Ei tule 02 eikä 03 quattrossa 6-lovista laatikkoa, vasta 04 q.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Hinnasto 1.6.2003 kertoo, että 6-vaihteinen laatikko oli silloin tilattavista tulossa quattroihin ja 140 kW 1.8t etuvetoiseen. 120 kW 1.8t ja 96 kW 2.0 vajaavetoiset saivat tyytyä 5-v laatikkoon. TDI:ssä oli sama homma, 132 kW (V6) ja 96 kW 6-v, pienemmät 5-v.
Olikohan juuri tuo kesä, kun 1.8t koneen teho kasvoi 110 kw -> 120 kW ja saataville tuli 140 kW tehoinen versio. Syksyllä 2003 rekisteröidyt ovat valmistenumeron mukaan mallivuoden 2004 autoja.
120 ja 140 kW koneet eroavat usealta osalta, mm. turbo ja välijäähdyttimet. Perhealbumista löytyy tarkemmin erot. Käytännön suorituskyvyssä noiden ero on marginaalinen, mutta 140 kW kone omaa enemmän viripotentiaalia parempine välijäähyineen ym.
Comment
-
Ittelläni 03 1.8tq kuusilovisena
Toiminut mainiosti noin puli vuotta yhtä puolaa ja radion etukaijuttimien
pientä vaajaatoimintaa luukuunottamatta, välillä pätkii ja menee mykäksi, pitäisi vissiin jaksaa avata..
Comment
-
Mulla on myös kuskinoven kaiuttimessa jotain kosketushäikkää. Tilalle vaihtuu joka tapauksessa jossain välissä Alpinen 5½ erillissarja niin en ole jaksanut aukoa. Joku väitti, että usein vika olisi kuskin kickpanelin alla olevassa oven johtosarjan liittimessä, mutta en äkkiseltään löytänyt sieltä mitään ihmeellistä.
Comment
-
okei... ajattelin ite kanssa laittaa Rockford-Fosgaten Power sarjan tai Hertzin ni empä ole jaksanut kanssa availla.
Comment
-
Minulla on tuo -03 1.9TDI ja eipä tuon kanssa ole mitään ihmeempää ollut, ostin tuon vajaa pari vuotta sitten ja sillä oli veivattu 79tkm ja nyt on takana 122tkm. Takavaloissa on joskus kosteutta samoin myös etuvaloissa jos on ollut märkää keliä pidempään.
Minulla pätkii myös ajoittain tuo apukuskin puolinen kaiutin setti ja vuosi sitten vaihdon molemmille puolille pioneerin erillissarjan mutta edelleen tuota vielä esiintyy, vikakin on periaatteessa tiedossa mutta vielä en ole jaksannut perehtyä, eli tuon pitäisi korjaantua kun purkaa siinä oven saranan kohdalla olevan muovisen kaapeliylityksen/haitarin ja putsaa sen rungon puoliset liittimet, siinä on liian paksut rasvat, ajattelin että vähän jotain CRC-tyyppistä tavaraa tarjoilee siihen niin pitäisi auttaa.
Koneen puolella ei ole ollut mitään murheita ja tehoja löytyy vallan mainiosti tuo dieselin mahtava vääntö on mukava. Tosin eipä minulla ole kokemusta noista 200+ koneista joissa on sitten ihan eritavalla kulkua. Tankillisella pääsee mukavasti aina vähintään sen 1000km - 1200km. Tuulilasi on tääläkin alareunasta halki mutta ei vielä haittaa katsastusmiestä, tuli tuossa juuri tarjouskin hyvinkään laakkoselta että tuohon audiin saisi uuden lasin töineen kaikkineen 399€
Comment
-
en hoksannut, että joko mainittiin joissain malleissa jumiutuvat käsijarruvaijerit. Itselläni olleeseen 07/01 malliin ne vaihdettiin tehtaan kampanjan puitteissa.
Nykyiseen 08/03 autoon piti vaihtaa etupyörän laakeri ja lisäksi samaa kaiuttimen sekä sähköikkunan pätkintää on havaittavissa.
