Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

operaatio Aero pyyhkimet (S4 B5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Mahtaako se Boschin sulkien kumi olla jotenkin erikoinen? Ei ne muutenkaan koskaan ole kestäviltä tuntuneet, mutta kun ajeli tässä toissapäivänä Lahdesta kotiinpäin pimeässä, niin ei 2 viikon ikäisistä Boschin pyyhkimistä tullut ikkunaan muuta kun raitaa. Kun siihen lisää vielä vastaan tuleva autojono ajovaloineen, niin voi vaan arvata, millaista luokkaa näkyvyys oli...

    Eli joutuikin ennenaikaisesti Motonetista Valeon lerppua hakemaan. Helpottavaa oli liittyä näkijöiden joukkoon.

    Noiden rungottomien sulkien isoin etu näyttää olevan toimivuus tihkusateella - silloin yleensä rungolliset sulat ei pysty pyyhkimään ihan tasaisesti koko aluetta, kosta sulkaa painetaan lasia vastaan vain muutamasta pisteestä.

    Comment


      #62
      Ei muuta kuin sulat takaisin ostopaikkaan jos heti pyyhkii huonosti,itse sain uudet tilalle ja vanhat lähti maahantuojalle syynättäväksi.

      Comment


        #63
        Kävinpä ostamassa motonetistä nuo Valeo Xtreme Silencio 530mm lerppusulat. Varsien kulman säädön
        jälkeen ovat viikon (suola/-skasateessa) toimineet ihan hyvin. Pahkuraa noissa tosin on jonkin verran, joten
        nätimpi on kyllä varsienkin vaihto. Sulina ei voi moittia noita Valeon lerppuja, ainakaan vielä, pakkasia ei
        ole ollut viikkoihin täällä e-suomessa.

        Comment


        • #64
          innostuin itsekkin hankkimaan noi varret ja sulat, Lahden Laakkoselta tilaamalla sain ne muutamassa päivässä. Varren hinta oli 36,50kpl ja sulat sai alle 30e, eli hieman säästöä sais jos hankkisi saksasta. Homma oli tosiaan helppo ja nyt pyyhkii hyvin. Luultavasti paremmin toimii noi uudet myös motari nopeuksilla, kun vanhat meinasivat nousta pystyyn.

          Comment


          • #65
            Kävin eilen hakemassa 8E1 998 401 sarjan B6:seen. Hintaa sarjalla oli 77,60 ? Jns Laakkosella.

            Laatikon syövereistä löytyi:
            1 kpl 8E1 995 408 C Wischarm
            1 kpl 8E1 995 407 C Wischarm
            2 kpl 4B1 955 425 C Wischblatt SL
            + mutterit ja suojakupit.

            Sulkien kiinnitys näissä on erinlainen kuin arc:n liittämissä kuvissa. Varren päässä on nivelöity kartiopala, joka painuu sulassa olevaan uraan. Sulka lukitaan varteen vetämällä sulassa oleva lukkolaite varren palan päälle.

            Saakohan tähän kiinnikemalliin sulkia muualta kuin marmoritiskiltä? Sulkien saatavuuden kannalta tuo tappi kiinnitys olisi ollut parempi.

            Olisin asentanut viiputtimet tänään, mutta oli vanhat mutterit sen verran kireällä etten saanut niitä auki käsillä olevilla vehkeillä. Asennus jäi siis odottamaa reissua isompien työkalujen luokse.

            Sarjan hinta ei tunnu pahalta, kun vertaa -01:sen alkuperäisen varren hintaan joka taisi olla 41 ?/kpl. Minulla apparin puolen varsi oli uusilla, kun muovinen runko halkesi.

            Comment


              #66
              Korjattakoon ylläolevaan, että retrofit kit:in kaikkien osien osanumeroiden keskimmäinen numerosarja on "955" kuten alimmassa eikä "995":

              1 kpl 8E1 955 408 C Wischarm
              1 kpl 8E1 955 407 C Wischarm
              2 kpl 4B1 955 425 C Wischblatt SL
              + mutterit ja suojakupit.

              Comment


              • #67
                Mullakin alkoi olla vanhat sulat vaihtokunnossa, joten sama oli suorittaa vaihto B6:n Aero-sarjaan, marmorilla 77,6 eskoa. Kuskin puolen varsi lähti nykäisemällä, toisen joutui ottamaan ulosvetäjällä. Hyvin pyyhkii!

                Comment


                  #68
                  Minä vaihdoin suoraan vanhoihin varsiin sopivat aero-sulat, ei tarvinut kikkailla. Vielä ainakin on toiminut hyvin.

                  Comment


                    #69
                    Jep samaa on tullut jo harrastettua kauan kaikissa profiilin autoissa ;)

                    Toimii ihan hyvin ja ilman kikkailuja tosiaan.

