Eihän tuo ole just se koodi, mikä vanhemman liiton vehkeissä tulee aina, jos lukee koodit moottori sammutettuna?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
220VT -palapeli
Collapse
X
-
G4 ja G28 anturien johdot vaihdettu ristiin ja olin kuulevinani bensapumpun hurauksen kun avaimesta päästää irti. Seuraavaksi auto pyörilleen ja bensaa tankkiin, jotta uskaltaa kokeilla käymään. Tiedä miten se hytkyy, jos vaikka putoaa pukeilta.
Motonetin tulpanjohtojen liittimet on pienelle tulpan liittimelle. Orkkissarja on yhtä ehjää vajaa, mutta onneksi varaosa V8:stä löytyi riittävän pitkä ehjä johto. Tulpat on uudet NKG PFR7B:t, eli orkkista vastaavat.
Comment
-
Viimeistä kynttilää odotellessa koittanut painia katsastusvarusteita kuntoon. Jännästi sitä alkaa etsiä vikoja aina vaikeimman kautta. Toisesta etulampusta oli ajovalo pimeä. Mittasin jo johdotuksen ja vaihdoin releen, ennekuin kävi mielessä tarkistaa sulake.
Kaikki muut lamput pelaavatkin, pois lukien sumarit. Nekin kai saatava toimimaan, ettei jää helpoista ainakaan kiinni.
Comment
-
Siinä tapaksessa se kai ole kun nypätä sumarien napit kuikkaan. Muuten tulee motkotusta siitä, miten niiden pitää toimia, jos ne kerran on siinä.
Kattoluukun joudun kasaamaan takaisin vielä tässä vaiheessa. Sen deletointi menee to-do -listalle yhdessä orkkisputkiston korvaamisen kanssa. Löysin takavaloja laitellessa kontin puolelta lisää bitumia, jotka saavat luvan lähteä myös. Helppoja kiloja karsittavaksi.
Turbon öljypaluulinja vaihtui eilen. Helpon näköinen homma, mutta välit loppupelissä pirullisen pieniä. Yläpään pujottaminen paikalleen tiivisteineen oli melkoista hienomotoriikan koetusta. Edellisen letkun sisältä kuului selvä kahina, kun paikalleen mennyt on äänetön taivutellessa. Nyt alkaa näyttää moottorin alla kuivalta, kun kiristelin vielä kannen takapäästä lämpöanturin. Jännä nähdä, miltä näyttää ekan lämpimäksi asti käytön jälkeen.
Comment
-
Puhaltimen sähkö on edelleen hukassa. Haynesin mukaan sulakerasian pohjaan paikalle A kuuluu ilmastoinnin johtonippu värittömällä liittimellä. Kuvassa ainut oikeastaan sinnepäinkään, mutta tuo ei yletä kyllä mitenkään sinne asti. Saman nipun toisessa haarassa on jarruvalokatkaisijan liitin. Pitäisikö tuossa olla joku jatko, vai onko mulla johtosarjan reititys ihan päin persettä? Ilmastoinnin panelista puuttuu valotkin, joskin se oire on uusi. Nappeja se tottelee, kuten aiemmin kuvattu.
Kattoluukun kanssa tulee vielä harmi. Kiskosto pitäisi kasata noin alusta asti uudestaan. Luukku pitäisi saada pois edestä, että kiskot pääsee ruuvaamaan paikalleen. Onnistuu joko ajamalla se kasatussa kiskostossa, mutta vaijereita ei tahdo saada asettumaan kohdalleen.
Siirryin jo pulttaamaan pyöriä paikoilleen, vaan eikö perhana. Toisen takapyörän ylätukivarren ulkopäässä on väljää. Toinen tukivarsi löyttisi, mutta eihän se paikallaan oleva sieltä pois halua. Otettava kovat keinot, eli lämpö käyttöön. Takarengas näkyy juuri väistävän lokarin kaaren. Jos ei painu kovin syvään, ei ota kiinni takapuskurin etureunaan. Toivottavasti takaa ei camberia tarvi ottaa ainakaan vähemmäksi, muuten loppuu tila.Viimeksi muokannut arto s; 3.9.2018, 15:06.
Comment
-
Tukvarsi totteli väkivaltaa. Nyt se välyksetön. Sisäpään pallonivel on ihan saa.. hirvesti kiinni ja paikka ei tue liekin käyttöä siihen, joten vaihdoin sen ulomman puolikkaan.
Kaivoin varastosta 200:n alkuperäisen ilmastoinnin ohjaimen. Nyt vaihtuu näytöllä numerot yms., vaan puhallin ei syty. Ohjaimelta ei tule jännitettä jostain syystä.
