Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8T, öljynpainevalo syttyi --> konerikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Aihetta sivuten lainaan vähän topikkia..

    Vaihdoin autooni turbon ja samalla luonnollisesti öljyt ja suodattimen. Omituista ö-painevalon toiminnassa oli mielestäni se, että kun auton remontin päätteeksi laitoin käyntiin niin painevalo sammui tasan samalla sekunnilla kun lähti käyntiin. Aiemmissa autoissa on aina muutama sekunti mennyt että on saanut täytettyä suodattimet, kierron yms ja sitten vasta sammunut merkkivalo. Mahtaakohan olla huuhaa-kuvittelua tämän topikin luettuani vai pitäisikö alkaa etsimään vikaa jostain..??
    Niin, ja auto on A4 AEB-koneella.

    Comment


    • #92
      Muisteleisin että ainakin toinen noista 1.8T oli APU-koneita, eli ensimmäisiä LL-huoltosysteemiin 2000 vuoden malleja, moottorit toki jo vanhaa vuosikertaa...
      Asia sen verran kiinnosti että tuli vilkaistua vieläkö on liikenteessä ja Kuopiossa näkyi vedettävän täysillä, toista en edes viitsinyt enää katsoakaan...
      Eikä ole tökkineet seuraavatkaan 3 kappaletta LL-huollolla 600tkm joista yksi on jo uudessa kodissa, tiedä sitten kuka sen "suolistaa" ja kiroaa täällä alimpaan kadotukseen...
      Mutta eikös ne mene riisselikin pilalle, ja lie kaikki röörit tukossa, ei ole tulpattu EGRrää eikä muuta kuin ajettu, lähtöönsä asti 6,2 keskikulutus, joten ei liene pellin alus pahassa kunnossa...

      Comment


        #93
        Vaikka tämä keskustelu onkin melkosta vääntöä ja jeeustelua, niin yksi mielenkiintoinen pointti tuli vastaan.

        Jos LL öljy on pelkästään syyllinen sihtien tukkeutumiseen, niin miksi täysin sama öljy ei tuki Volkkarin 1,4 ja 1,6 litraisia vaparikoneita, 1,8T ja 2,0 TFSI poikittaiskoneita (ainakaan yhtään en minä tiedä, pitkittäiskoneita pari), TDI koneita (poikittain tai pitkittäin) V6 koneita, V8 koneita jne. Nykyisellään kuitenkin sama öljy sopii lähes joka myllyyn 5 ja 10 sylinterisiä lukuunottamatta.

        Ei pitkä huoltoväli varmaan tilannetta helpota, mutta jos LL öljy tuon tekisi, luulisin, että ongelmia olisi myös muualla kuin Audin ja Passatin pikkuturpoissa.

        Comment


          #94
          Itse LL-huoltoon en osaa sanoa juuta tai jaata, mutta paikallisella korjaamolla käytin kakkoskotiloa öljynvaihdossa, niin seinällä oli iso lätkä muistaakseni Castrolin 0W-30 LL öljyä koskien. Ei saanut laittaa laittaa S3, TT eikä >150kW Audeihin, eikä tehdä enään LL öljynvaihtoa kyseisiin laitteisiin. Syystä ei mitään tietoa, enkä kysellyt sen enempää tuosta, kun ei ole itselleni ajankohtaista.

          Comment


            #95
            Alkuperäinen kirjoittaja STP Näytä viesti
            Itse LL-huoltoon en osaa sanoa juuta tai jaata, mutta paikallisella korjaamolla käytin kakkoskotiloa öljynvaihdossa, niin seinällä oli iso lätkä muistaakseni Castrolin 0W-30 LL öljyä koskien. Ei saanut laittaa laittaa S3, TT eikä >150kW Audeihin, eikä tehdä enään LL öljynvaihtoa kyseisiin laitteisiin. Syystä ei mitään tietoa, enkä kysellyt sen enempää tuosta, kun ei ole itselleni ajankohtaista.
            Tuo 0W-30 Castroli näyttääkin tosiaan olevan tarkoitettu vain R5 ja V10 VAG moottoreille ja on luokiteltu Longlife 2 koodilla kun taas tuo Longlife 3 öljy VAGeille onkin 5W-30. Johtuisiko tuosta jotenkin ?