                    Comment


                    • #70
                      Itse hankin autooni (TT 8N) myös tuollaisen retrofit kitin. Sarjan numero 8N1 998 401. Alennusten jälkeen jäi maksamaan alle 70 eur ja asennukseen meni melkein viisi minuuttia. Saman huomasin kuin Simpe, oikeaan reunaan jää vajaan 5cm pyyhkimätön alue lasin kaartumisen takia.

                      Tulis nyt vaan loskaa ja rapaa, että pääsis oikein testaamaan onko noista mihinkään :)

                      Comment


                      • #71
                        Mä heivasin huonoiksi osoittautuneet Bosch:n Aero sulat roskiin ja korvasin tavallisilla ja nyt taas pyyhkii hyvin.

                        Comment


                          #72
                          Sama homma pitäs tehdä. Raitaa tuloo niin perkeleesti Aeroilla.

                          Comment


                            #73
                            Minun Boschilaisissa on varmaankin valmistusvika, kun ne ovat toimineet jo viisi kuukautta ilman ongelmia :)

                            Comment


                            • #74
                              Turvauran ku teettää niin alkaa taas pyyhkimään.

                              Ainakin isännällä mersussa oli 3v ollu samat sulat ja raitaa tuli, turvauran teetti niin johan alkoi maailma taas kirkastuun.

                              Comment


                              • #75
                                Nyt on näköjään slamit.net ottanut myytäväkseen AeroTwin-jälkiasennussarjat...

                                Comment


                                • #76
                                  Sarja jonka ostin on numeroltaan 4B1 988 401 "RUESTSATZ", sisälsi
                                  4B1 955 408 D ja 4B1 955 407 D "WISCHERARM" ja
                                  4B1 955 425 B x 2 "pyyhkijät" sekä
                                  4B1 998 401 "2 x mutteri ja 2 x se musta tulppa mutterin päälle"

                                  Ja hinta tiskillähän oli se mainittu 75e

                                  Sarjan mukana oli myös joku lappunen missä luetellaan valmistenumeroja yms. ehkä siinä on jotain tietoa mihin autoihin sarja sopii, enpä tiedä (kaikki saksaksi). Laita privaa jos kiinnostaa, voin mailata.
                                  Netistä (http://www.meckisfaq.de/antworten/au...erowischer.htm) bongasin, että saman sarjan pitäisi käydä myös tuohon C4 koriseen. Onko kukaan kokeillut miten se istuu paikalleen ja miten isot katvealueet jää lasin reunoille?

                                  edit 20.8.=> Tilasin ko. setin marmoritiskiltä ja koitin asennella lauantaina paikalleen. Kyllähän ne varret akselien booreille käy, mutta siihen se jääkin. Sulkien lepoasento on jotensakin mielenkiintoinen. Jos joku niksmanni on sitä mieltä että nämä tosiaan sopii, niin sopisi myös tarkistaa lääkitys. :) Nyt olisi sitten hyvä käyttämätön muutossarja C5 korisiin kuutosiin joutavana, hinta se sama mitä marmorilla.

                                  3B/BG Passatin jälkiasennussarjaa jotkut ovat soveltaneet typ44 koriin, istuu ilmeisesti joko suoraan tai pienellä veistelyllä. Kuskinpuolen A-tolpan viereen jää katvetta. -> http://forum.group44.de/viewtopic.ph...r=asc&start=37
                                  Viimeksi muokannut Heksa K; 20.8.2007, 13:41. Perustelu: muokattu omia havaintoja vastaavaksi

                                  Comment


                                  • #77
                                    Nostetaan ylemmäs ja kysymys käyttäjille..

                                    Pysyykö nämä TT:n lasilla yli 100km/h nopeuksilla?

                                    Comment


                                      #78
                                      Pysyy, eilen vaihdoin ja testasin vähän isommassa nopeudessa. On hyvät, paras hankinta pitkään aikaan tuohon kotteroon.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Nykyiset normimallit selkärangattomilla sulilla on ihan sudet. Kuskin pyyhkijä ei ota lasiin alastullessaan ollenkaan +100 nopeuksissa.

                                        Mistä tämmösen setin muuten saa parhaiten ja parhaan diilin?
                                        Slamit?
                                        Marmori?
                                        Motonetistä sulat?

                                        Comment


                                          #80
                                          Slamitista otin, kun muutakin tilattavaa sieltä oli. En tiedä saisiko jostain halvemmalla, kun ei nyt osanumeroitakaan jaksa muistaa/kaivaa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Täytyy kyllä myöntää, että nuo orkkis-aerot on huomattavasti tarvikkeita jämäkämmät. B6:een muunnnossarja maksoi marmorilla 79,80€. Slamitilla näyttäisi olevan 77€, joten ei juuri järkeä tilailla ellei ole muuta tilattavaa samalla.

                                            Oma sarja sisälsi varret, sulat, mutterit ja muttereiden suojamuovit. Asennus kesti n. 5min.

                                            Comment


                                              #82
                                              Juurikin näin. Ulosvetäjä on hyvä olla, eipähän tartte kiroilla vanhojen varsien kanssa.

