Itellä samaa vikaa webassa ja aivothan siitä oli mennyt.Nyt laite pajalla,ei vielä tietoo saako ehjättyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Webasto-ongelmaa
Collapse
X
-
Onkos tuossa korimallissa vielä kaksi akkua? Itse vaihdoin toissa iltana C4 koriseen takaosan paneelien alla olevan akun.
Oireet olivat samat kuin aiheen aloittajalla, eli Webasto pyöri vähän aikaa (muutaman minuutin yleensä) ja sitten sammui. Mittailin sitten akkujen jännitteet ennen ja jälkeen Webaston käynnistyksen ja totesin että se pikku akku (44Ah) tiputti jännitteen suht pian 12,3V -> 11,5V ja Webasto sammui taas. Sovitin sitten saman tien isomman uuden akun sinne ja nyt toimii.
Kannattaa varmaan kokeilla toimiiko se Webasto normaalisti kun pitää autoa käynnissä samaan aikaan (jännite riittää).
Comment
-
Lohjalla pojat muuten korjaavat poksahtaneet Webaston ohjauskortit kolvaamalla kuntoon, eikä maksa paljoa! Hieman eri hintaluokan remontti kuin virallinen, eli koko ohjauskortin vaihto uuteen oli vika sitten miten pieni tahansa.
http://www.elektromeka.net/
Comment
-
-
Itse vaihdoin toissa iltana C4 koriseen takaosan paneelien alla olevan akun.
Comment
-
Ehkä q diiseleissä mut etuvedoissa en ainakaan ole törmänny kahteen akkuun! Vai onko C4 100 ja A6 tuolta-osin eroavaisia. Normistihan se C4:jän akku löytyy hanttarin puolelta takapenkin alta!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja retulainen Näytä viestiEhkä q diiseleissä mut etuvedoissa en ainakaan ole törmänny kahteen akkuun! Vai onko C4 100 ja A6 tuolta-osin eroavaisia. Normistihan se C4:jän akku löytyy hanttarin puolelta takapenkin alta!
Comment
-
Kysyisin tuosta webastosta kun ei oikein toimi kunnolla. Ei pysy kylmänä päällä kun joitain minuutteja. Auton ollessa käynissä toimii kyllä. valittaa akun varausta. Mutta lähtee kyllä hyvin aina käyntiin? testerillä löytyi kolme vikakoodia 01444,01233,00664. kyselin laakkoselta ja niillä on kuulemma eri koodit niiden testerissä. oisko jollakulla asiantuntemusta. auto on tuo a6.
Comment
-
Kävin juuri tänään ostamassa uuden akun c4 tdi quattron Eberiin. Akku sijaitsee takakontin vasemmassa sivukotelossa. Käynnistysakku on takapenkin alla. Energizer Plus -mallisena saa 52 Ah -tehoista akkua, joka on 1,5 cm korkeampi kuin vanha Exide 44 Ah. Hyvin mahtuu. Jotta akku meni telineeseensä oikein, täytyi akun päistä vuolla kiinnityslevikkeet pois ja kiinnitys tuli pitkiltä sivuilta. Sama homma oli Exidessä. Akut on luonnollisesti kytketty siten, että Eberi ei pääse purkamaan käynnistysakkua. Aivot on tuostakin vanhasta Eberistä vaihdettu pari vuotta sitten.
Comment
-
problem
Uudenlaista ongelmaa... Kun webaston yritin käynnistää (useita kertoja) niin alkoi kyllä hurisemaan, mutta ei lähtenyt käyntiin. Hetken aikaan vaan puhisi ja sitten ei mitään. Nyt sitten ei tapahdu enää yhtikäs mitään. Näyttöön tulee vaan lämmityksen merkki mutta ei kuulu enää yhtikäs mitään, ei lähde käyntiin myöskään tuuletus moodissa. Vaikuttanee ilmiselvästi "aivovialta". Ymmärtääkseni melko vaikea löytää korjaajaa tuollaiselle Audin alkuperäiselle (alitehoiselle suomen oloihin) vempaimelle.