            Comment


            • #96
              BFB, ei lastutettu, LL-öljyt vaihdettu ohjelman mukaan, 74tkm mittariin => sihti tukkoon ja konerikko

              Comment


                #97
                Alkuperäinen kirjoittaja trajanie Näytä viesti
                BFB, ei lastutettu, LL-öljyt vaihdettu ohjelman mukaan, 74tkm mittariin => sihti tukkoon ja konerikko
                Miksi ajoit jos öljynpaine valo paloi? Varma konerikko...

                Comment


                  #98
                  2000-lukuisissa neloskoneissa ei ole apuakselin ajamaa öljypumppua kuten siinä vanhassa jakjapumpputiiselissä. Erilaisia moottoreita siis ovat.

                  Oman LL-auton siirsin kiinteään huoltoväliin ostohetkellä (116tkm) ja näin on tehneet kaikki tuttavanikin. Karsastan ajatusta ajaa samoilla öljyillä yli 20tkm.
                  Lastuhommien sekoittaminen tähän keskusteluun on kyllä melkolailla hedelmätöntä. Ei täällä ajeta autobaanalla urku auki minuutteja, joten ei kyllä oikeasti aiheuta ihmeemmin muutoksia oikein yhtään mihinkään. Ne henkilöt taas jotka harrastavat radalla käyntiä, eivät varmaankaan säästä öljynvaihdoissa.
                  Tulipas sanottua hassusti ettei aiheuta muutoksia. Kyllä aivan tuulesta temmattuna esimerkkinä 4F A6 tdi:kin on nopeampi 270 hevosella kuin 225:llä. :)

                  Comment


                    #99
                    Varmaan aika paljon öljyn muuttumiseen ja huonontumiseen tekee se kuinka kauan menee tuon n.30tkm huoltovälin ajamiseen. Jos sen vuodessa ajaa niin uskoisin että moottori ja öljy säilyy hyvänä.
                    Mutta jos siihen menee 2-3 vuotta niin enpä jaksa uskoa että öljy enää hyvänä säilyy Suomen talven takia. Kondenssivettä kertyy moottoriin aika paljon kun sen aina annetaan jäähtyä pakkasen puolelle näin talvisin. Jos sitä lämpimänä viittisi kokoajan pitää niin varmaankin öljy säilyisi parempana.

                    Itse suosittaisin kuitenkin vaihtamaan ne öljyt joka vuosi ajaa sillä kuinka vähän tahansa. Voihan noilla LL-öljyillä ajaa lyhennetyllä välillä :) Kuten itse teen :) Kerran vuodessa vaihto tuli vaikka 10km mittariin.

                    Comment


                    • Minä kyllä vaihtaisin ja vaihdankin vähintään syksyllä ja keväällä, eli keväällä talven rasittamat öljyt pois kun kuumempaa keliä ja ajoa odotettavissa, syksyllä taas että on öljyt varmasti ok talven rasituksia varten. Ja kun nämä rasitukset ovat sitten erilaiset niin hieman paksumpaa tavaraa kesäksi ja ohuempaa talveksi.

                      Tämä kevät/syksy vaihto ohjeistus on tainnut ainakin ennnenaikaan olla ohjeistuksena monelle vehkeelle mihin ylipäänsä öljyjä laitetaan ja ettei vaan olis tällä isokin merkitys näissä asioissa.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                        Miksi ajoit jos öljynpaine valo paloi? Varma konerikko...
                        Kiitos sympatiastasi. :)

                        Tässäpä tarina: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...0&postcount=22

                        Tiivistettynä tuo tilitysmoodissa aikoinaan kirjoitettu teksti: Ei sillä juurikaan ajettu mutta näin vain kävi.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja trajanie Näytä viesti
                          Kiitos sympatiastasi. :)

                          Tässäpä tarina: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...0&postcount=22

                          Tiivistettynä tuo tilitysmoodissa aikoinaan kirjoitettu teksti: Ei sillä juurikaan ajettu mutta näin vain kävi.
                          Juu ole hyvä vaan :D

                          Kuhan heitin kun arvelin että varmaan ajettu jonkin verran vaikka valo syttynyt. Tottahan toki on että ei sitä heti sinne tienvarteen pakosti saa jos on esim. ohittamassa. Ei vain taida olla mitään selvää aikaa miten pitkään sillä autolla pystyy ajamaan öljynpainevalot päällä ennenkuin leikkaa kiinni.

                          Surullinen tarina tuo kyllä. Offtopicinina tuliko maahantuoja vastaan noihin sun kuluihin?

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                            ....tuliko maahantuoja vastaan noihin sun kuluihin?
                            Myyjäliike hyvitti lähes puolet tosiaan silloin heti. Maahantuojalta ei mitään kuittailun lisäksi.

