Kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi, onnistuu itse vaihtaminen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi 80 - kevyt kolina/klonksutus ajossa
Collapse
X
-
Jokos ranXerox tilasit tuolta http://www.bandel-online.de ne yläpään laakerit? Mitä tuli toimituskuluja ja tuliko myös nuo kumit mukana?
Comment
-
Laita sitten kuvia niistä saksan kalikoista, motonetistakin saa kympillä kappale jotain golffin yläpään laakereita mitkä kestää vielä vähemmän aikaa kun orkkikset. :)
Comment
-
mitkä kestää vielä vähemmän aikaa kun orkkikset. :)
Ebayssä (Saksan) Italialaisen myyjän kuvia olen muutaman kerran katsellut (just tuota halpaa hintaluokkaa), ja ne ei ainakaan ostohaluja herättänyt.
Comment
-
Niin itse tekisin. Ei niitä kuitenkaan oo kiva jatkuvasti vaihdella. Oleellistahan tuossa on myös se, että tulee ostettua nimenomaan Audiin tarkoitetut möllykät. Ne golffin kumitkin sinne sopii, mutta ovat heikompaa tekoa.
Comment
-
Taitaa olla ainakin yksi syy oman 80:n etupään kolinaan juurikin nuo yläpään laakerit, ja varmaan saa iskarit vaihtaa samalla.
En ole vielä saanut aikaiseksi purkaa etupäätä remppaa varten, mutta kyselisin ennakkoon onko tyyppivikana jotain sellasta mitä samalla kannattaisi vaihtaa?
tukivarret ja raidetangon päät?
Comment
-
yläpään laakerit
Vaihdatin yläpään laakerit ja omasta mielestäni poisti kolinaa. Huollossa sanoivat että olivat väljät, tiedä sitten. Huolto mitä käytän on kyllä erikoistunut VAG-autoihin joten tuskin ihan löpinää..
Autolla ajettu vasta 77tkm joten en iskareita ihan vielä vaihda vaikka auto muuten on 17v eli kohta täysi-ikäinen.
Ostin auton Joulukuussa 2009 ja olenn asennuttanut lohkolämppärin, vaihdattanut nuo laakerit, korjannut itse johtoja takaluukusta, vaihtanut takavalojen kuoret jotka olivat halki, paikkamaalannut pieniä maalivaurioita, ja muuta kivaa pientä kulumaa. Nyt menee auto vielä toisen katalysaattorin vaihtoon sekä lukon korjaukseen. Sitten asennan kauko-ohjauksen keskuslukitukseen. Kesällä määräaikaushuolto jossa vaihdatan automaatin öljyt ja tarkistutat moottorin heikot kohdat päällisin puolin. Että kyllä sarkaa on mutta auto on niin vähän ajettu että olen ajatellut että pistän sitä nyt kuntoon koska sillä voi olla vielä paljon kilsoja edessä, jos ei mulla niin seuraavalla omistajalla. Itselläni kilsoja kun ei tule kuin se 6tkm vuodessa..
Näillä eteenpäin niin auto on 20-vuotiaana ajettu vasta n. 95tkm. :o
Comment
-
Itsellä tarvisi ostaa uudet iskarit coupeen eteen. Mistä löytäisi hyvät iskarit? Kovan etsinnän jälkeen löysin Supersportin iskarit. Onko minkäänlaiset? Kannattaako jättää ostamatta?
Hastetta iskareiden hakuun tuottaa se, että täytyy sopia madalletulle alustalle.
Mistäs ottee ostanut itsellenne iskareita ja minkä merkkiset?
Comment
-
No omaan tuli ainakin alustasarjassa mukana pelkkä iskunvaimennin ilman tuota tolppaa. Iskari on siis erillinen patruuna..
Samalla tuotenumerolla? http://www.supersport.de/cgi-bin/vm/vio.matrix
Tuossa vielä linkkinä oma alustasarja.
Etuiskarit siis tuossa vasemmalla olevat suorat tolpat.Viimeksi muokannut LilJon; 21.3.2010, 22:05.
Comment
-
Eli noista muuttuu vai jousilautaset?
Kyllä tuolla Jonin alustasarjan osilla ja olemassa olevalla etutolpalla homma hoituu. Iskarihan menee tolpan sisään ja jousi tolpan päälle. Alalautanen kiinteä, ylälautanen irroitettava. Ylälautasen päälle tulee ns. iskarin yläpään laakeri (joka ei tule alustasettien mukana, mutta kunto yleensä sellainen, että kannattaa vaihtaa samalla).
Comment
-
Eli siis vanha tolppa tulee käyttöön. Siihen vaihdetaan vaan uusi iskaripatruuna.
Noita kahta kuvaa ihmettelemällä ymmärrät.
Yläpään jousilautaset tilasin kanssa uudet madalletut mitkä tiputtaa 1-1,5cm. Mutta noita ei vissiin valmisteta enää...
Tepon kautta saa ainakin alustasarjaa..
Comment
-
Jos muuten noita iskarin yläpäänlakereita meinaatte vaihdella, niin se "sininen" laakeri maksaa reilu 9€ marmorilla
edit: no siltähän tuo Tepon hinnasto näyttää, eli hinta on tullut reilusti alas...
Comment
-
Oletko ihan varma tuosta hinnasta sinisten osalta?
edit: no siltähän tuo Tepon hinnasto näyttää, eli hinta on tullut reilusti alas...
Comment
-
Oikeestaan niin halpoja, että kannattas ottaa parin kymmenen vuoden varalle varastoon
Comment
Comment