Comment
-
Mulla täsmälleen sama vika tällä hetkellä, webaston aivot menossa "ohjelma nollaukseen". Aivot ilmeisesti työntää liikkaa soppaa weballe ja sen takia ei lähde päälle, just samalla tavalla kun sulla pyörittää pelkkää puhdistusohjelmaa (hurisee). Välillä ei edes se lähde päälle. Osa on saanut noita aivo-juttuja ehjättyä ja osalta ei ole mitään ollut tehtävissä...
Comment
-
-
Sen verran päivitystä että taas toimii (ainakin jotenkin kun en ole vielä päässyt kunnolla kokeilemaan). Luultavasti syynä oli vanhan vesipumpun asennusvirheestä johtunut ilman pääsy jäähdytysjärjestelmään ja webaston pumppu ei tätä ilmaa jaksanut "poistaa". Aiheutti ilmeisesti ylikuumenemista ja tämän vuoksi vikatilan. Sähköt oli pois jonkin aikaa ja jäähdytysjärjestelmä muutenkin ehjätty ja taas alkoi webasto hurisemaan!
Comment
-
Mullakin toimii weba aina sillloin kun auto on korjaamolla (enemmän tai vähemmän lämpimänä), mutta heti kun auto jäässä ja sitä oikeesti tartteis ni on hiljasta kun huopatossutehtaalla tai sitten se tekee noita 5mim. lämmityksiä joista ei hirveetä apua ole 25c pakkasilla.... ja hermot mänöö ku ei voi yhtään luottaa et lämmittääkö se vai ei ja kuinka kauan....
taitaa vähän turhan herkkiä/hienoja/teknisiä laitteita olevan noi...
Comment
-
Kun Webasto on asennettu oikein se ylensä toimii erittäinkin luotettavasti.
Vikaa voi kuitenkin tulla, kun kyse on teknisestä laitteesta. Ja turvamekanismit on tehty aika herkiksi, koska muuten laite voisi polttaa auton. Onhan noita silti palanut.
Kolmessa autossa on ollut Webasto ja kahdesta se on lauennut. Yhdestä meni ilmeisesti aivot. Sitä ennen vikaa oli vesipumpussa. Toisesta meni blower eli tuuletin laakerivian takia. Jotain ongelmaa oli myös päällä pysymisen kanssa, mutta myin auton ennen kuin sain korjattua asian.
Nykysessä autossa on webasto ollut aktiivikäytössä 5 vuotta ja ei mitää ongelmia.
Ylensä kai tuota webastoa kannattaa käyttää vaikka sen 15 min eikä vain pikku pätkiä.
Toinen kiva puoli on se, että kovilla pakkasilla akut ei tarjoa sähköä aivan yhtä pitkään :)
Comment
-
Ainoa ongelma näiden ns. alkuperäisten Webastojen kanssa on se, että yli 10 asteen pakkasilla ei tuo 15min riitä yhtään mihinkään. Olen huomannut että noissa lämpötiloissa vatii vähintään sen 30min että on kunnolla lämmennyt. Eiväthän nämä alkuperäiset saksantuontiautojen webastot ole Suomen olosuhteisiin tarkoitettukkaan´.
Comment
-
Ja kaikkein hauskinta on kun se webasto käy vaikkapa -20 pakkasessa sen 15min, ja sammuu itsekseen, se ei ehdi lämmittää kuin lämpötila-anturin joka taas puolestaan käskee olemaan hehkuttamatta..huonolla tuurilla voi käydä niin ettei autoa saa käyntiin jos olet käyttänyt webastoa.
Comment
-
Eiväthän nämä alkuperäiset saksantuontiautojen webastot ole Suomen olosuhteisiin tarkoitettukkaan´.
Ja kaikkein hauskinta on kun se webasto käy vaikkapa -20 pakkasessa sen 15min, ja sammuu itsekseen, se ei ehdi lämmittää kuin lämpötila-anturin joka taas puolestaan käskee olemaan hehkuttamatta..
