Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apua hehkujen vaihtoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Apua hehkujen vaihtoon

    tietääkö kukaan joutuuko tuossa 2.5Tdi:ssä käyttämään imusarjaa poissa kun vaihtaa hehkut? Näyttää aika ahtaalta.... Epäilen et hehkuissa voi olla vikaa tai voin olla väärässäkin, mut auton seistyä yön yli lähtee aika heikosti käyntii vaikka olis nolla keli. Sen jälkeen kun on saanut käyntiin niin ei ole mitään vikaa, sit lähtee ainakun palmun alta. Mut tosiaan yön jälkeen kun starttaa niin tunnustaa et joku hehku ei hehkuta kunnolla, rohahtaa kummasti, ihan kuin kaikki pytyt ei olis pelissä mukana... voiko vika olla hehkuissa???

  • #2
    Voihan se vika olla hehkuissakin mutta suuremmalla todennäköisyydellä pumpun ajoitus on pielessä.
    Mittaisin itse ensin hehkut yleismittarilla ohmisesti. Mikäli kaikki hehkut näyttävät about samaa lukemaa, voisi niiden olettaa olevan kunnossa. Ehjässä hehkussa on yhden ohmin verran vastusta.
    Pumpun ajoituksen voisi kätevästi tsekata sitten taas VAG-COMilla.

    Comment


    • #3
      Vastusmittaus ei takaa, että tulppa hehkuu. Oikea tapa onkin irrottaa ne ja testata akulla.

      Comment


        #4
        miten tuolla vag-comilla näkee pumpun ajoituksen? ja mikä on ohje arvo pumpulle?

        Comment


          #5
          Mika, jaa ei? Vastusmittarilla ne on kaikki tähän mennessä mitattu, eikä ole väärää diagnoosia tullut tehtyä. Koetinkynälläkin huomaa heikon yksilön muiden seasta.

          Comment


          • #6
            Pumpun ajoitus http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

            Tuosta vastusmittauksesta... Olen siitä juttua kyllä lukenut, että hehku ei ole välttämättä täysin voimissaan vaikka vastusmittaus näyttäisi toista.
            Olen ymmärtänyt, että täysin kuollut se ei kuitenkaan ole kun taas vastusmittauksessa saa jonkun käsityksen onko se täysin kuollut vai ei.

            Edit: Kun tsekkaat tuota ajoitusta, pitää moottorin olla mielellään lämmin. Ja varmista, että sinulla on viimeisin versio TDI graphista. Vasta viimeisimpään on tullut 2.5TDI, laittamassani linkissä on linkki downloadeihin.

            Comment


              #7
              Uskokaa pois, se vastusarvo muuttuu hehkun "kuluneisuuden" mukaan. Tai mistäs minä tietäisin, eihän noita ole varmaan sataakaan tullut vaihdettua.

              Comment


              • #8
                Juu, minä uskon mielellään kun en asiasta sen enempää tiedä.
                Olen vaan lukenut, että vaikka hehkut ovat kaikki samalla vastusalueella, ei se välttämättä hehku kuten pitäisi.
                Toisaalta, tarina ei kerro mikä se vastus on tässä tapauksessa, 10ohm?, 10kohm? ;)

                Comment


                  #9
                  Näppärä kaveri käy kaikki läpi sillä mittarilla ja katsoo sen jälkeen että mikä oli huonoin. Ja jos mistään mitään ymmärtää niin voi miettiä että mitähän se vastus voisi olla, tuskin mitään kovinkaan suurta. Voinen huomenna mitata uudesta boschin hehkusta vastuksen, niin maailma helpottuu taas vähäsen. :)

                  Comment


                    #10
                    alkuperäiseen kysymykseen...

                    Omastani otin sen imusarjat yhdistävän alumiinihässäkän irti, kun vaihdoin hehkut. Oli kai enää 1 ehjä... mittaamani ohmit

                    Se imusarjat yhdistävä alumiiniputki näkyy täällä:
                    http://i23.ebayimg.com/04/i/000/85/15/560f_1.JPG

                    Samalla tulppasin EGR:n leikkaamalla oluttölkin kyljestä sokean laipan sinne tiivisteen kaveriksi.

                    Comment


                    • #11
                      On vaan tullut vastaan tulppia, jotka mittauksella on ihan ok, mutta oikeasti hädin tuskin hehkuu. Ja edes VAG ei luota mittaukseen, vaan heidänkin ohjeissaan tulppa irrotetaan ja kytketään virta.

                      Ainakin 4-koneessa on tulpat helpohkoa irrottaa. Kohta alkaa pakkaset ja taas ihmetellään miksei käynnisty jne....

                      Comment


                        #12
                        Jaa että nyt se VAG onkin sitten kaiken tiedon kulmakivi. No, kukin tavallaan. Äsken laskettujen hehkujen myynnin osalta oma myynti/ vaihto oli 102 kpl, joista vissiin 3 on ollut kuvailemallasi tavalla rikki. Tiedä sitten voisiko se hehkun ympärillä oleva moottori hajoittaa sen erilailla, vai vääristääkö eri kaivoksesta tuleva rauta mittaustuloksia.

                        Hyllystä nykäistyn uuden boschin hehkun vastus oli 0,9 - 1,0 ohmia.

                        Comment


                        • #13
                          Ei tässä tiedosta tai sen puutteesta ole kyse, vaan että varma on aina varmaa kun omiin laitteisiin tehdään, ja kommenttina oli, että valmistajakin on se noteerannut. Eri asia sitten jos myy muille tai myyntiin etc...

                          Comment

                          Working...
                          X