Iski hillitön 'tarve' saada alle vähän tuoreempi ajokki. Tarkoituksena oli etsiä ratsu, jolla viitsisi ajella seuraavat ainakin pari vuotta vaihtoa edes harkitsematta. Kotimaan tarjontaa ja hintoja jonkin aikaa seuranneena alkoi usko jo loppua. Tasaisin väliajoin tuli tarkisteltua Saksan ja Ruotsin tarjontaa, mutta ulkomaan hakuun ei meinannut millään raaskia itse ruveta. Haettu hintaluokka oli sellainen, ettei allekirjoittanutta hotsittanut maksaa välityspalkkioita. Jos sen itse saisi haettua..
Jossain kohtaa silmiin osui Blocketista ilmoitus vähän ajetusta (alle 70 tkm) vuoden '02 A3:sta. Auto oli sopivasti Tukholmassakin, joten laitoin piruuttani kyselyn myyjälle, joka vastasikin nopeasti. Pari tarkentavaa kysymystä myöhemmin ja haku ei tuntunutkaan enää niin mahdottomalta ajatukselta.
Kaverilta kyyti Helsinkiin, rahaa Forexilta ja lentäen Arlandaan, josta junalla tukholman keskustaan. Myyjä oli vastassa asemalla, josta ajettiin vähän sivumpaan koeajolle. Kaupathan siitä tuli, vaikka oli toinen vastaava, vähän enemmän ajettu katsottuna valmiiksi, jos kaupat tästä jäisi tekemättä. Kotimatka tehtiin Viikkarilla.
Auto on ns. Ruotsi-auto ja Attraction-varusteltu. Myyjän mukaan autossa olisi lisäksi Quattro Gmbh edition -paketti joka sisältää puolinahkaiset sport-malliset istuimet ja -nahkaruorin, mustan kattoverhoilun, valkoiset mittarin pohjat, alustapaketin ja 10-spoke desingn aluvanteet 17x7"-koossa. Urssiin samanlaisia on myyty myös nimella Bolero. Tämän verifiointi on kesken, joten jos joku tietää varmistaa tuon paketin olemassa olon, olisin kiitollinen. Oli tai ei, auto istuu tiessä kivasti ja taipuu mutkaan kuin mikäkin. Ohjauksen tarkkuutta ja mutkapitoa ei ainakaan huononna alla pyörivät 225-45-17 -kokoiset Michelin Pilot Sport -renkaat.
Moottori on ARX, eli 110 kW- versio. Väri on Ebony Schwartz, eli helmiäismusta. Muita mainittavia yksityiskohtia lienee kaasupurkausvalot ja koristelistojen puuttuminen, mikä allekirjoittaneen silmälle on plussaa.
Tälle ei ole tarkoitus tehdä mitään, poislukien tankkaus ja ohjelmaan kuuluvat huollot. talvirenkaat ja vanteet joudun hankkimaan ja korkeintaan kevyen kaiutinpäivityksen, muuten tähän ei kosketa. Ei ole oikeastaan tarvetta, ainakaan vielä..
Jossain kohtaa silmiin osui Blocketista ilmoitus vähän ajetusta (alle 70 tkm) vuoden '02 A3:sta. Auto oli sopivasti Tukholmassakin, joten laitoin piruuttani kyselyn myyjälle, joka vastasikin nopeasti. Pari tarkentavaa kysymystä myöhemmin ja haku ei tuntunutkaan enää niin mahdottomalta ajatukselta.
Kaverilta kyyti Helsinkiin, rahaa Forexilta ja lentäen Arlandaan, josta junalla tukholman keskustaan. Myyjä oli vastassa asemalla, josta ajettiin vähän sivumpaan koeajolle. Kaupathan siitä tuli, vaikka oli toinen vastaava, vähän enemmän ajettu katsottuna valmiiksi, jos kaupat tästä jäisi tekemättä. Kotimatka tehtiin Viikkarilla.
Auto on ns. Ruotsi-auto ja Attraction-varusteltu. Myyjän mukaan autossa olisi lisäksi Quattro Gmbh edition -paketti joka sisältää puolinahkaiset sport-malliset istuimet ja -nahkaruorin, mustan kattoverhoilun, valkoiset mittarin pohjat, alustapaketin ja 10-spoke desingn aluvanteet 17x7"-koossa. Urssiin samanlaisia on myyty myös nimella Bolero. Tämän verifiointi on kesken, joten jos joku tietää varmistaa tuon paketin olemassa olon, olisin kiitollinen. Oli tai ei, auto istuu tiessä kivasti ja taipuu mutkaan kuin mikäkin. Ohjauksen tarkkuutta ja mutkapitoa ei ainakaan huononna alla pyörivät 225-45-17 -kokoiset Michelin Pilot Sport -renkaat.
Moottori on ARX, eli 110 kW- versio. Väri on Ebony Schwartz, eli helmiäismusta. Muita mainittavia yksityiskohtia lienee kaasupurkausvalot ja koristelistojen puuttuminen, mikä allekirjoittaneen silmälle on plussaa.
Tälle ei ole tarkoitus tehdä mitään, poislukien tankkaus ja ohjelmaan kuuluvat huollot. talvirenkaat ja vanteet joudun hankkimaan ja korkeintaan kevyen kaiutinpäivityksen, muuten tähän ei kosketa. Ei ole oikeastaan tarvetta, ainakaan vielä..
Comment