Comment
-
Comment
-
Ja kaikkein hauskinta on kun se webasto käy vaikkapa -20 pakkasessa sen 15min, ja sammuu itsekseen, se ei ehdi lämmittää kuin lämpötila-anturin joka taas puolestaan käskee olemaan hehkuttamatta..huonolla tuurilla voi käydä niin ettei autoa saa käyntiin jos olet käyttänyt webastoa.
Comment
-
Mulla ei ole kokemusta tehdasasenteisesta kuin A8:ssa, mutta siinä oli kyllä ihan samat toiminnat kuin jälkiasenteisessa Thermotop-C:ssä, vaikkakin A8:n malli oliki Thermotop-S.
Webaston kanssa ei ole 15min lämmityksissä ollut ongelmia ainakaan Caddyn kohdalla. Golffissa kun on tuo letkulämmäri vain niin sen saa kyllä sekasin 15min lämmittämisellä, mutta käyntiin se lähtee vähän pitemmällä starttauksella silti.
Minä en nyt kyllä usko, että A6:ssakaan on niin pieni webasto, ettei riittäisi 30min lämmityksellä autoa lämmittään. En tiedä onko tuossa mahdollista valita sitä, että lämmitetäänkö moottori, sisätilat vai molemmat. Yksi mahdollisuus on tietysti, että alkuperäisasennus olisi voitu tehdä paremminkin.
Comment
-
Missä päin näissä kolmelitrasissa B7 malleissa on tuo alkuperäinen eberi? Jälkiasennuslaitteen kanssa useampi asentamo nosti hanskat pystyyn kun "ei sinne mahdu mihinkään", mutta onneksi Lempäälästä löytyi asiantunteva asentamo jossa homma onnistui. Thermotop C tuli laitatettua ja paikka sille löytyi oikean etuvetarin takaa rintapellin edestä.
Comment
-
Joo en tiedä mitä reittiä alkuperäisasennuswebasto A8:ssa lämpö kiertää mutta sen se tekee jo pienenkin päälläolon aikana että hehkut putoaa pelistä pois. Eli moottori on kylmä, mutta ecu luulee ettei ole.
Mulla on kyllä lähtenyt käyntiin mutta sahata saa jonkin aikaa kun käytin webastoa sen 15min. minkä se suostui pitämään ääntä ja savuamaan, pakkasta oli -19.
Ilman webastoa normaalisti hehkuttaen juuri toissa viikolla nöyrästi käymään -26 pakkasesta.
Comment
-
...niinhän se on, että Saksalaisen insinöörin käsitys Webaston käyttötarkoituksesta on se, että "lämmitetään hytti". Siksi melkein kaikissa VAG-autoissa tehdasasennettu Webasto pitää sisällään sähköisen venttiilin, joka muuttaa jäähdytysnesteen kierron sellaiseksi, että Webaston lämmittämä vesi kulkee vain sisätilanlämmittimen kennolle ja siitä takaisin. Moottoria ei lämmitetä ollenkaan. Ja tämä ihan tarkoituksella: tulee hetimiten lämmintä hyttiin ja kyllä se moottori lähtee Keski-Euroopan "pakkasilla" ilman lämmitystä.
Viritin justiin omaan tuontipeliini kytkennän, jolla sain tuon vesikierron muuttavan venttiilin pois pelistä. Siihen piti laittaa vaihtokytkimen taakse 3 wattia kuormaa, jottei Webasto menisi vikatilaan "koska kiertoventtiili puuttuu". Nyt voi vaihtokytkimellä konetilasta kääntää mielen mukana lämmöt joko moottorille ja hyttiin tai vain hyttiin. Näissä tämänpäiväisissä Siperian pakkaskeleissä kytkin on kyllä visusti tuossa "myös moottori" asennossa.
Ehkä se ero "tuontiwebastojen" ja Suomessa asennettujen välillä on seurausta siitä, että eihän kukaan jälkiasentaja kustannus- ja järkisyistäkään tuota kierron katkaisuventtiiliä täällä autoon asenna.
Comment
-
Mulla kyllä silloinkuin webasto vielä toimi niin nollakelillä se lämmitti moottorinkin 90 asteeseen lämpömittarin mukaan.
Comment
Comment