Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kumpi lastu, Karalan tekemä vai BSR?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Oma auto menee säädettäväksi ensi keväänä, harkinnan alla on vain että vienkö Hariselle vai Karalalle. Mielipiteitä/kokemuksia/mutuja?

    Keväällä autossa on kiinni 2,5" downpipe, bsr:n intake kit ja mahdollisesti FMIC. Turbonahan tossa on K03s.

    Comment


    • #32
      Käsittääkseni Karala tuottaa ainakin osittain lastut Hariselle eli aivan sama kummalle menet. Tosin mikäli nelikkopenkkiä kaipailet, niin suoraan Hariselle.

      Harisesta hyviä kokemuksia.

      Comment


      • #33
        Lähes puolta kalliimpi tuo Harinen?

        Comment


        • #34
          Vois etenkin Otolle löytyä ihan sieltä lähistöltäkin asiantuntevaa palvelua. Muillekin toki.

          Comment


          • #35
            Juup Espoossa Suomenojalla onnistuu myös nuo ohjelmoinnit tehonmittauksen kera.
            Myös kustomoidut ohjelmat ja muutoin muutetut autot.

            Comment


            • #36
              Puolta kalliimpi ?
              Lastu harisella 600jotain, karalalla se 690.

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja dera Näytä viesti
                Juup Espoossa Suomenojalla onnistuu myös nuo ohjelmoinnit tehonmittauksen kera.
                Myös kustomoidut ohjelmat ja muutoin muutetut autot.
                Omien tietojen mukaan käytännössä menee samaan hintaluokkaan sekä Harinen että Karala. Mikäs firma täälläpäin ihan dynon kanssa ohjelmoi?

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja otzk1 Näytä viesti
                  Omien tietojen mukaan käytännössä menee samaan hintaluokkaan sekä Harinen että Karala. Mikäs firma täälläpäin ihan dynon kanssa ohjelmoi?
                  Autotalo Debil, Espoon Suomenojalla.

                  Lisätietoja vaikkapa privaviestitse.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja dera Näytä viesti
                    Autotalo Debil, Espoon Suomenojalla.
                    Ja nelivetodyno löytyy ST Motorsilta, Espoon Juvanmalmilta.

                    Comment


                    • #40
                      Laitettu karalan lastu ja toimii,repii penkkiin joka vaihteella.esim 5 vaiht. 120 H/km,vetää penkkiin kiinni, kun kaasu pohjaan,paineet 1,5 bar ja hymyä huuleen ja polliisin pelkoo.

                      Comment


                      • #41
                        Paljon ajettu kun lastutit? Aika kovat paineet vakio ahtimelle?

                        Comment


                        • #42
                          Mahdatkohan Kauko nyt itsekään ihan uskoa, mitä väität. :)

                          Comment


                          • #43
                            Repiikö niin kovaa penkkiin, että jos laitat 100e kojetaululle niin sitä ei saa siitä kurkoteltua?

                            Comment


                            • #44
                              Meilläpäin on sitä varten sorkkarauta kyydis et saa kammettua työkaverit pois autosta..
                              potkii potkii.. :))

                              Comment


                              • #45
                                150oookm ja kyllä muuten potkii hyvin,mutta ,jos ajelee noin rajoitusten mukaan niin syö vain noin 8l/100km sekalaiset ajut.Pitää kiihyttää reippaasti niin päästään parhaaseen kulutukseen.Jos vetää hitaasti kierroksia koneeseen, kuin meidän vaimoväki,syö 10l/100km
                                Minun vaimoväen kanssa on mahoton papatus,kun sinä poljet kuulemma suotta kaasua ja revitytät autoo.Ei tykkää ollenkaan että kiihdyttä reippaasti(että keula notkuu) .

                                Comment


                                • #46
                                  En kyl jaksa uskoa et lappu lattiassa kuluttais vähempi ku mitä rauhakseltaan kiihdyttäessä. Ei olis tosin eka kerta ku olisin väärässä....

                                  Comment


                                  • #47
                                    Niinhän se taloudellisuusajo-ohje sanoo, että ripeästi tavoitenopeuteen (ei ehkä lappu lattiassa) ja sitten tasaista.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja tavan ajelija
                                      Laitettu karalan lastu ja toimii,repii penkkiin joka vaihteella.esim 5 vaiht. 120 H/km,vetää penkkiin kiinni, kun kaasu pohjaan,paineet 1,5 bar ja hymyä huuleen ja polliisin pelkoo.
                                      Miten olet saanut selville tuon 1,5 baria? Millä kierroksilla se suunnilleen tulee? Onko vakioturbo?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mittarilla mitataan paineet ajossa.

