Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalojen kulumisvaroitin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    okei, no mistä sit vois johtuu, et valo ei sammunut, vaikka vaihdoin eteen uudet etujarrulevyt ja palat?
    Oliko vanhoissa ja/tai uusissa paloissa liitin kuluneisuudenvaroitukselle?

    Comment


    • Okei, no täytyy sit irrottaa mittaristo ja laittaa pinni suoraan maihin. niin pääsee sit valosta eroon.

      Vanhoissa paloissa ei ollu ollenkaan liitintä ja uusissa paloissa sit oli.
      Viimeksi muokannut okkim; 19.8.2014, 21:09. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

      Comment


        Sitä minä vaan ihmettelen, että jos vanhoissa paloissa ei ollut sitä anturia niin miksei valo sitten ole sulla aina palanut?

        Comment


          A6 C5 Jarrupalojen kuluneisuusvalo

          Ongelmana olisi siis kuluneisuusvalo kojetaulussa josta pitäisi päästä eroon.
          Palat on uudet ja liittimiä on molemmilla puolilla putsailtu ja ei vaan valo häviä. Allroad mallista sitä ei kait saa ohjelmoimalla pois instrument clusterista vcds:llä? Joten mistä raati oheistaisi maadoittamaan tuon piuhan. Konehuoneesta en löytänyt piuhaa joka varmasti menisi jarrupaloille.

          Comment


          • Väittäisin että saa pois koodaamalla. Jompitat ne auton puoleiset liittimet yhteen jotka pala-anturille menevät. Älä laita rautalankaa "väliaikaisesti", tämä tuli henkilökohtaisesti tehtyä ja vuoden päästä liittimet olikin entiset.

            Comment


              RS4 B5 jarrupalojen kulumisvaroittimen deaktivointi

              Hei tietäjät hoi.

              Millä saa deaktivoitua -00 Risasta noi jarrujen kulumisilmoituksen parhaiten?
              Autossa B7 RS:n jarrut paloilla ilman ilmoittímia. Tällä hetkellä tehty loopit johtoihin edellisen omistajan toimesta joka nurkkaan, mutta silti herjaa. Luin ulkomaisilta foorumeilta maapiuhan kytkemisestä johonkin mittarin taakse, mutta selkeitä ohjeita ja faktaa en löytänyt. Vag-comilla tuon toiminnaon poistaminen ei tainnut tällaiseen onnistua. Löytyskö täältä jelppiä?

              Comment


                Loopien kyllä pitäisi riittää, onkohan jokin johto poikki? Yleismittarillahan se selviää.
                Vcds:llä sen tarkistuksen saa pois.

                Comment


                  Jossain siellä häikkää on loopeissa, tai jostain johto/liitin sen verran huono, ettei virta kulje läpi tarpeeks. Pari kertaa hiljentyny tän muutaman viikon aikana mitä mulla ollu. Katottu kyllä kaikki nurkat liitosten ja looppien kunnon osalta, muttei mitään erikoista oo löytyny syyksi, tarvis varmaan yleismittarilla katsoa..

                  Olis helpoin saada koko toiminto kokonaan pois, sen verran tulee jarruja kuitenkin seurattua, että aivan turha toiminto. Jostain luin, että poiskoodaus b5 a4/s4 onnistuu vcds:llä, muttei rs4. Miten on?

                  Comment


                    Sama mittaristo RS4:ssa on, joten jos onnistuu a4/s4, niin onnistuu myös RS4:ssa. Mulla tosin on semmonen kutina, että ison ajotietokoneen tapauksessa ei voi koodata pois. Helpostihan se selviää, kun kattoo VCDS:llä.

                    Comment


                      Ei saa pois. En ainakaan löytäny omasta moista kohtaa. Loopit on mullakin noissa Porschen tekeleissä. On mulla nyt ne anturitkin hyllyssä mutta en ole saanut aikaiseksi laittaa kiinni. Loopit toimii oikein hyvin.

                      Comment


                        Ei auta jompitukset renkaiden päässä. Vika jossakin muualla piuhassa. Eikö kenelläkään ole kokemusta mistä piuhat löytää konehuoneesta allroad a6 tdi 02 vehkeestä? Mittaristoakin irroittelin ja tutkin netistä että blue liittimen 2 on (ainakin joissain mittaristoissa)jarrupalojen kuluneisuus piuha mutta sen maadottaminen ei myöskään valoa poistanut. Rupee ärsyttämään tuo mittariston piipitys. Auttakaa nyt miestä mäessä...

