen verran, että tiskillä sanoivat hinnan tippuneen roimasti. Lähtis pitkästi alta tonnin asennettuna.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viestiBKD ilman DPF:ää ja ollut vielä -09 Ocuissa.
BLB:kin ilman, mitä on noita muutama käynyt.
Autossa on DPF jos mittaristoon syttyy virrat päälle laitettaessa sen merkkivalo, sellainen laatikko jossa pisteitä sisällä.
Comment
-
Ois helpompi neuvoa kun tietäisi konetyypin, mutta helpoin tapa on itse todeta onko DPF vai ei, aukaista konepelti ja katsoa sinne konetilaan. Kuva DPF:stä
Jos haluaa kikkailla, niin tieto löytyy myös auton varustetarrasta, VCDS:llä katsomalla, ja suuntaa antavasti sormenpäällä kokeilemalla putken päästä...
Comment
Comment