                            KV-lautakunnan kanta oli, että saatu hyvitys on riittävä. Kuluttajavalituslautakunnan käsittely kesti muuten lähes 3 vuotta eli ei mikään pikatie onneen ole tuo tie.

                            Comment


                            • Sen verran tuosta öljynpaineettomana ajosta ettei se nyt aivan sekunneistakaan kiinni ole vaikka vaikeaa lienee määrittää mitä kestää.
                              Empiriaa on itsellänikin, ei tosin minkään sortin Audista, yks' kaunis aamu -80 luvulla käynnistin auton ja kas kummaa, ei öljyvaroitus sammunutkaan ja kone sammuksiin ja öljytikku kouraan ja tarkistamaan minne on öljyt hävinny. Öljyä oli normaalisti, hokasin että vajaan kilsan päässä on huoltamo jossa oli vielä monttu siihen aikaan.
                              Niinpä auto tulille ja hissukseen köröttelin huoltamolle, jossa sanottiin ettei heillä mitään tehdä, aikani rukoiltuani sain sentään luvan itse tehdä mitä sitten teenkin, ja auto montulle ja öljypohja irti. Eipä siinä kaksinen vika ollut, öljypumpun yhdysakseli oli solahtanut alaspäin virranjakajan akselin alapäästä, sokka jonka piti pitää paketin kasassa oli lähtenyt jonnekin tietymättömiin, niinpä tekaisin siihen "pelle peloton" sokan ja öljypohja paikalleen ja kovaa ajoa, lienee vieläkin niillä sokilla missä sitten lieneekään.

                              Mitä tästä opimme, no sen että kylmällä, sen aikaisella koneella kesti ajella ja käytellä 5-10 minuuttia ilman seuraamuksia...
                              Kuitenkin kuumalla koneella aika jäänee merkittävästi lyhyemmäksi, mutta ei se kuitenkaan sekunneista ole kiinni koska niin kauan kuin valo on pimeänä myös sylinterienkin voitelu toimii...

                              Comment


                                Se on pikkaisen eri asia että jääkö se valo palamaan startista, vaiko syttyy satkun vauhdista. Rpm + kuormitus + öljykalvon häviäminen = laakerivaurio. Kestää sillä valollakin syttyä muutama hetki paineiden kadottua ja silloin sen tehtävä on indikoida että nyt on myöhäistä. Kyllä, se on sekunneista ja tuurista kiinni.

                                Mitä taas tulee LL:ään niin arsestahan se on. Öljyt ovat kyllä voiteluominaisuuksiltaan ja kestoiltaan hyviä, poislukien tuo karstoittuminen. Sinällänsä kumma että vaggilaisten lisäksi parin muun merkin seurassa touhunneena paljastui että näissä muissa ei karstoitusongelmaa ollut. Eikä kyllä muutakaan vageille ominaista 45-90 tkm ja pannu vaihtoon jumppaa.
                                Yhteenvetona voisi todeta että LL + varsinkin vaggineiden suoraan sanottuna huono laatu/ viimeistely aiheuttaa seuraamukset mitä tästäkin ketjusta voidaan lukea.
                                Toki jos katsoo audilasien läpi, niin onhan se rosoinen appelsiinipinta moottorin osissa sitä parasta mitä rahalla saa. Ainakin sen karstan mielestä.

                                Comment


                                • Onko sihdin tukketuminen ennen kaikkea turbo-ongelma

                                  Onhan tämä teksti täällä paikka paikoin aika karua luettavaa. Minulla itselläni on viime vuonna pikaisesti hankittu A4 APT-koneella, eli siinä ei ole turboa. Autolla on juuri tullut 200000 täyteen, n. 180000 kilometriin asti se on huollettu säännöllisesti LL-huolloissa Hyvinkään Audilla. Ostaessani auton vaihdettiin siihen välittömästi öljyt ja suodatin. Onko tämä karstaantuminen ja öljysihdin tukkeutuminen nimenomaan turbokoneiden ongelma vai esiintyykö sitä myös muilla. Pikainen A4:n hankinta muuten johtui eräästä AFB- koneesta, tarvinneeko enempää sanoa.....

