Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 RS6 ranetussaneeraus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Viikonloppuna sainkin melkein kaiken irroitettua, vielä päältä muutama johto ja letku sekä täytyy selvittää, voiko ilmastoinnin kompuran irroittaa ilman tyhjennystä.

    Eihän se periaatteessa ole mikään vaikea homma, en ole vaan koskaan irroittanut mistään autosta moottoria :)

    Comment


    • #32
      Ilmastoinnin kompura kannattaa ottaa irti moottorista. Ja lauhdutin irti jäähdyttimestä. Letkuihin ei kosketa, eli jätetään aineet sisälle. Kompura ja lauhdutin mahtuu olemaan letkujen varassa sivussa, kun tekniikan ottaa irti.

      Kannattaa jollain nippusiteillä tai vastaavilla sitoa ne jonnekkin sivuun ettei ota vaurioita itseensä.

      Comment


        #33
        Ja nimenomaan pitää irrottaa kompuran kanssa pakettina niin mahtuu kääntymään sivuun koko systeemi.

        Likadan så här: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=403

        Comment


          #34
          Tätä en olekaan ehtinyt viime päivityksen jälkeen kuin parina iltana käydä edistämässä, jolloin purin irti jarrut, pakoputken, lämpösuojat, ja niiden alta kardaanin, suurimman osan johdoista.

          Eilen alkoikin sitten tapahtumaan, olin koko päivän auton kimpussa:

          Hopsiksen portti-ideaa tuli pohdittua, mutta tässä putket menevät keulamuovin läpi, eli se olisi jäänyt mukaan. Letkut kuitenkin riittivät kääntämään sen vaan yksinkertaisesti keulamuovin alapuolelle.

          Myös kaikki yhdistettyyn moottorin ja vaihdelaatikon öljynjäähdyttimeen liittyvät letkut tuli jätettyä siihen kiinni sen rapsakan olemuksen vuoksi (alu - rst yhdistelmä ei kestäne enää aukaisua).

          Keulassa olikin nyt riittävästi tilaa tiputusta varten. Sivuilla taas ei tilaa ollut nimeksikään, ja kaikki mahdollinen täytyi siirtää kansien tieltä pois.

          Tässä vaiheessa, kun olin tiputtanut konetta n. 5-10cm, sain kaverin toiseksi silmäpariksi apuun. Kone tuli yllättävänkin nätisti alas, eikä mitään mennyt edes rikki. On se vaan melkoinen möykky..

          Seuraavaksi osien pesua ja osalistan tekoa.

          ps. Turhaanpa näitä hommia näköjään tulee pelättyä :)
          pps. Miten voi olla näin hirveä kuvanlaatu nykyajan puhelimessa?
          Attached Files
          Viimeksi muokannut heiki; 11.9.2016, 08:01.

          Comment


            #35
            Eikö keulapalan irroitus olisi helpottanut asioita huomattavasti?

            Comment


              #36
              Sitä keulapalaa olisi joutunut sitten kannattelemaan ilmastoinnin kompuran ja sen kennon kanssa, niiden putket menevät siitä läpi.
              Viimeksi muokannut heiki; 11.9.2016, 21:38.

              Comment


                #37
                Tänään puolen päivän saldoksi jäi lähinnä turbojen irroitus. Yllättävän iso homma oli niidenkin saamisessa irti. Ne taidan kiikuttaa jo ensi viikolla huollettavaksi. Onko mitään ideaa lähteä muuttamaan niitä (billet siivet?), kun mitään muuta suurempaa muutosta en tekniikkaan tule tekemään (pl. vapaammin hengittävät downpipet)?

                Comment


                  #38
                  Turbot kävin viemässä alkuviikosta läheiseen turbokorjaamoon, katsotaan millainen tuomio tulee.

                  Hieno "korjaus" löytyi vaihdelaatikolle menevästä liittimestä, muuten ei mitään pahoja ranetuksia enää ole tullut vastaan. Suurin osa on tullut korjattua jo aiemmin perushuoltojen yhteydessä pois.

                  Pisteosia irrotellessa ja putsatessa mennyt muu auton kanssa vietetty aika.
                  Attached Files

                  Comment


                    #39
                    Katso tarkkaan keulassa olevat öljyputket. Kiinnikeiden kohdalta alkavat mätänemään ja sitten joutuu irroittamaan.
                    AMW korjaa lisäjäähyn nipat jos tarve, putkien kierteet voi olla hankalampi.
                    Kaikki neljä putkea on suomesta tonnin luokkaa, saksasta halvemmat. Nyt kun kaikki on auki niin suosittelisin uusimaan, jää sitten murheet pois. Ja kierteiden väliin alumiinipastaa niin aukea jatkossa ilman ongelmia.

                    Comment


                      #40
                      Kaikki putket jätin kiinni jäähdyttimeen mahdollisen kierteiden hajoamisen vuoksi. Vuotoa noissa ei vielä ole, ja vaihdon pystyy tekemään helposti myöhemmin jos tarvetta tulee. Nyt meinasin puhdistaa pinnat hyvin ja vetää maalin liitinten pintaan.

