Eiköhän noista osista jonkunlainen katinkorvausputki viikonlopun aikana synny..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.8T -96 Kesäkaturata-auto
Collapse
X
-
Hyvähän siitä tuli, nyt kun on hieman harjotellu ruostumattoman käsittelyä niin pitää downpipe tehdä samasta tavarasta.
Lambdan siirsin samalla alkuperäiselle paikalle turbon taakse, jos ei muuta hyötyä niin ainakaan ei tarvitse auton alle könytä jos tarve tulee vaihtaa. Paikallisesta ETRA:sta löytyi anturille sopiva mutteri jonka hitsasin dp:n alkuun, koko oli M18x1,5mm. En mitannut kuinka paksu mutteri oli mutta halkaisemalla siitä tuli sopivan mittainen, nyt on varakappalekin varastossa.
Ääniin oli pelkästään positiivinen vaikutus, lähes koko kierrosalueelle tuli lisää ääntä ja nuotti muuttui ehkä hieman "raaemmaksi". Maantienopeuksissa tasakaasulla ei sisälle kuulu juuri mitään.
Comment
-
Verkkaista on ollut eteneminen vanteiden suhteen, nyt niiden niskassa on kuitenkin väri ja lakka. Ihan perus hopeat niistä tuli kun ei ollut mielenkiintoa suunnitella mitään erikoisempaa. Jos kyseessä olisi ollut moniosaiset huulivanteet niin sitten olisi voinut enemmän perehtyä.
Josko huomenna saisi kumit veivattua päälle niin loppuviikosta saisi alle pyörimään. Sitten voisi kehdata muutaman kuvankin lisätä.
Comment
-
Vanteet on nyt pyörinyt alla viikon verran, tasapainotuksessa selvisi että kaksi vannetta sisäkehältä kieroja. Toisessa pystyheittoa, toisessa pysty- ja sivuheittoa. Täristää ajossa aika reilusti. Eipä taida olla vaihtoehtoja muita kuin laittaa 15" kitkat alle ja lähettää kaksi vannetta oikaistavaksi.
Alkuviikosta tuli käytyä huollossa jossa oli tarkoitus selvittää miksi ilmastointi pitää pahankuuloista ääntä. Henkisesti olin varautunut jo kompuran vaihtoon mutta vika olikin paljon halvempi, sähköflekti syylärin takana on tullut tiensä päähän. Siivet tuntuivat olevan enää pyhällä hengellä akselissa kiinni. Samalla tehtiin ilmastointihuolto, ei ollut kaasua hirveästi hävinnyt eli tiivis on. Jos jollakin olisi tuollasta flektiä ylimääräisenä niin saa tarjota. :)
Huono tuuri jatkui seuraavana aamuna kun töihin lähdin, 10km pääsin kotoa ja rupesin miettimään että autossa on sisällä aika viileää edelleen. Syy selvisi heti kun piti lisätä lämpöä ja puhallusta, sisäpuhallin ei pyöri lainkaan. Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?
Comment
-
Luultavasti puhaltimen moottorista hiilet finaalissa.
Itse hain joskus 3 vuotta sitten uuden puhaltimen motonetistä ja ainakin vielä on pelannut.
Koita hakata sitä moottoria puhallin päällä, mulla ainakin pyörähti välillä kun murjas :) hiilet oli kulunu.
Comment
-
Hiilethän sieltä varmaan kuluneet on, irrotin puhaltimen ja kokeilin pyöriikö irrallaan, ihan hiukan kun antoi vauhtia niin alkoi pyörimään. Nyt on hanskalokero irrallaan sen aikaa kun uusi puhallin saapuu saksanmaalta. Satunnaisesti tuo jättää käynnistymättä, pikkasen kun kopauttaa puhaltimen runkoon niin lähtee pyöriin.
Nakutusanturikin tuli vaihdettua, ei poistunut kokonaan nykiminen ja alakierrosalueen tehottomuus. Parempaan suuntaan kumminkin mentiin. Tepolta tulossa uudet tulpat, ebaysta huutelin uuden lambdan. Jos noilla kulku normalisoituu niin seuraavaksi voisikin ruveta suunnittelemaan uutta softaa.
Comment
-
Hieman kuvaa peräpäästä kun takavalot on vaihtuneet faceliftin umpioihin, kirkkaat sivuvilkut asennettu ja kierot kesävanteet laitettu alle. Ajatus 15" kitkarenkaista väliaikaispyörinä hirvitti niin paljon että huutelin ebaysta 17" RH:n ZW1 vanteet, niistä enemmänkin juttua kun kotiin saapuvat. Nykyiset renkaat niiden päälle todennäköisesti menevät.
Mielessä on käynyt että tilaisi eurokilpien tilalle vanhat kilvet, meneekö tuo homma ihan vaan niin helposti että käy tilaamassa uudet katsastuskonttorilta?
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viestiMielessä on käynyt että tilaisi eurokilpien tilalle vanhat kilvet, meneekö tuo homma ihan vaan niin helposti että käy tilaamassa uudet katsastuskonttorilta?
