Elikkä haulla löytyi aika hyvin juttua aiheesta, mutta ei ihan vastaavaan vikaan ja vastaavaan moottoriin liittyen. Elikkä vika on että auto seisoo lämpimässä parkkihallissa työpäivän ajan niin joutuu sahaamaan melko pitkään että lähtee käyntiin. Aamulla taas kotoa kun lähtee ja on pakkasta niin lähtee hyvin käyntiin vaikka ei ole lohkaria. Elikkä lyhyesti: mitä kylmempi sää niin sen herkemmin lähtee käymään ja mitä lämpimämpi sää niin sitä pidempään saa sahata. Nykii myös hieman 40 vauhdissa. Ajettu 145tkm. ja jakohihnaremppa ja suodattimet vaihdettu 130tkm:n kohdalla merkkihuollossa. Naftasuodin on "alkuperäisvaraosa" ja ei näy ilmakuplia kannen päällä menevässä läpinäkyvässä putkessa. Ei myöskään vaikutusta mihin asentoon parkkeerattu. Apua kaivattaisiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 2,5 Tdi V6 120Kw. (BDG) Starttausongelmia.
Collapse
X
-
Onko vikakoodit jo luettu? Itsellä joskus tuo oma AKE motilla varustettu laitos puolilämpösenä saattaa huutaa pitempää starttia mutta ei anna kyllä vikakoodia eikä ole sen kummemmin haitannut menoa. Mutta tietty kannattaa katsoa kaikki alipaineletkut yms. mitä siellä on et onko ne sitte ehjiä.
-
En itse ollut läppärillä, niin en tarkalleen tiedä mikä siinä mätti. Sanoi vaan että harjoittelee ensin oman autonsa kanssa yhteyden saamista kun ei tarkalleen muistanut mitä piti tehdä kun olivat kaverini 1.9tdi borasta säätänyt pumpunajoituksen sen avulla. (Näkivät läppäriltä "säätö käyrät") joita ei saatu näkymään kun oma autoni oli piuhassa.
Comment
-
Olisiko jollain antaa ohjearvoja tuon ajoituksen säätöön (siis arvoja jotka kuuluisi tulla niihin sarakkeisiin kun vag comilla katsoo)? Ei saada tdi timingia eikä näin ollen käppyröitä näkymään vaikka kuinka yritämme ( group 000 ja group 004 testattu). Sarakkeisiin saadaan arvot mutta niiden mukaan olisi ajoitus aikaisella. Elikkä tarvitsisin tämän moottorimallin BDG ohjearvot että voisi kokeilla säätöä. Huoltoajan nimittäin sain vasta 16.4
Comment
-
Tosta ketjusta löytyy asiaa:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=ajoitus
Ja tuossa tiivistettynä ohjeet, BDG:ssä sama ihanneajoitus:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=28
Comment
-
En ole kerennyt vielä säätelemään ajoitusta, mutta juttelin tuossa erään autohuollon asentajan kanssa joka on erikoistunut vag-konsernin autojen huoltoon niin hän sanoi että tuossa moottorimallissa ei voisi säätää pumpun ajoitusta, että on täysin sähköinen pumppu ja että siellä on jotkut lukitustapit/sokat että ei voi säätää. Epäili vain että jako olisi hypännyt hampaalla niin sen takia olisi ajoitus pielessä. Osaisiko siis joku sanoa varmuudella että voiko kyseisen moottorin (BDG)/ pumpun ajoitusta säätää vai onko siinä joku sähköinen säätö?
Comment
-
Omassa BDH:ssa alkoi n.5tkm hihnanvaihdon jälkeen käynnistysvaikeudet puolilämpöisenä. Ajoitus oli liikkunut myöhäiselle, ilmeisesti pumpun hihna saattaa venyä. Elektroniikkahan sen säätää kohdilleen mutta vasta koneen käydessä, startatessa ollaan mekaanisen ajoituksen varassa, näin olen ainakin käsittänyt. Haettiin huollossa mekaaninen säätö kohdilleen, tai hieman aikaiselle, nyt starttaa kuin palmun alta ja aina. Eli kyllä se ihan säädettävissä on.
Comment
-
Noissa puolilämpimänä ei meinaa käynnistyä tapauksissa kannattaa kokeilla kääntää pikkiriikkisen ennakkoa aikaiselle. Olettaen että hehkut yms. ovat kunnossa.
Kuskinpuolen nokkapyörästä kolme kuusiokolopulttia löysälle, pumpun akselilta puolimilliä myötäpäivään ja varovasti nokkapyörän pultit kiinni.
Vagcomilla group 000 @ basic settings ja ruudut 2 ja 9.
2=ajoitus (ihanne 70)
9= Polttoaineen lämpötila (ei °c) (ihanne 110)
Omien kokemuksien perusteella kun ruudussa 9 on ~110 ja ruudussa 2 ~75 lähtee parhaiten.
Comment
Comment