                      Comment


                        #41
                        Niin sitä juuri meinasin, että nyt samaan syssyyn rikkoo kierteet, korjaa ne ja sitten ei tarvitse enää niitä murehtia. Toki vaihto ei vaadi kuin puskurin irroituksen tulevaisuudessa, jos vutoa tms. tulee. Kunhan se ei tule keskellä ei mitään.

                        Comment


                          #42
                          Pientä edistystä, kävin hakemassa puhaltimet takaisin. Jäljelle ei oikeastaan jäänyt kuin kuoret. Toisessa kuvassa näkyykin muistoksi ottamani vanhat siivet ja puhki mennyt takalevy.

                          Kyllä täytyy mainostaa palvelua Fin-Turbolla, ei paljoa paremmin voisi asioita hoitaa. Sain hyvin väliaikatietoa ja kaikkiin kysymyksiin sain perusteelliset vastaukset ja vähän enemmänkin.

                          Nyt vain odotellaan muita osia saapuvaksi..
                          Attached Files

                          Comment


                            #43
                            Ikinä en oo missään kyllä niin hyvää palvelua saanut kuin Fin-Turbolla.

                            Comment


                              #44
                              Ite oon teettänyt varmaan toistakymmentä turboa heillä ja aina palvelu ensiluokkaista. Suosittelen myös.

                              Comment


                                #45
                                Edelleen odottelen osia saapuvaksi ja olinkin jo yhteydessä toimittajaan. Parin kiinnitysruuvin vuoksi tilaus oli jäänyt odotustilaan viikoksi, eikä niitä siis ollut edes saatavana tämän toimittajan kautta. Tilaus saatiinkin noiden pois jättämisen jälkeen heti liikkeelle.

                                Kävin penkomassa varastosta aiemmin ostamani välijäähyt, jotka ovat varmaankin jotkin proto(?)-jäähyt. Päädyt on käsintehdyt alumiinilevystä, kun muissa ne on ollut valettuja.

                                Oliskohan noille vanhoille kellään käyttöä, löytyy kaksi paria vuotavia?

                                Öljypohjan myös irrotin. Sihdissä ei näkynyt juuri mitään, lähinnä pari pientä palkoa yli pursunutta tiivistemassaa.
                                Attached Files

                                Comment


                                  #46
                                  Osatilaukset ovat tulleet ja lisääkin tilattu useammastakin eri paikasta.

                                  Kovat vesilinjat on maalattu uudelleen, oli maali alkanut rapistua pakosarjan ympäristöstä ja putkiliitoksista. Ja taas pitkä tovi tullut puhdisteltua ja valmisteltua osia asennettavaksi.

                                  Lisäilman putket ja vermeet poistin kokonaan tästä, tulppasin pakosarjaan menevät reiät tekemällä kierteet ja laittamalla pultin kierrelukitteen kera. Luulisi pysyvän, kun kierrettä tuli koko matkalle 25mm pultissa.

                                  Startista oli toisen korvakkeen kierteet korkanneet täysin, on tainnut momentit olla kohdillaan edellisellä kiristäjällä toisen pultin tiukkuudesta päätellen. Tähän kokeilin helicoilia (tms). Helposti sai tehtyä uudet kierteet, kaippa se nyt kestää.

                                  Moottorinostimen hommaamisen jälkeen otin vanhan koneen irti laatikosta, laatikon ja koneen kiinnityksestä puuttui kolme pulttia sekä startin pultti (joka pitää siis myös laatikkoa) oli lähes sormin irroitettavissa.

                                  Lähteekö sisempi vetari irti, vai täytyykö uusi suojakumi pujottaa renkaan puoleisesta päästä? Tuntuu ainakin melko tiukasti olevan.

                                  Myös johtosarja tuli irroitettua vanhasta koneesta, teippailin lähes jokaiseen liittimeen sekä johtoon vastaavat numerot.

                                  Kohtahan se alkaa olla siinä tilanteessa, että pääsee osia kiinnittelemään uuteen koneeseen. Kannattaiskohan vielä käyttää imusarja irti ja katsoa että siellä on kaikki kunnossa / onko siellä jotain tässä vaiheessa järkevää vaihtaa, kun on helposti tehtävissä?
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #47
                                    Ilmeisesti meinaat sisempää murrosta? Onko siinä lukkorengas akselin päässä vai ura missä jousirengas? Kyllä sen irti pitäisi booristaan lähteä.

                                    Comment


                                      #48
                                      Heh, juurikin sitä. Väsyneenä taas tullut kirjoiteltua. Nyt löysinkin vastaavasta murroksesta kuvat:
                                      http://www.audizine.com/forum/showth...ot-Replacement
                                      En ole siis vain käyttänyt riittävästi voimaa sen irroittamiseksi pesästään.