                                  Comment


                                  • Ei ole kyllä 1,8t, mutta konerikko kyllä. Tuohon A6 Avant quattro 2,4 2000:een on vaihtumassa moottori, kun alkuperäinen teki lakon. Tätä asiaa on muutaman viestin verran käsitelty alempana. Kävin tänä aamuna pajalla, jossa moottorin vaihto on meneillään. Alkuperäisellä moottorilla on ajettu n. 235 000 km ja ollut huoltokirjan mukaan koko ajan LL-systeemissä ja konetilassa on Castrolin tarra. Ostamani vaihtari on ajettu n. 155 000 km ja huoltosysteemistä en tiedä. Aamulla oli molemmista öljypohja irrallaan ja erot olivat sangen selvät. LL-huolletun pohjassa oli paksuhko kerros ruskeaa, joka ei meinannut irrota äkäiselläkään liottimella; toisessa oli hiukan tummentumaa, joka putsaantui kertasivelyllä. Syy tuohon molempien moottorien avaamiseen oli se, että vaihtokoneessa ei ollut öljynmääräanturia, joten öljypohja piti vaihtaa. Muutenkin noissa oli yllättävän paljon eroja, lähinnä antureissa vaikka molemmat ovat samalla, APS, moottorikoodilla ja liki saman ikäisiä.
                                    Viimeksi muokannut 8866; 20.1.2010, 19:40. Perustelu: Laitetaan ne auton oikeat tiedot esiin, eikä käytetä profiilin autoja.

                                    Comment


                                    • Yhteenvetona voisi todeta että LL + varsinkin vaggineiden suoraan sanottuna huono laatu/ viimeistely aiheuttaa seuraamukset mitä tästäkin ketjusta voidaan lukea.
                                      Toki jos katsoo audilasien läpi, niin onhan se rosoinen appelsiinipinta moottorin osissa sitä parasta mitä rahalla saa. Ainakin sen karstan mielestä.
                                      Niinpä, se tosiaan lienee eri asia kun asiaa katsoo erivinkkeleistä ja kenellä minkin väriset lasit.
                                      Näillä foorumeilla puhun vain Audeista koska muita vakkineita en ole pidellyt ja olisin jotensakin erimieltä yo. väitteistä, vaikka eihän noihin kannattaisi ottaa edes kantaa koska ne ovat sitä mutua, kuten tietysti itsellänikin.
                                      Kuitenkin puhunkin vain niistä vakkineista joita itsellä on ollut "näköpiirissä" ja jätän varsinkin muut merkit vähemmälle.
                                      Siis laadusta, em. 5 lisäksi on ollut aiemmin myös 3 vakkinetta ja yhdestäkään ei ole ollut pienintäkään murhetta, paitsi tietysti kalleus.
                                      Yksikään ei ole syönyt öljyä, ei ennen LL-huoltoja eikä sen aikana, eli osoittaako se "appelsiinipinnan" vai mistä kiikastaa laatu noiden kohdalla?
                                      Minä kyllä tiedän satasen vauhdit ja ++ muuta idikaattorit, laakerit ei kuitenkaan liukea sen siliän tien ja ensimmäiseksi ei lähde kammin kaulan pinta irti.

                                      Mutta niistä laseista, kun katson autojani ja lompsaani niin eikö siinä pitäisi indikoitua lasien väri? Ellei, niin joku muu asia häiritsee väritystä.
                                      Mutta, en siis ole pelehtinyt autojen kanssa, en ole etsinyt "parhaita" öljyjä enkä käyttöohjeita, olen käyttänyt autoja normaalin huolettomasti ja käytän edelleen ja luotan laatuun edelleen...
                                      Viimeksi muokannut Pende; 20.1.2010, 14:08.

                                      Comment


                                        Niinpä, se tosiaan lienee eri asia kun asiaa katsoo erivinkkeleistä ja kenellä minkin väriset lasit.
                                        Näillä foorumeilla puhun vain Audeista koska muita vakkineita en ole pidellyt ja olisin jotensakin erimieltä yo. väitteistä, vaikka eihän noihin kannattaisi ottaa edes kantaa koska ne ovat sitä mutua
                                        Niin. Allekirjoittaneella ei ole mitään laseja päässä, vain objektiivinen näkemys.

                                        Samoin juttuni ovat aivan ilmeistä mutua. Yhtään moottoria en ole avannut, tutkinut, mittaillut enkä kunnostanut. Vag huollossa kun riittää pelkkä pesunesteiden lisäys. Tämänkin toki tekee huoltomies, olen siis vain lähinnä juonut kahvia ja nauttinut suoraan huoltohintoihin verrattavaa palkkaa.