Comment
-
Pitää käydä kilvet tilaamassa kun konttorin suuntaan eksyn. Jotkut on varmaan modanneet klubin kilvenalusia tavallisille kilville, olisiko jotain vinkkejä antaa kuinka homman saisi helpoiten hoidettua?
Vaihdoin tänään lambdan, koeajolla ei mitään havaittavaa vaikutusta nykimiseen ja tehottomuuteen. Seuraavaksi odottelen Tepon lähetystä jossa uudet tulpat. Toivottavasti niillä kulku muuttu koska sitten loppuu itseltä keinot. Varmaankin pitäisi vcds hommata että saisi selkoa mitä tuo kone tekee tai ei tee..
Comment
-
RH:t saapuivat kotiovelle silläaikaa kun itse olin pohjoisessa, "puutarhuri" oli onneksi nostanut sisälle lukkojen taakse. Jotenkin olikin sellainen fiilis ettei tuokaan homma voi mennä ihan kuin elokuvissa, yhden vanteen ulkokehä lytyssä vastakkaisilta puolilta ja yhden vanteen sisäkehällä hieman heittoa. Vaikuttaisi siltä että paketin päälle olisi tippunut jotain painavaa. Jos jollakin sattuisi olemaan noihin kehiä, vaikka leveämpiäkin niin saa ilmotella. Minimitarve olisi 1kpl 1,25" kehää rikkoutuneen tilalle tai 2-4kpl jotain leveämpää. Nyt noissa on kaikissa tuo 1,25" eli ovat 8" leveät ja halkaisija on 17".
Comment
-
sitä on liikkeellä, viimesellä sivulla kuva korjattuna.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/...sd=a&start=375
Comment
-
Tuttu juttu muillakin näköjään. Eipä se pahvi vanteen ympärillä paljoa muulta suojaa kuin pölyltä. :(
Uudet vanhat kilvet sain noudettua tänään. On se vaan hassua kuinka silmä on tottunut eurokilpeen kun nyt tuo näyttää vähän hassulta. Pitänee käydä ässäänkin tilaamassa uudet niin ehkä niihin sitten tottuu. :)
Comment
-
Sisätilan puhallinta on tullut aina auton käynnistyksen yhteydessä kopsittua, tänään tien päällä se kuitenkin kuoli lopullisesti. Vaikka puhallus on paneelista täysillä niin hädintuskin jaksoi ympäri mennä. Ajattelin uskaltaa kokeilla tarvikeosaa Motonetistä. Uusi alkuperäinen on niin turkasen kallis ettei sellaista kehtaa laittaa. Kokemuksia noista motonetin osista?
Comment
-
Kävin tänään tuon puhaltimen hakemassa. Vaihdoin sen heti parkkipaikalla kun oli suuret epäilykset toiminnasta, ihan turhaan. Ihan laadukkaan näköinen kampe oli.
Viimeviikolla kävin rengasliikkeessä jossa oli tarkoitus suunnata eturenkaat. Jäi yritykseksi kun kuskinpuolen raidetangon pää oli väljä. Ajattelin että samalla kun keulan nostaa niin vaihtelen iskarien yläpään kumit sekä laitan paikalleen ässästä jääneen 29mm vakaajan. Eipä irronnut kuskinpuolen yläpää helposti, kaksi pulttia poikki ja yksi puoliksi poikki kun joutu hieman rälläkällä avittamaan. Lisäksi vielä raidetangon suojakumi oli poikki, ylätukivarret väljiä sekä jostain kuuluu edelleen ikävää narinaa. Alla on joku Motonetin "vahvistettu" tukivarsisarja joka olikin sitten viimeinen jonka ikinä ostin. Tepolta Febiä tilalle.
Jos jollekin on jäänyt tuollainen ehjä ja hyväkuntoinen yläpää ylimääräiseksi niin lunastaisin sellaisen mielelläni pois. Ei liene mitään väliä onko teräksinen tai alumiininen.
Comment
-
Vähän päivityksiä tähänkin projektiin..
Kerrankin yllätin talven uusimalla akun ennen pahempia pakkasia. Muutamana yönä käynyt hieman pakkasen puolella ja silloin kyllä jännitti aamulla autoa startatessa että mahtaako enää käynnistyä. Valitsin Webastokäyttöä silmälläpitäen hieman suuremman akun kuin edellinen. Kannakkeen joutui uusimaan sekä akkukotelon viereen piti ampua niittimutteri, muuten oli ihan bolt-on juttu.
Kesävanteisiinkin tuli ruuvattua keskikupit paikalleen kun sain aikaiseksi käydä teettämässä tarrat. Tarkkasilmäisimmät varmaan huomaa että jotain vikaa niissä tarroissa kuitenkin on. Ei kai harrastaminen aina niin vakavaa pidä olla? :)
Comment
-
Katos, joku muukin joutunut akun kiinnitystä soveltamaan :) Itse juuri "B5 ja akun kiinnitys" -topikissa tungin myös reilun kokoisen akun samalla lailla talven varalle.
Heti kyllä huomasi käynnistyksessä eron verrattuna vanhaan...