                        Comment


                          Ei se konehuoneessa kulje vaan jalkatilasta a-pilarin juuresta löytyy liittimet, ei nyt juuri ole kytkentäkaaviota lähellä.

                          Comment


                            Mittariston 32 nap liittimestä pinni 2 -> 10 napainen musta liitin pinni 9. Väri rus/vih.

                            Comment


                              Unohtui tähän aikanaan vastata. Ilmeni, että itselläni oli johdot jostain poikki tai jokin häikkä niin, että pimensi kolme nurkkaa. Vain yhteen nurkkaan tuli virtaa kun mittasin. Ajattelinkin, ettei loopeissani ollut mitään vikaa.

                              No törmäsin kansainvälistä AudiSRS -foorumia selatessa samoihin ongelmiin ja löysin tällaisen vastauksen risamiesten keskustelusta:

                              "If you want to mod the wires behind the dash cluster, its T32(blue) pin 2, Brown/Green wire, and you need to connect it to ground/earth. Solid brown is ground. If you pull that wire to ground at the cluster you wont need to touch any of the wires at the wheel arches."

                              Ja näin tein ja tämä toimi. Eipä enään tarvitse kuunnella tuota piipitystä..Vinkkinä muillekin asian kanssa joskus tulevaisuudessa painiville osapuolille. Aikaa meni sen vartin verran.

                              Comment


                                Ilmeni, että itselläni oli johdot jostain poikki tai jokin häikkä niin, että pimensi kolme nurkkaa. Vain yhteen nurkkaan tuli virtaa kun mittasin.
                                Eikös palojen varoitus ole vain edessä.
                                Et varmaan ole mitannut virtaa, mahdollisesti jännitettä, mutta siitäkään ei ole ollut mitään hyötyä. Resitanssia sieltä pitää mitata.
                                Toimivassa palavaroituksessa mittariston pinni on maadoitettu jarrupalojen kautta.

                                Comment


                                  Jännitettä juuri. Luin kyllä jostain, että pitäisi tulla väh. 5 volttia joka nurkkaan.. Ja niin, RS:ssä on palavaroitin joka nurkassa. Mutta pääasia, ettei tarvitse kuunnella sitä vinkumista ja valoa joka kerta kun lähtee autolla ajamaan..

                                  Comment


                                    Siellä voi olla 5V jännite mittariston ylösvetovastuksen takia, mutta silloin pitää olla palavaroituksen viimenen lenkki irti maasta.

                                    Ite tein saman maadotuksen yhteen risaan ja kytkentäkaavioiden mukaan ei ollut kuin edessä palavaroitus. Voi siitä toki olla muitakin versioita.

                                    Comment


                                      Allroadissa ei ole mustaa 10 napaista liitintä. Löytyy sininen harmaa ja vihreä. Kaikki 32 napaisia. Sinisestä 17 ja 32 yhdistys sytyttää luistonestovalon. Löytyykö joltain faktaa tietoa piuhoista jolla valo sammuu?
                                      Viimeksi muokannut jarski82; 25.10.2015, 12:04.

                                      Comment


                                        Kyllä tuon kertomani pitäisi faktaa olla kun elsasta vilkaistu, 10 napainen siis jalkatilassa.

                                        Comment


                                          Löytyykö infoa mitkä pinnit kickpaneelissa pitäisi mitata A4 B7:assa? Tarkastin johdot, ja olivat molemmat noin 0,1 Ohm. Tästä huolimatta piippailee ja polttaa keltaista. Rupeaa häiritsemään kun melkein jokaisessa A4:sessa mitä minulla on ollut niin tuo varoitus syttyy ennen aikojaan.

                                          Tai tietääkö kukaan sellaista patentti-paikkaa mistä tuo johto menee poikki kuten korkeusanturin johto joka hankautuu sisälokarin reunan kohdalla?

                                          edit: ilmeisesti tuo ohje toimisi: http://www.audizine.com/forum/showth...irect-solution
                                          Viimeksi muokannut haraldh; 12.4.2016, 15:32.