                                        Kuitenkin puhunkin vain niistä vakkineista joita itsellä on ollut "näköpiirissä" ja jätän varsinkin muut merkit vähemmälle.
                                        Siis laadusta, em. 5 lisäksi on ollut aiemmin myös 3 vakkinetta ja yhdestäkään ei ole ollut pienintäkään murhetta, paitsi tietysti kalleus.
                                        Yksikään ei ole syönyt öljyä, ei ennen LL-huoltoja eikä sen aikana, eli osoittaako se "appelsiinipinnan" vai mistä kiikastaa laatu noiden kohdalla?
                                        Voin sanoa että itselläni niitä on ollut näköpiirissä kohtalaisen monta. Yleensä jopa aivan liikaa. Toki tässäkin voidaan todeta että mutua on vikaherkkyys ja laatu verrattuna muutamaan muuhun saksalaiseen. Autojahan ei saa verrata, eikä antaa objektiivista näkemystä eri merkkien väliltä joita on tullut katsottua, samalla poimien mutu tietoa vastaisuuden varalle ihan vain siksi koska en mistään ymmärrä ja kädettömän on pakko luottaa omiin havaintoihinsa varastoiden ne aivokuoren sisälle.

                                        Janoisuus öljyä kohtaan on toki suhteellista. Omanikin on kaunis(tm), ei minunkaan autoissani ole koskaan ollut vikoja, vain ominaisuuksia. Toki jos kohdallesi on osunut noin hyviä pelejä tästä konsernista niin onneksi olkoon!
                                        Tieto lisää tuskaa- periaatteella olisi joskus ihan hyvä kurkistaa vaikkapa venttiilikopan alle ja käydä suorittamassa sama vaikka ihan uteliaisuuttaan Suuren tähden alla. Jos taas haluaa nähdä nousevan auringon alla suoritettua viimeistelyä, niin suosittelen marssimaan lähimpään Hondan merkkikorjaamoon ja avata se venttiilikoppa sielläkin. Laadun kiikastavuus ei rajoitu pelkästään sinne konehuoneeseen, kyllä se valitettavasti näkyy muuallakin.

                                        Ihan niin paljoa ei väittely kiinnosta että jaksaisin kirjoittaa tähän kaavan sekä lukuja kiertokankiin ja runkolaakereihin kohdistuvasta voimasta. Kummasti se kolmikerroksinen liuska sieltä vaan katoaa kun otetaan öljykalvo pois välistä. Näinhän ei kyllä käy jos käytetään vaikka motor up:ia tai muuta lisäainetta. Tai jos vaan uskoo tarpeeksi vahvasti siihen että kyllä se kestää.

                                        Nii'in, niistä laseista. Viisas ei virka ja tyhmä ei ymmärrä. Jotenkin se vaan tuntuu että kovasti kuulutettu tekniikan etumatkaa on jäänyt jonnekin -80 luvulle, vaikkakin sillä ratsastetaan edelleen.
                                        En se ole minäkään etsinyt parhaita öljyjä, käyttöoheita tai muutakaan. Olen vain ollut töissä.

                                        Comment


                                        • Kerran vielä pojat!
                                          Nythän oli siitä vikaherkkyydestä oikein tutkittuakin tietoa, joten en viitsi siihen puuttua enempää.
                                          Kun nyt on tapetilla se öljynpainevalo niin rohkenisin väittää sen tiimoilta että, on ilmeisesti lähinnä kahdenlaisia tapauksia, se pumppu hajoaa totaalisesti tai muutoin niin ettei "pisaraakaan" mene eteenpäin, eli voitelu on stop totaalisesti.
                                          Sitten on sellaisia tapauksia että vaikkapa joku öljysihti enemmän tai vähemmän tukkeentuu ja öljyn kierto vaikeutuu, kuitenkaan ei äkillisesti täysin, eli öljyä kiertää millä paineella kiertääkään kunnes paineanturi siihen reagoi ja valo syttyy jos on syttyäkseen.
                                          Öljyä kuitenkin edelleenkin kiertää, kuitenkin pienemmällä paineella kuin järjestelmä edellyttää ja niinpä esim. käyttöohjeet suosittaa pysäyttämään moottorin pikaisesti, tosin ei ole tarvetta paniikkiin ja liikenteen vaarantamiseen...
                                          Niinpä rohkenen väittää ettei se kone mene sököksi siinä paikassa kun valo syttyy, indikoikoon mikä tahansa, kampiakseli eli sen kanavat myös sisältää öljyä joka sinkoaa keskipakovoimalla itseään laakereihin vaikka pumppu ei siirtäisi enää tippaakaan...
                                          Nyt alkaa tuntua että virkkaminen alkaa riittää näiltä näkymiltä...