Vanteet lienee cup 1:set (replicat)? Voisin ottaa yhdet semmoset myös...
Comment
-
Talvi tuli ja tämä lähti lämpöiseen halliin talvehtimaan. Sinänsä hieman sääli kun joskus aikoinaan tuli webasto asennettua ja hiljattain uusin akun. Viimeisen pari viikkoa auto oli ollut seisonnassa pihalla ja aamulla kävin nappaamassa lämmityksen päälle, putsailin pahimmat lumet päältä ja odottelin puolisen tuntia. Avaimesta kääntö ja heräsi kuten kesälläkin. Reilun 50km ajelin että saa paikat kunnolla lämpimiksi ja suliksi, sitten halliin säilöön. Mennään nyt tämä talvi tuolla uusimmalla hankinnalla eli Audi 100 quattrolla.
Kävipäs tuossa sellainenkin mielessä että melkeimpä turhaan tämä mulla on, joten jos joku tästä tarvitsee hyvän talviauton niin voi ottaa yhteyttä. Mihinkään yleiseen myyntiin en laita ainakaan vielä.
Comment
-
Pitäisi laittaa tilaukseen hammashihna mutta varmistusta kaipailisin että mikä hihna tähän nyt sopii. ETKA:n mukaan hihnan numero olisi 058 198 119 tai sama numero A päätteellä. Runkonumeron viimeiset numerot on 179015.
Edit2. Voiko tuo mennä niin että aikasemmat moottorit ovat numerolla jossa A perässä ja jossain kohdassa joku on muuttunut ja kirjain on jätetty osanumerosta pois?
Ensimmäistä kertaa vaihdan tähän itse jakohihnan. Mitä muuta tarvitsen kuin itse hihnan kiristimineen vaimentimen kera, vesipumpun, termostaatin?
Talven aikana on hyvää aikaa keräillä osia kun auto seisoo säilössä. Tulossa on keskikonsoli jotta pääsen eroon kromisesta koristerinkulasta vaihdekepin ympärillä. Yksi tilaus jo saapui, sisälsi vesipumpun, raidetangon suojakumeja, kovat raidetangon päät, powerflexit ässän 29mm vakaajan ympärille sekä kauhukahvan jonka eräs ystävä tempaisi irti autosta noustessaan. Edit3. Kuvasta puuttuu termostaatti, Febin laatikossa.
Edit. Tallissa odottaa asennusta taka-akselin puslat, etupäähän pitäisi laittaa tilaukseen tukivarsisarja. Nyt alla Motonetin halpasarja joka kolisee edestä vasemmalta. Saapahan mielenrauhan kun koko sarja vaihtuu Slamitin sarjaan.Viimeksi muokannut Noize; 12.1.2013, 22:15.
Comment
-
Tämä tuli viikonloppuna haettua talvisäilöstä kotiin. Ensimmäinen huomio oli että kaasuunvastaavuus on edelleen todella surkeaa. Tyhjäkäynniltä kun polkaisee niin ihan kuin vauhtipyörällä olisi sata kiloa lisäpainoa. Suuremmilla kierroksilla tuollaista laiskuutta en ainakaan ole huomannut. Mistähän sitä lähtisi vikaa etsimään? Vikakoodejakaan auto ei anna.
Katsastus on mennyt jo umpeen joten seuraavat hommat ovat katin paikalleen ruuvaaminen sekä alustan säätäminen ylöspäin. Samalla voikin tarkistella nuo tukivarret että pitääkö vaihtaa ennen leimaa.
Comment
-
On ihan alkuperäinen vauhtis ja saa mun puolesta ollakin. Taidan pistää tämän myyntiin kunhan saan ensin huollettua ja puunattua kunnolla.
Katsastuksessa tuli käytyä muutaman kerran. Korjauskehotusta tuli tukivarsista ja valojen säädöistä sekä vääristä renkaista! Olis muka pitänyt antaa 54€ jotta olisi saanut ihan luvan kanssa ajella 17" vanteilla. Käytin sitten uusinnassa vanhoilla kovilla ja löysillä 15" kitkarenkailla niin kelpasi.
Käynti tuntuu olevan vähän vaivalloista tällä ja ajattelin että olisikohan kaasuläpässä jotain häikkää kun ei tunnu laskevan kierroksia ihan tyhjäkäynnille vaan jää johonkin 1500-1800 kieroksen väliin kun kaasun irrottaa. Kytkimellä kun hieman luistattaa niin kierrokset saa heti jäämään tyhjäkäynnille. Jos joku haluaisi lainata varmasti ehjää kaasuläppää 058 133 063 Q niin voisin testailla että poistuuko viat sillä.
Comment
-
Hyvin pitkälti mahdollista kun uskoisin että tässä on vielä alkuperäinen maffi. Tuota kierroksien vaivalloista nousemista kuvaa ehkä parhaiten se että kun auton käynnistää niin ilmastoinnin lyödessä päälle auto sammuu. Tuo maffi nyt ainakin menee vaihtolistalle, samoin lämpöanturit.
Comment
Comment