                                        Comment


                                          #50
                                          Kaukolla näköjään ei oo vielä tarpeeks tiukkaa lastua, kun kerkee kiihdytellessä mittareita lukemaan.

                                          Comment


                                          • #51
                                            no karala on ihan guru et sinne vain..
                                            Mikäs Karalasta nyt gurun tekee? Onko laittaa ihan faktaa pöytään, miksi juuri hänen tekemänsä lastut ovat erityisen hyviä? Olisi hienoa kuulla jotain muitakin perusteluitakin asialle, kuin että "kaveri sano että se osaa" tai "appiukon serkulla oli Audissa Karalan lastu ja se ainakin kulki niin että pelotti".

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ku se säätää pankissä :) valmis ohjelma mutta näytetään vaan penkissä että tuli tehoa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                lastuista

                                                miten auton voi säätää muuten kuin penkissä (tai tien päällä) ja autokohtaisesti, mikäli halutaan OIKEASTI toimiva?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tuskin niitä kovin moni lastupaja/ohjelmoija säätää tien päällä tai penkissä. Eiköhän se keskimäärin ole "palikka kiinni ja kiitos hei".

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Voi sitä säätää myös ajettujen logien perusteella, mutta näin tehdään harvoin koska se vie aikaa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                                      Tuskin niitä kovin moni lastupaja/ohjelmoija säätää tien päällä tai penkissä. Eiköhän se keskimäärin ole "palikka kiinni ja kiitos hei".
                                                      niimpä. mutta jos autosta haluaa kestävän ja hyvin säädetyn se tuskin onnistunee "yleismallin" lastuilla.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mikäli auto on vakio, niin silloin sanoisin päinvastoin. Kunnon "yleismalliseen" ohjelmaan on saatu uhrattua paljon enemmän aikaa. Yksilöllisillä lastuilla ei myöskään ongelmaa jos vaan pohja on hyvä. Onhan niissä autoissakin kaikissa sama ohjelma vakiona, siis saman moottorimallin omaavissa...

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          lastu

                                                          No kyllä se yleismalli tietenkin auttaa, mutta täysin samanlaisissa autoissa saattaa olla selviä ennakonkesto ja bensatarpeen eroja, sikäli mikäli haetaan optimaalisia säätöjä. Ja mikäli tälläisellä valmiilla lastulla hajetaan lähellekkeen parasta suorituskykyä, on se aikas riskaabelia. Ja varsinkin , jos autoon on tehty pieniäkään päivityksiä esim coolerin tai pakoputkiston ösalta. puhumattakaan isommista muutoksista.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                                            Mikäli auto on vakio, niin silloin sanoisin päinvastoin. Kunnon "yleismalliseen" ohjelmaan on saatu uhrattua paljon enemmän aikaa. Yksilöllisillä lastuilla ei myöskään ongelmaa jos vaan pohja on hyvä. Onhan niissä autoissakin kaikissa sama ohjelma vakiona, siis saman moottorimallin omaavissa...
                                                            No ei sentäs ole samaa ohjelmaa vakiona. Yhtä moottorityyppiä kohden löytyy about 4-5 eri softaversiota.

                                                            Sähkökaasullisesta 1.8Turbosta saa n. 5hv yksilökohtaisella säädöllä enemmän kuin Hyvin Tehdyllä "bulkkisoftalla", eroa ei oikeasti huomaa kuin Esson baarissa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              ompas rohkeitä lastun tekijöitä . Aikaslailla tohtivat rajoille vetää sitten siellä "yleissäätömöissä". Ja vielä kaikki ilmeisesti toimivat hyvin ja samallalailla.

                                                              Kuitenkin voin usean auton säätämisen jälkeen sanoa, että mikäli on tehty muutoksia turboahdettuun autoon, siis tehonlisäysmielessä, satavarmasti oikea säätö on parempi, antaa enemmän tehoa vieläpä turvallisesti, kuin keskimäärin yleissäätöihin perustuva hakuammunta. Vaikenen....

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X