Muuten ei ole ollut vikoja.
Comment
-
Nykyiseen 08/03 autoon piti vaihtaa etupyörän laakeri
Itse olen ajanut B6 1.9TDIQ:lla 130tkm -> 211tkm verran ja tekniikan puolella ei muutamia mikrokytkimiä lukuunottamatta ole ollut pahempia murheita.
Ainakin tehtaan sport paketilla + alustalla olen kyllä tykännyt ajella, joskus olen jopa miettinyt seuraavaksi autoksi vastaavaa B7 mallia. On vaan tuo 2.0TDIQ hinta vielä liian kova meikeläiselle....
Comment
-
Kyllä mullakin vajaavetoinen 96kW 1,9tdi vie helposti >1000km tankillisella. tankkaus.comin mukaan keskikuluts 5,7l / 100km ja edellisellä tankilisella oli ajettu melkolailla tasan 1000km ennen kuin tankkasin mittarin näyttäessä 1/4 tankkia jäljellä.
Comment
-
Totta haastat Tero, mutta kyllä tuonne B6 sedaniin saa mahtumaan rattaatkin ihan kohtuullisesti. Meillä meni Emmaljungat(rattaat) ihan pyöriä irroittamatta pitkittäin konttiin ja vielä jäi tilaa matkatavaroille.
Tosin tuo aukko kun on noissa nyky sedaneissa aivan liian pieni, tarvis alkaa muidenkin valmistajien ottaa mallia Skodasta miten tehdään sedan/HB takaluukku vrt. uusi suberb.
Comment
-
-
Multitronic, jota kannattaa välttää?
Hieman muiden kiireiden takia tää auton osto vähä venähtäny. Mutta nyt ois taas ajankohtaista. Oon muutamaa B6:sta käynyt kokeilemassa ja tykkäsin tuosta multitronicista kyllä kovasti. Hieman on kuitekin jäänyt nyt epäselväksi se, että milloin tuohon b6 multitronicciin tehtiin se parannus/päivitys, joka olennaisesti vähensi vikaantumista?
Oon kuullu puhuttavan, että se tuli -04 tai, että se tuli vasta b7:aan, mutta varmaa tietoa näyttäis olevan hankalasti saatavilla. Vai tunnistaako sen jostain muusta kuin valmistusajankohdasta? Eli osaisko joku vastata tähän - olisin hyvin kiitollinen.
Ja toinen kysymys ois, kun nettiautosta noita keppivaihteisia oon katellu, ni onko 6-vaihteisissa erilainen keppi kuin 5-vaihteissa? Harva kun muistaa tuota 6-lovista mainostaa myynti-ilmoituksessa - etenkin jos myyjänä autoliike. Mutta kuvissa näkyy kahdenmallisia keppejä.
Comment
-
Ja toinen kysymys ois, kun nettiautosta noita keppivaihteisia oon katellu, ni onko 6-vaihteisissa erilainen/hienompi keppi kuin 5-vaihteissa? Harva kun muistaa tuota 6-lovista mainostaa myynti-ilmoituksessa - etenkin jos myyjänä autoliike. Mutta kuvissa näkyy kahdenmallisia keppejä.
Comment
-
Moro kaikille!
Olen otsikon mukaisesti hankkimassa A4 1,9 tdi avant quattroa 96kW padalla, vuosimallia -03. Niimpä mieltäni askarruttaa muutama asia, ja ajattelin, että tämähän on se paras paikka imeä tietoa asiantuntijoilta.
1. Auto tulee liikkeestä, mitä tarkastuskohteita kannattaa erityisesti huomioida 200tkm ajetussa autossa? Jakoremmi vaihdettu 180tkm kohdalla, sen tiedän.
2.Kuinka testata että kone on vielä tikissään?
3.Tämä malli on B6, vai? Mitä varusteluita näissä autoissa on käytetty? Onko näissä ollut xenoneita, vakkaria, ajotietokonetta yms. vakiona? Myyjän mukaan tässä on xenonit, mutta mistä tiedän, ettei ne ole jotku katulaittomat viritykset edellisen omistajan jäljiltä? 6 Vaihdetta löytyy?