Tuulilasin ilmakanavat istuvat koriin täysin. Kiinnikkeet toki puuttuvat. Ei mitään, mistä ei parilla poraruuvilla selviäisi. Ainut kikkailun paikka tulee kuskin puolen yhdystötteröstä, jos 200:n oma ei istu kanavaan. Tötterö ottaa kiinni puhallinkoteloon. Ei tekemätön paikka tämäkään.
Etupyörät jäivät sovittamatta. Tarvin ~5 mm lyhemmät pultit tai paksumman spacerin. Jälkimmäinen on vähän uhkapeliä, tilaa ei edessäkään ole ihan tolkuttomasti. Näkisi tarkemmin, jos pääsisi sovittamaan..
Vaan se halvatun puhallin. Onko kenelläkään mitään kuvia tai muuten vaan tietoa, miksi jännitettä ei ole tarjolla?Viimeksi muokannut arto s; 3.9.2018, 22:20.
Comment
-
GM:n ilmastointi kai siellä on? Niissä puhaltimen ohjaus on siellä puhallinkotelon kyljessä kiinni olevassa jäähdytyselementillisessä boksissa. Jos se boksi pääsee käymään liian lämpinänä niin siitä sulaa vähitellen sisukset ja puhallin lopettaa työt siihen. Mutta jos olet paketin toimivana purkanut, niin tuskin se on vian syy. Kannattaa kuitenkin tarkistaa sen boksin tienoon liitokset ja että sinne boksille tulee yleensä virrat. Ja tietysti hyppylangalla puhaltimen kunto.
Comment
-
Puhallin heräsi vastuspaketin kytkennän jälkeen.
Auto pudotettu pyörilleen. Etupää on ns pohjassa ja mitta kaareen 355 mm. Takapää on viittävaille säädön yläpäässä, mitta kaareen navan keskeltä ~300 mm.
Kattoluukku sujahti paikalleen, säätö vielä tekemättä. To-do -listalle jäi vielä lisäksi höyrystin boksin reijän tilkintä, etutukivarsien pulttien tiukkaus, mittariston ja ilmakanaviston kiinnitykset sekä penkkien asennus.
Aamusta bensaa tankkiin ja kokeilemaan, josko se syttyisi. Jos kaikki menee nappiin, torstaina voisi yrittää ajaa katsastukseen. Milloinkahan olisi mennyt..
Comment
-
Se oliskin melko rohkeaa lähteä ~suoraan katsastuksesta ulkomaille autolla, jolla ei ole ajettu kymmeneen vuoteen, vielä kun tietää rakentajan. On tässä vielä pari muuttujaa, eli en unelmoi Pärnusta tämän puikoissa.
Comment
-
Ei tainnut olla mahdollista, jos nokka ja vauhtipyörä molemmat nollamerkissä?
Jakajan rungon merkin pitäisi osua noin kello 8-7 kohdalle, kuten Arton kuvassa näyttäisi olevankin.
Tuossa hyvä ohje hall anturin vaihtoon jakajan sisälle:
http://12v.org/urs/ReplacementOfTheH...istributor.pdf
Ja tuossa linkki sporttiauton nettikauppaan jossa anturi:
http://sporttiauto.com/kauppa/index....&product_id=79
Olihan tässä varmasti oikea jakaja? Eli 10mm leveällä kärjellä oleva pyörijä?
10v malleissa ilmeisesti leveämmällä pyörijällä olevaa jakajaa joka vaikutta jotain jotenkin ajoitukseen.
Jos anturi menee vaihtoon, varmistaisin samalla myös että jakajassa on metalliratas eikä alkuperäistä muovista jonka kanssa vaarana että ratas porsii..
Comment
-
Kuvassa vierekkäin 20V (vasemmalla) ja 10V jakajat. Sama pyörijä, 10V vaan pidemmällä akselilla. Alkuperäinen ratas näköjään metallia. Tuon kiilan pois lyönti ei kyllä onnistu minun työkaluilla. On ihan hitokseen tiukassa. Motonet myisi III-Golffin anturia, joka ainakin näyttää samalta. Olisi vaan tuossa vieressä. Tuo 10V: n tumppikin näyttäisi samalta, vaikka numerot eivät ihan täsmääkään. Siitä saisi anturin, mutta se hiton kiila..
Melkeinpä voisin lunastaa joltain koko jakajan, jos on jäänyt nurkkiin ylimääräisiä.
Testasin johdotuksenkin, ei vikaa. Jakaja oli muuten sisältä vähän öljyisen näköinen. Koitin putsata kontaktisprayllä ja kasasin uudestaan. Ei vaikutusta.
Comment
-
Muistaakseni ihan vanhan liiton huopatiiviste. Ei liene kovin pitävä uutenakaan :)
Sokkatapista pitänee ajaa vähän kärjestä pois, että suostuu tulemaan pois tai sitten porata koko keksintö. Pikkusen arvaan silti, että vika on jossain muualla kuin oletettavasti ehjänä puretussa jakajassa/hallissa.
Comment
Comment