                                          Comment


                                          • Jarrupalat kuluneet

                                            Hei,

                                            tänään ajaessani näyttöön ilmestyi teksti: "bremsbelag verschlissen" ja kääntäjän mukaan jarrupalat olisivat kuluneet.

                                            Kohta pitäisi auto katsastaa, joten varmaan leimalle pitänee laittaa kuntoon. Minulla on vuoden 2000 audi s6 4.2 litran V8 koneella, nelikko. Osaako kukaan sanoa paljonko tuohon mahtanee tulla maksamaan uudet palat? Riittääkö tonni?

                                            Comment


                                              Eiköhän tuosta alle satasella selviä jos ei tarvi olla originaalit.

                                              Comment


                                              • Ni jos ostaa ite ja asentaa? Entä jos ei ole tiloja, että joutuu liikkeeseen viemää?

                                                Comment


                                                  No ei siihen tonnia sittenkään mene, ei edes marmorilla. Tarvikepalat paikasta riippuen 50-100 euroa ja siihen asennus päälle. Ei siihen palojen vaihtoon tiloja tarvi, sen tekee ihan pihamaallakin.

                                                  Comment


                                                    Oletan että autossa on vakiojarrut eli ns. HP2 satulat. Niihin onnistuu palojen vaihto ilman mitään erikoistyökaluja vaikka tosiaan pihamaalla ja jos verstaalla teettää niin alle tunnin homma se on joka tapauksessa. Töiden osuus siis kymppejä ennen kuin satasia.

                                                    Kaiken halvimpia tarvikepaloja kannattaa välttää painavan auton kanssa. Hyvät palat (Brembo/TRW) ovat yleensä vajaan satasen kierros etupäähän. Jarrulevyt ovat sitten kalliimmat mutta niitä nyt ei yleensä tarvi vaihtaa kuin kerran tai kaksi auton eliniän aikana.

                                                    Comment


                                                      Lainaanpa tätä säiettä. Omassa autossa (B6 2002 2,5Tdiq) ilmestyi myös jarrujen varoitusmerkki mittariston näyttöön. On siis se keltainen (O) merkki. Onkohan tämä nyt tuo jarrupalojen kulumisvaroitin, ei pysty muistamaan?

                                                      Vähän vaan ihmettelen, kun edellinen etujarrupalojen vaihto on tehty n. 30tkm sitten ja sitä edellisellä palasetillä pääsin hieman yli 60tkm. Nykyiset ja edelliset palat ovat samat Bosch/TRW. <30tkm etupaloilla on kuitenkin aika vähän. Toki palat saattavat olla eri valmistajan tekemiä vaikka ovat Bosch/TRW pakkaamia.

                                                      Vai olisiko kyseessä takapalat. Ne vaihdettu n. 90tkm sitten, minulla kuitenkin käsitys, ettei takapaloissa olisi ollut kulumisvaroittimia?
                                                      Viimeksi muokannut Ilkka L; 28.12.2016, 16:11.

                                                      Comment


                                                        Ei ole takana anturointia ja kyllä, tuo TIE Interceptorin näköinen kuvake on juurikin palojen kulumisanturoinnin merkki.

                                                        Comment


                                                          Mulla A6 TDIqA Avant on säännöllisen epäsäännöllisesti väläytellyt tuota kulumisvaroitusta. PAloissa on pintaa ja varoitus tulee ja menee. Päättelen tämän johtuvan huonosta/heiluvasta varoitinanturijohdon kontaktista. Ei haitanne katsastuksessa?

                                                          Comment


                                                            Ei haittaa.

                                                            Comment


                                                            • Audi A6 jarrujen merkkivalo

                                                              Vm 98 ajotietokoneeseen syttyy aina käynnissä ollessa jarrujen merkkivalo

                                                              ed. Omistajan mukaan jarruneste säiliön tasoanturissa vika, oli korjaamolla niin sanottu,
                                                              onko näissä tyyppivikana sen hajoaminen ja meneekö koko säiliö vaihtoon?

                                                              Tai jos sen saa irti niin vuotanee jarrunesteet pihalle ja sitten ilmaus hommaa aikalailla?

                                                              Jos vika olisi jarrupalojen johdoissa herjaisiko jarrupaloja erikseen vai sitä samaa keltaista jarruvaloa silloinkin?

                                                              Kiitos avusta

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X