Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI softa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kyllä tän hintatason vehkeeseen kannattaa kuitenkin ostaa merkkisofta ammattilaiselta.

    Comment


    • #62
      Kiitos vastauksista. Jossain vaiheessa tuolta optimoiautosi.fi sivulta yhteen liikkeeseen (Dtech, Helsinki) juttelinkin. Ainakin näin tietämättömän korvaan kaveri tuntui kyllä tietävän näistä. Sanoi että tuon syksyllä 08 rekisteröidyn a6:n ecua ei löydy hänen listoiltaan ja näin ollen hänen tuskin kannattaa ottaa sitä työn alle. Todennäköisyys onnistua softaamimisessa ei kuulema ole kummoinen mutta aina on pieni riski että jotain menisi totaalisen pieleen.
      Kaikki lisäkommentit erittäin tervetulleita! Tuhansien investointi softaan ei ole poissuljettua mutta ei myöskään todennäköistä.

      Comment


        #63
        APR:n pelkkä softa on 1380€. Ei kai se ole paha raha softasta joka toimii 100% varmuudella, kun muut tarjoaa vaihtoehtona " ehkä, voi olla, en usko, ei osaa".
        Hihnapyörällä toki hinta nousee, mutta edelleen muut tarjoa "ehkä, voi olla, en usko, ei osaa".

        Jos taas jälleenmyynti ja siitä saatava hyvitys on ykkösjuttu, niin tappioksihan kaikki kulut on. Pitää vaan päättää mikä on se hinta minkä haluaa maksaa, että on vähän kivempaa ;)

        Comment


        • #64
          jjoo, totta. ja tuo hinta on vähemmän kuin muistelin. Tosin taidettiin jutella että samoin tein kannattaa sitten tehdä full job pylpyröineen sun muineen. Vaikka paljon rahaa tuokin on.. siitä että on vähän kivempaa. Tai vähän vielä kivempaa pitäisi kai sanoa sillä minun perspektiivistäni tuo on arkiautoksi varsin kiva noinkin :)

          Jälleenmyyntiarvo ei ole ykkösjuttu mutta ainaisen autokuumeen riivaamalle toki tärkeä seikka.

          Mutta joo. nyt pitää itsekseen miettiä mitä haluaa ja mihin hintaan. Täytynee tähän väliin kartoitoittaa stereoiden upgraden kustannuksia.. sillä ne menee vaihtoon myös jos tuon päätän pitää vielä pitkään.
          Kiitos kaikille vastanneille.

          Comment


          • #65
            APR:ssä on vielä se hyvä puoli että ilmoitettu teho ei ole mitään "muumiwatteja".

            Comment


            • #66
              Kestääkö tuo ZF 6HP19 laatikko tuota ohjelmointia? Eikös se ole tuo laatikko tiptronic A6 vm 2009 Audissa? Laatikon maksimiväännöksi luokiteltu 400nm ja se vääntö olisi 500 nm tuon ohjelmoinnin jälkeen.

              Onko porukalla kokemusta tuosta kestävyydestä pitkällä aikavälillä ja suurilla kilometrimäärillä?

              Comment


                #67
                Kestää ihan hyvin.

                Comment


                  #68
                  3.0 TDI:ssä on ainakin saman tyypin laatikko ja omassa autossa (240 tkm) on ollut ("uudesta" lähtien?) ABT:n isompi ahdin ja 610 Nm:n luvattu vääntö. Onko bensan ja dieselin välillä eroja? Dieselissä on kuitenkin 500 Nm jo tehtaalta.

                  Comment


                    #69
                    Jos ajatuksena optimoida ohjelmistolla ja remmipyörilllä 3.0 TFSI, niin onko moottorikoodilla väliä?

                    Comment


                      #70
                      Periaatteessa ei. Se riippuu täysin ohjelmantarjoajasta, onko softa saatavilla heti vai kohta.
                      Kannattaa selvittää ensin myyjältä onko softa saatavilla.

                      Comment


                        #71
                        OK, tänks. S5 on vasta hankinnassa, joten ajattelin etukäteen välttää mahdolliset esteet.

                        Comment


                          #72
                          S5 etenkin prefl löytyy kyllä melko varmasti ainakin APR:n suunnalta. Niitä on tehty jo niin paljon euroopassa että alkaa olemaan softaversiot kaikki hallussa.

                          Comment


                            #73
                            -12 tai tuoreempi tarkoitus ottaa, ihan uudemmissa karkaa hinta.

                            Comment


                              #74
                              Se on hyvä aihio piristää ja osia löytyy niin, että tehon saa melkein alkamaan vitosella, jos nälkä kasvaa. :)

                              Comment


                                #75
                                Kannattaa tsekata myös A5-tarjonta, jos ei ole pakko olla ässä. A5:n nokalla on tehtaalla miedonnettu 280 heppainen versio samasta asiasta. Senkin teho menee pelkällä ohjelmalla nelosille. Olen itse asentanut moiseen sekä APR-virityksen, että tehnyt ihan itse erikoismoottori.fi -tuotoksena ja maukkaaksi muuttuu kummallakin tyylillä.