4.Vetokoukkua ei ole, mutta ilmeisesti mahdollista asentaa jälkeen päin, mitä lienee maksaa?
5.Onko peruutustutkat asennuksineen arvokkaita?
6.Onko mitään hajua käykö tähän kiesiin entisestä autostani (Toledo 81kW tdi) boksi?
7.Onko tämä pumppusuutin kone? Koneen koodi?
8.Tarkeneeko pakkasilla?
Nämä on taas tämmöisiä kysymyksiä, mutta kun auto on melko kaukana, ja myyjä vaikutti hieman 'pulassa' olevalta...Viimeksi muokannut Olmi; 30.10.2008, 21:22.
Comment
-
1. Perustoimenpiteet kuten yleensäkkin autoa ostaessa. Vikakoodit jos saa luettua, saa jotain tietoa.
2. Jos huolettu, tuskimpa isoja ongelmia.
3. Kyllä B6, varusteet voinut ruksia oman mielen mukaan, yleensä sport tai busines. Alkuperäiset xenonit erotat valokatkaisijasta (ei ole tasonsäätö nappia), nuo muut varusteet saa lisättyä pienellä rahalla jälkeenpäin itsekkin. 6 vaihdetta mallista ja moottorista(bensa/diesel, osassa 5, osassa 6), riippuen.
5. Tarvikkeena itse asentaen alle 100? selviää.
6. Tuskimpa. Vertaa moottorikoodeja.
7. On pumppusuutin. Koneen malli näkyy huoltokirjassa koodina AWX tai AVF
Muut lisää omista tiedoistaan loput.
Comment
-
Ellen väärin ole ymmärtänyt niin kaikki 96kW TDI quattrot on 6-vaihteisella askilla.
Onko se se rintajuopon hopea?
Nappaa huoltokirjasta ne varustekoodit vaikka kameralla talteen niin saadaan ihmetellä
sinulle täydellinen lista (oma auto)
Itseä ei kyllä päätä kylmäisi yhtään tuollaisen 200tkm ajetun B6:en osto. Öh, ei siis
kylmännyt, ostin jo, BEX-koneellisen.
Vetokoukun saanet ebaystä noin 200e hintaan (haku AHK). Samasta paikasta saat
tarvittaessa eberspächer lisälämmittimen radioohjauksella n 700e hintaan, jolla nyt
viimeistään tarkenee. Itsellä ei tuosta 1.9TDI ja A4 kombinaatiosta valitettavasti
vieläkään ole kokemusta, joten tarkenemisesta en voi sanoa.
Comment
-
Mitäs riskejä Saksan tuontipeleihin liittyy? Mittarin ruuvausta ei tietenkään pysty itse toteamaan? Onko tietoa millainen pää diagnostiikkaportissa on? Liekkö samanlainen kuin nykyisessäni, jos kävisi vag-comin pää suoraan siihen. Saako sillä muuten todelliset kilometrit jotenkin esille?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viestiMitäs riskejä Saksan tuontipeleihin liittyy? Mittarin ruuvausta ei tietenkään pysty itse toteamaan? Onko tietoa millainen pää diagnostiikkaportissa on? Liekkö samanlainen kuin nykyisessäni, jos kävisi vag-comin pää suoraan siihen. Saako sillä muuten todelliset kilometrit jotenkin esille?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi4.Vetokoukkua ei ole, mutta ilmeisesti mahdollista asentaa jälkeen päin, mitä lienee maksaa?
Comment
-
-
Asennutin äskettäin omaani kiinteän koukun. Kustanti 700? töineen, Bosalin koukku ja asennus lähimmällä kyläsepällä, joka perehtynyt vähän enemmän konsernin autoihin. Irrotettava nostaa kuluja muistaakseni lähemmäs kolmella sadalla. Sähkösarja oli sitten kalliimpi, kuin itse koukku. Olivat joutuneet vetämään piuhat kojelaudalle (tai jonnekin....) asti, mukaan oli tullut jopa joku oma boxi ja on oman sulakkeensa takana.
Comment
Comment