                                          P.S. Ehkä olisi myös selvitettävä kuka ja mitä öljyä noihin ongelmaisiin on sitten laitettu, voitaisiin ainakin kiistellä lisää...
                                          Viimeksi muokannut Pende; 20.1.2010, 15:32.

                                          Comment


                                            Toki on tutkimuksia. TM tai katsastustilastot ei vaan aina yllättäen kulje käsi kädessä todellisuuden kanssa.
                                            Itse voin sanoa tähän että olen minäkin kuullut vaikka mistä, keneltä ja kuinka monelta tahansa että lagunat ovat täyttä kuraa joihin osat maksavat hunajaa. Omassani ei juuri vikoja ole ollut, siltikin, se on vain yksi kappale monien tuhansien joukossa. Nopean laskemisen jälkeen voidaankin todeta että yksi auto, ei vikoja = parhautta. Voin siis varauksetta suositella sitä kaikille muillekin oli totuus mitä muuta tahansa. Eikö?

                                            Onko arvon Pentillä kokemusta siitä miten ja missä tilanteessa uudemmissa autoissa öljynpainevalo käyttäytyy? Jos jätät taksimallisi pihalle käymään tyhjäkäyntiä tai ajat sillä alle 2000rpm, niin voitko olla varma että painevalo syttyy?
                                            Samaan kysymykseen lisättäköön että onko tietoa paineiden ohjearvoista?

                                            Oletetaan että ajetaan vaikka nyt uudehkolla vaggineella alkuun, vaikka motarin ramppia lähestyttäessä, hiljaa suurehkolla vaihteella kierrosten ollessa n. 2000rpm paikkeilla, vaikka nyt se 30 sekuntia. Päästään rampille, sihti on osittain tukossa, jaksaa vielä nostaa paineita kun kierroksia ei ole paljoa. Pyydetään motronicia avaamaan läppä, ollaan vaikka maksimivääntöalueella kun pumppu ei enää jaksakaan antaa sitä mitä pitäisi. 3 bar:in sijasta tulee vaikka 0,2 joka ei välttämättä sytytä vielä valoa. Riittääkö tämä laakereille? Kyllä sieltä varmaan osuu niillekin tippa tai kaksi, mutta korvaavatko ne sen kalvon jonka pumppu sinne saisi täydellisesti toimiessaan aikaan?
                                            Nykyisin esim. materiaalit, painevalvonta jne, ei ole enää samaa kuin kultaisella -70 luvulla.

                                            Oletetaan että tällä kertaa valo ei edes vilahtanut, joka on hyvin todennäköistä. Tulee seuraava kerta, ehkä sitä seuraava jonka jälkeen valo jääkin palamaan. Sitä ei välttämättä heti edes huomaa, kun keskitytään 1.8t:n tarjoilemaan voimaan jonka torsen välittää tiehen, samalla kun kytätään että mahtuisiko rampista tuohon väliin.

                                            Öljyn kierto kyllä loppuu hyvinkin nopeasti kun pumpusta ei enää tavaraa tule. Vai neuseeko esim. kanteen edelleen samalla tavalla mustaa kultaa kuin pumpun toimiessa? Omien mutu-tuntemuksien mukaan ei.

                                            Jokainen saa rohjeta väittää ihan mitä tahansa. Kuten olen aikaisemminkin todennut, joku voi olla fiiliksissään lapiollisesta p*skaa. Jos ei muusta tiedä niin onhan sen oltava aivan käsittämättömän hyvä tuote! Jyrkkä kommentti, mutta ehkä joku sen tajusi.
                                            Viimeksi muokannut Jartsake; 20.1.2010, 16:39.