                                      Aamulla kävin taas osien pesulla, yllättävän hyvin lähtee ihan hanakuumalla painepesurilla lika irti.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #49
                                        Lähtihän se murros irti kumivasaran avustuksella. On vaan melko pieksetyn näköinen. Kannattaako vaihtaa, vaikkei mitenkään ole oireillut?
                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20161030_135951.jpg
Views:	1
Size:	78,9 Kt
ID:	1635529Click image for larger version

Name:	IMG_20161030_140021.jpg
Views:	1
Size:	52,3 Kt
ID:	1635530
                                        Viimeksi muokannut heiki; 31.10.2016, 13:11.

                                        Comment


                                          #50
                                          Nyt alkaa olla osat kasassa, on sitä oem:ää nyt masentava määrä asenneltavana.
                                          Kiinalaisen tekemät ketjunkiristäjän liukupinnat ei sitten käy ollenkaan paikalleen, ei asetu tasopintaan ja tipahtaa helposti irti. Oisko kellään tietoa käypäisten osien myyjästä?
                                          Muuten koneeseen on jo päässyt uutta ja vanhaa osaa kiinnittelemään.
                                          Romut joutui tiivistämään, eikä mahdu taas mitään tekemään. Miten iso talli sitä lie ois pitäny tehdä?

                                          Nokka-akselin tunnistinlevyssä on varmaankin kohdistus? Stefan ajattelin siis vaihtaa samalla.

                                          Okkimilta löytyi hyväkuntoinen vetari vanhan tilalle, kiitos vielä siitä :)
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            #51
                                            Joo hyvä että se löysi perille :)

                                            Siinä nokassa on lovi ja kellossa on "tappi" joilla ne kohdistuu keskenään.

                                            Comment


                                              #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja heiki
                                              Romut joutui tiivistämään, eikä mahdu taas mitään tekemään. Miten iso talli sitä lie ois pitäny tehdä?
                                              Olen välillä ihmetellyt samaa ja tullut lopputulokseen, että väärin laatikoitu. Kaikki pitäisi purkaa lootaan ja merkata se. Pysyisi kamat hallinnassa ja löytyisivätkin vielä. Samalla ne menevät pienempään tilaan.

                                              Comment


                                                #53
                                                Niin isoa tallia ei ole tehtykään ettei se jossain vaiheessa täyttyisi ja taaskaan ei mahdu mitään tekemään =)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Pohjolatalli on ihan hyvä. Tontin rajat tosin tulee myös aika nopeasti vastaan...

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Tänään taas on yritetty ainakin edistää projektia. Uudet liukupinnat tuli nokkien välisille ketjuille, ja nyt ne kävi paikalleenkin niinkuin pitää. Mutta sitten oli taas tullut tilattua vääränlaiset ketjut.. Huomenna heti aamusta hakemaan toivottavasti sopivat tilalle.

                                                    Aloin aukomaan toisenkin kannen nokkapukkien pultteja. Ensimmäisen kanssa oli jo työkalujen kestävyyden kanssa ongelmia, mutta eihän tästä tule nyt yhtään mitään. Tuossa on ehkä puolet tuhotuista, mikä se oikea työkalumerkki nyt olis, joka kestäiskin?

                                                    Venttiilikopan stefat tuntui olevan tiukkoja menemään paikalleen, prässillä alkoi uppoamaan kivuttomasti. Oisko tähän ollut helpomkin tapa? :)

                                                    Huomenna jos pääsis niputtamaan jakopään yms. Vai tuleeko vielä mieleen jotain, mitä kannattaisi ennakoivasti vaihtaa?
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Itse taisin noita venttiilikopan tiivisteitä pari taistella paikoilleen kuivana, ja huomasin että kovin menee nihkeästi. Loppuihin taisin ihan öljyä laittaa pari tippaa liukasteeksi, mikä helpotti huomattavasti asentamista :)

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Stahlwillekin tuli rikottua, mutta löytyihän se kestävä kärkikin (Wera) jolla loputkin nokkapukit aukes.

                                                        Tänään laittelin laatikon takaisin kiinni, siinä ei ihmeempiä ollut.

                                                        Vähän jaksoi huvittaa saksalainen pakkaustapa yhden tiivisterenkaan osalta :)

                                                        Toista turboakin mallailin paikalleen. Siitä oli yhden banjon kierteet tuhottu, mikähän lie nousu noissa yleensä on? Oisko helicoil tms. järkevin tapa tuon korjaamiseksi?
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut heiki; 8.1.2017, 19:40. Perustelu: typo

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tuo toinen kuva herättää kyllä puolipakottavan tarpeen kysyä mikä ton hyllyssä olevan koneen koht.....

                                                          Ei kun ei mitään. En kysy. En.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            No kun nyt menit aloittamaan, niin se taitas olla just sopiva viikonloppuprojekti sinulle [emoji1]

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Selviskö viestin #21 videon äänen syy?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X