                                              Comment


                                                #83
                                                Lainaan topiccia:
                                                Onko kukaan laittanut näitä aerotwin -sulkia C4 -koppaiseen.
                                                Ainakin iibeissä on myynnissä muunnossarjoja (tosin melko mauttomaan hintaan). Alkaa tossa omassa autossa olemaan pyhhkijän varret melko huonossa maalissa, joten ajattelin, josko muutettaisiin samalla koko systeemi, eikä ruvettaisi esim. maalailemaan näitä vanhoja.

                                                Tai saako orginaalimalliset uudet jostain sopivasti? Sulathan on kaiketi edukkaampia tuossa mallissa.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Itse ostin Fixus autotarvikkeesta semmoset tarvike kumisulat (wnb aero).
                                                  Paketin mukana tuli neljät eri kiinnikkeet ja yhdet niistä kävi suoraan vanhoille varsille, hyvin pyyhkii!

                                                  Tuossa näkyy vähä.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Motonetistä Bochin aerot jotka oli tarkoitettu C4 koriseen S/A6:seen laitoin itselle ja toimii hyvin.
                                                    Repsikan sulka ei päästään ihan ota lasin kaarevimmalla kohtaa pienissä (kaupunki) nopeuksissa lasiin kiinni mutta eipä siittä haittaakaan ole ollut!
                                                    Hyvin pyyhkii!!

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Veivasin tänään paikalleen Slamitilta tilaamani varret ja pyyhkimet mallia aero. Irroitus kävi melko kivuttomasti pakkasesta huolimatta, kun tarjosi ensin kuumailmapuhallinta ja sitten konepelti ylhäällä käänsi sen varren linkun, ja nitkutteli niin lähti helposti entiset varret.

                                                      Ihmetystä aiheutti nämä uudet varret, koska niissä ei mitään boorien uritusta ole? Täysin tasaiset kummassakin nuo reijät, jotka siis tulevat booritappiin kiinni. Hetken ihmeteltyäni tuikkasin varret kiinni ja tiukkasin mutterit kunnolla. Kyllähän nuo pyyhkivät ihan normaalisti, ei pyöri booritappi ympyrää ainakaan vielä...

                                                      Onko muut huomanneet ettei noissa ole booriuritusta, vai onko minulla jokin virhe sattunut?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Kyllä ainakin monista vanhoista varsista, joita olen irrotellut, ovat olleet poorit aivan sileänä, kun on kiristetty vain johonkin kohtaan pooreista välittämättä, ja nekin ovat toimineet vallan hyvin. Kun ne kiristää riittävästi, niin ottaahan ne siihen kartioon jo kiinni aika lujasti.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Tuli myös omaan B6:een vaihdettua aerotwinit, eteen ja taakse. Olihan tiukassa kiinni. Taakse tuli:

                                                          Q5 varsi (8R0955407 1P9)
                                                          A4 tulppa (8K9955205)
                                                          Q5 sulka (8R0955425)

                                                          Ja kolmosessa myös samat osat, bolt-on tavaraa.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tuossa edellä moni oli kyselly operaation sopivuutta C4:een, tässä nyt ainakin yksi esimerkki. Ite laittelin ne 3BG-passatin varret, eli muistaakseni osanumerot juuri ensimmäisessä viestissä mainitut. Varret kustansi jotain luokkaa 25e/kpl ja sulat oli sen 20-25e/pari, eli noin 75 euron satsi.

                                                            Ne on mitoiltaan täysin samat kuin C4:n omat, mutta muodoltaan poikkeaa vähän, eli passatin varsia joutuu vähän vääntelemään että sulat asettuu nätisti audin lasille. Passatissa tuulilasin alareuna on huomattavan "pyöreä" verrattuna wanhan audin lähes suoralinjaiseen lasin reunaan. Tosta aero-kuvasta näkee myös ne ns. katvealueet, ne on täysin samat kuin alkuperäisillä varsilla+sulilla.

                                                            Edit: nii sellanen pikku-miinus tossa hommassa tulee, että sulkia ei saa enää nostettua pystyyn, koska se varren sarana on liian lähellä kiinnityspistettä ja jää näin ollen konepellin reunan katveeseen. Pesua tai vastaavaa operaatiota varten sulkia saa kyllä nostettua jonkun viitisen senttiä irti lasista, mutta esim. sulan vaihto on tehtävä konepelti pystyssä! Käytännössä ei ole mikään ongelma, ainakaan mulle.
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut JyriN; 18.8.2009, 16:02. Perustelu: Lisätty ongelman kuvaus

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Meillä on toisessa passatissa ns. sivukiinnitteiset varret (liekö nämä sitten aero varret?) ja sulka pysyy aivan tolkuttoman paljon paremmin lasissa kuin koukkukiinnitteisillä olevassa autossa. Tästäpä sitten miettimään, josko vaihtais tuohon toiseenkin nuo sivukiinnitteiset varret.

                                                              Ja sitten se kysymys: Onko varsi heittämällä vaihtokelpoinen, lähinnä sen booritetun kartion osalta? Molemmat on siis 3BG.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X