                                            Comment


                                            • Onko arvon Pentillä kokemusta siitä miten ja missä tilanteessa uudemmissa autoissa öljynpainevalo käyttäytyy? Jos jätät taksimallisi pihalle käymään tyhjäkäyntiä tai ajat sillä alle 2000rpm, niin voitko olla varma että painevalo syttyy?
                                              Samaan kysymykseen lisättäköön että onko tietoa paineiden ohjearvoista?
                                              Täytyy nyt nuorelle miehelle vastata kun kysyy asiallisesti.
                                              No, täytyy myöntää ettei ole koska ei ole näissä uudemmissa autoissa näyttänyt punaista. Luottaisin kuitenkin Helmut Audiin niiltä osin kun hän noissa käsikirjoissa kertonut niiden punavalojen tarkoittavan aivan täyttä totta ja ei ne näytä tarkoittavan mitään muuta kummallista ja erityisosaamista vaativaa, luuri kouraan ja hinuri paikalle...
                                              Mielestäni autot ei ole taksimalleja ja aivan yksityiseen liikenteeseen rekisteröityjä, en tosin tiedä millaisia Audin taksimallit ovat.
                                              Siinä olet oikeassa että autot pyörii pääsääntöisesti 2000 ja alle kierroksilla kun niissä on automaattilootat niin ei oikein viitsi sillä S asennollakaan ajaa, kun tuo 3 litranenkin kuluttaa jo mukavasti muutenkin ja jos aina paahtaa ylinopeutta niin hintaa sillekin tulee, ai niin, eihän sitä oikein saisi olla varma mistään, mutta olen kuitenkin tottunut luottamaan näihin isoihin Ahan, joten antaa palaa, kai se sitten rytisee jos ei tarvitessa valot syty...
                                              Tuohon ohjearvoon en nyt suurin surminkaan osaa sanoa mitään lukuja, ehkä se johtuu siitä etten ole koskaan tarvinnut sitä tietoa ja tätä menoa näyttää että pärjäilen loppumatkan ilman sitä, kas kun se taulu siinä edessä liikkeelle lähdettäessä ei näytä pun..., ei perkele, eihän siinä muuta olekaan kuin punaista taitaa kaikki viisarit ja viipottimet olla punaisia, no, mutta kuitenkin, miksi ehjistä autoista täytyisi pyrkiä tekemään viallisia...
                                              Olen kyllä tiiraillut öljyntäyttökorkista, ehkä kerran vaihtovälillä, siis öljynvaihto-, ei suinkaan autonvaihtovälillä, kun se on lähes sääntö että kerran on se puoli litraa laitettava lisää, joskus koko litrakin ja aina on havainto ollut että ei töhniä, enempää talvella kuin kesälläkään...
                                              Varmaan tästäkin saisi matemaattisen esityksen mutta perinteisesti on totuttu että empiirinen näköhavaintokin riittää, tosin silloin on helpompi kiistää tulokset pätemättöminä..
                                              Nyt jos sallit, jään lapioimaan paskaa ja olen onnellisen tietämätön...

                                              Comment


                                                Dodih, ekaa kuvaa melkein onnistuneesta LL huollosta.
                                                Auto on 105tkm ajettu ja LL"huollettu".
                                                CLIK!
                                                Melko hirveeltä näytti, nuo töhnät kun lähtee liikkeelle jossain kohtaan niin loppu tulos on selvä.


                                                Lisää kuvia löytyy kun selaa linkin kautta. "pienen" putsaamisen jälkeen osat rupesi näyttämään paremmalta.
                                                Huomatkaa kuva jossa näkyy öljy pumppu, millaisessa savessa oli ja jonkin verran putsattuna näytti paremmalta.
                                                Viimeinen kuva on öljyt jotka pyöri autossa ~25min, tosin forte käsittelyn kera, mutta putsauksesta huolimatta tuli melko tummaa öljyä.

                                                Kyseinen auto tuli mulle LL huoltoon, öljykorkin kun huomasin (näkyy venakoppa kuvassa) niin totesin etten oikein kehtaa tehdä normaalia öljyn vaihtoa kun on niin hirveä näköinen korkki. No ei siinä, asiakkaan luvalla, kone auki, öljypohjan, venttiilikopan ja muiden töhnässä olevien pintojen putsaus mekaanisesti. Se jäkeen kone nippuun, uudet öljyt+suodatin, forte käsittely ja "vanhat" öljyt ulos.
                                                Asiakkaalle auton luovutus hetkellä ilmoitin, että kannattaa siirtyä vanhanaikaseen 10tkm välein öljyvaihto huolto tyyliin.


                                                Ja hieman ot:na, mun hj:n dieselmoottori oli ~350 tkm ajettu kun purin sen moottoria hieman ja siellä ei ollut edes puoliakaan tuosta kuona määrästä......
                                                Viimeksi muokannut Metsässä; 21.1.2010, 08:08. Perustelu: Lisää tekstiä

                                                Comment


                                                • Tännehän on ilmestynyt erittäin sujuvasanainen dialogi joka objektiivisesti käsittelee kyseessä olevaa aihetta. Nyt vasta ymmärsin Jarin lisänimen foorumilla (tiedä sitten ymmärsinkö oikein) ja teksti olikin oikein hauskaa luettavaa :-)