                                Aiemmin tässä ketjussa on käsitelty myös hankalaa 4F:n versiota. Ilokseni voin ilmoittaa, että siihenkin on nyt työkalu olemassa, jolla erikoismoottori.fi -softa saadaan purkkiin @ Lappeenranta & Siilinjärvi.

                                Comment


                                  #76
                                  Jos teholukemat alkavat nelosella tai vitosella, niin pitäisi (!) vähän osata jo ajaakin.

                                  Comment


                                    #77
                                    Saahan sitä noissakin oikealla jalalla tehoa säädeltyä :)

                                    Comment


                                      #78
                                      Se on ihan sama paljonko sita tehoa on kaytettavissa, siihen tottuu aina. Tuo 3.0 SCFSI on kylla erinomainen moottori, toki jaahdytysongelmat alkaa sitten jos oikeasti aletaan virittamaan.

                                      Comment


                                        #79
                                        Marre käy sitten täällä kylässä niin pistetään TFSI kulkemaan erikoismoottori.fi -softalla...;)

                                        Comment


                                          #80
                                          Jaa että sukuloimaan? :D

                                          Toi Sami on mun serkkupoika..

                                          Comment


                                            #81
                                            Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
                                            Jos teholukemat alkavat nelosella tai vitosella, niin pitäisi (!) vähän osata jo ajaakin.
                                            Tuossa meidän farkussa on 435hp / 553Nm. Rouva sillä ajelee saksankitkoilla eikä ole valitellut ettei tiellä pysyisi. Miellyttävä moottori kaikin puolin.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Millä käyrällä 435/553 tulee ja missä mitattu, jos pelkkä ohjelma?

                                              Comment


                                                #83
                                                Ohjelman lisäksi ahtimeen pienempi rulla: Kliks. Uudemmissa tosiaan nähtävästi mennään yli 400n pelkällä softalla.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kiitos käppyrästä. Todellakin toimiva vääntöalue.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    A7:n ecu (ecm) hukassa, mistä löytyy...?

                                                    Arvon foorumilaiset, tuli tuollainen -12 mallinen A7 hommattua ruåtsin tuliaisena ja nyt kiinnostaisi tietää mitä optimoinnilla saa koneesta irti? Pariin paikkaan ottanut yhteyttä ja ensimmäinen kysymys näemmä on, että minkä numeroinen Continental Simos ecu siinä on. Nooh, puolisen tuntia tuli pyörittyä autoa ympäri ja konepellin alta otin sen tuulilasin etureunasta alkavan suojamuovin pois. Sieltähän ei löytynyt kuin raitisilman sisäänotto ja kuskin puolelta pissapojan säiliö. Mistä sitä seuraavaksi etsisin? Koneena siis 3.0V6 bentsiini (220kW). Kiitokset jo etukäteen. :)
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 9.1.2018, 17:05. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      ECU on pissapojan säiliön alla, tai oikeastaan vain sen täyttöputki joka lähtee helposti pois.
                                                      Mutta VCDS:llähän ne ecunumerot saa helpoiten.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja pilhaus Näytä viesti
                                                        Arvon foorumilaiset, tuli tuollainen -12 mallinen A7 hommattua ruåtsin tuliaisena ja nyt kiinnostaisi tietää mitä optimoinnilla saa koneesta irti? Pariin paikkaan ottanut yhteyttä ja ensimmäinen kysymys näemmä on, että minkä numeroinen Continental Simos ecu siinä on. Nooh, puolisen tuntia tuli pyörittyä autoa ympäri ja konepellin alta otin sen tuulilasin etureunasta alkavan suojamuovin pois. Sieltähän ei löytynyt kuin raitisilman sisäänotto ja kuskin puolelta pissapojan säiliö. Mistä sitä seuraavaksi etsisin? Koneena siis 3.0V6 bentsiini (220kW). Kiitokset jo etukäteen. :)
                                                        APR softaa kannattaa kysyä http://www.carplus.fi/apr.html
                                                        Vaikka on Turussa niin tekee ohjelmointeja myös Tampereen ympäristössä. Linkistä löydät softaankin numerot suoraan. Onnistuu kaikki ECU versiot, sinun ei tarvitse niistä tietää mitään.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Miten s4 kestää noi s-tronicit softaamista?

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Ei mitään ongelmaa. S-tronicia ei saa voimalla rikki. DL501 viat on kaikki huonosta suunnittelusta johtuvia, voima ei sitä riko.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Okei. Kiitos infosta.

                                                              Onko kyseinen "suunnitteluvirhe" niin iso ettei kannata kyseisellä laatikolla hommata koko autoa? :D
                                                              Viimeksi muokannut Jallut; 23.2.2018, 22:51.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X