                                                  Itse aiheesta on sellainen kokemus että ~80tkm ajettuna oma 1.8t tuli käyttöön ja historiasta ei ole tietoa mutta sen jälkeen tuli ajettua 100tkm shellin öljyillä ja 10tkm vaihtovälillä sekä isommalla dieselin öljynsuodattimella. Öljykorkista kurkkaamalla näki että venttiilikoneistossa oli karstaa jonkin verran eikä se 100tkm aikana kadonnut. Toisessa hihnanvaihdossa sitten venttiilikopan ja öljypohjan aukaisu näytti karun totuuden. Putsasin venttiilikoneiston ja öljypohjan ja päätin siirtyä paljon "kehuttuun" ja kaiken pesevään ralliformulaan. Saa nähdä miten kauan kone kestää.

                                                  Kuvat:
                                                  http://www.aijaa.com/v.php?i=5606276.jpg
                                                  http://www.aijaa.com/v.php?i=5606282.jpg
                                                  Viimeksi muokannut rehto; 21.1.2010, 12:31.

                                                  Comment


                                                  • Kyllähän nämä pitkät öljynvaihtovälit ovat pelkkä myyntikikka.Ihmiset kuitenkin kovasti autoa ostaessa kyselevät huoltojen hinnoista ja kun ne hirvittävät niin maahantuojat viljelevät myyntipuheissa pitkiä välejä huolloissa. Maahantuojaa ei kauheasti kiinnosta kun auto tulee tietyn ikäiseksi mitä sille tapahtuu pitkässä juoksussa... Aikas toivotonta on 02-mallin autosta esimerkiksi alkaa kinaan vaikka olisi kuinka käynyt merkkihuollossa.
                                                    Rahamiehet on sitten erikseen,eiväthän he edes avaa nykyään konepeltiä.Ennemmin vaihtuu auto. :)

                                                    nimim. Joka päivä tätä hommaa seuraava(kädet likaisena).

                                                    Comment


                                                    • Aika surullisen näköistä katseltavaa ja luettavaa. Ihmettelen valtavasti jos totaalisten moottorituhojen ehkäisemiseksi ole tehty mitään konkreettista maahantuojan/huollon puolella. Eivät vaikuta yksittäistapauksilta. Muutama satanen tarkistuksesta ja puhdistuksesta tai uusi moottori? Kumman valitset? Syö kyllä merkin mainetta enemmän kuin "Audimiehen" lausunnot.

                                                      Comment


                                                      • Saapahan nähdä mitä tässä itselläni on odoteltavissa. Tänään tuossa meinasin kauppaan lähteä niin alkoi tuo 2.0tfsi varoittamaan öljynpainetta. Pakkasta ulkona -20c, parkkipaikalta en minnekkään uskaltannut sitten sen pidemmälle lähteä. Narunjatkona tuo on tuossa lämpötolpassa nyt tunnin ollut ja koitin uudestaan, samaa herjaa edelleen ja nyt alkoi kertomaan että akkukin alkaa oleen finaalissa vaikka tuohon ostettiin kuukausi sitten uusi akku. Öljyä koneessa on noin kolmasosa jäljellä. Onkohan tuosta öljypumppu jäässä vaiko sihti tukossa? Kai tuo pitää tuosta kotipihasta hinauttaa laakkoselle ja toivoa ettei mitään isompaa ole luvassa, autolla ajettu 97tkm ja ikää tuo noin 4v.

                                                        Comment


                                                        • Usa:ssa on huomattu tuo sama öljyn mutaantuminen , nimenomaan 1,8 turbossa. Siellä on takuuta laajennettu ja konerikkoja korjattu , samaa voisi vaatia Suomessakin.
                                                          http://www.autosafety.org/uploads/ph...iOilSludge.pdf

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                                                            Usa:ssa on huomattu tuo sama öljyn mutaantuminen , nimenomaan 1,8 turbossa. Siellä on takuuta laajennettu ja konerikkoja korjattu , samaa voisi vaatia Suomessakin.
                                                            http://www.autosafety.org/uploads/ph...iOilSludge.pdf
                                                            Arvaa vaadinko...ja arvaa auttoiko. :D

                                                            Comment


                                                              Jenkeissä taitaa takuuasiat olla muutenkin vähän paremmalla tolalla, kun yritetään välttää kalliiden (joukko)kanteiden tuomia oikeudenkäyntikustannuksia. Niin, olisihan omankin 1.8T:n "täystuhon" kustannukset mielellään voinut joku muu maksaa...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X