okei, no mistä sit vois johtuu, et valo ei sammunut, vaikka vaihdoin eteen uudet etujarrulevyt ja palat?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrupalojen kulumisvaroitin.
Collapse
X
-
Okei, no täytyy sit irrottaa mittaristo ja laittaa pinni suoraan maihin. niin pääsee sit valosta eroon.
Vanhoissa paloissa ei ollu ollenkaan liitintä ja uusissa paloissa sit oli.Viimeksi muokannut okkim; 19.8.2014, 21:09. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
A6 C5 Jarrupalojen kuluneisuusvalo
Ongelmana olisi siis kuluneisuusvalo kojetaulussa josta pitäisi päästä eroon.
Palat on uudet ja liittimiä on molemmilla puolilla putsailtu ja ei vaan valo häviä. Allroad mallista sitä ei kait saa ohjelmoimalla pois instrument clusterista vcds:llä? Joten mistä raati oheistaisi maadoittamaan tuon piuhan. Konehuoneesta en löytänyt piuhaa joka varmasti menisi jarrupaloille.
Comment
-
RS4 B5 jarrupalojen kulumisvaroittimen deaktivointi
Hei tietäjät hoi.
Millä saa deaktivoitua -00 Risasta noi jarrujen kulumisilmoituksen parhaiten?
Autossa B7 RS:n jarrut paloilla ilman ilmoittímia. Tällä hetkellä tehty loopit johtoihin edellisen omistajan toimesta joka nurkkaan, mutta silti herjaa. Luin ulkomaisilta foorumeilta maapiuhan kytkemisestä johonkin mittarin taakse, mutta selkeitä ohjeita ja faktaa en löytänyt. Vag-comilla tuon toiminnaon poistaminen ei tainnut tällaiseen onnistua. Löytyskö täältä jelppiä?
Comment
-
Jossain siellä häikkää on loopeissa, tai jostain johto/liitin sen verran huono, ettei virta kulje läpi tarpeeks. Pari kertaa hiljentyny tän muutaman viikon aikana mitä mulla ollu. Katottu kyllä kaikki nurkat liitosten ja looppien kunnon osalta, muttei mitään erikoista oo löytyny syyksi, tarvis varmaan yleismittarilla katsoa..
Olis helpoin saada koko toiminto kokonaan pois, sen verran tulee jarruja kuitenkin seurattua, että aivan turha toiminto. Jostain luin, että poiskoodaus b5 a4/s4 onnistuu vcds:llä, muttei rs4. Miten on?
Comment
-
Ei auta jompitukset renkaiden päässä. Vika jossakin muualla piuhassa. Eikö kenelläkään ole kokemusta mistä piuhat löytää konehuoneesta allroad a6 tdi 02 vehkeestä? Mittaristoakin irroittelin ja tutkin netistä että blue liittimen 2 on (ainakin joissain mittaristoissa)jarrupalojen kuluneisuus piuha mutta sen maadottaminen ei myöskään valoa poistanut. Rupee ärsyttämään tuo mittariston piipitys. Auttakaa nyt miestä mäessä...
Comment
-
Unohtui tähän aikanaan vastata. Ilmeni, että itselläni oli johdot jostain poikki tai jokin häikkä niin, että pimensi kolme nurkkaa. Vain yhteen nurkkaan tuli virtaa kun mittasin. Ajattelinkin, ettei loopeissani ollut mitään vikaa.
No törmäsin kansainvälistä AudiSRS -foorumia selatessa samoihin ongelmiin ja löysin tällaisen vastauksen risamiesten keskustelusta:
"If you want to mod the wires behind the dash cluster, its T32(blue) pin 2, Brown/Green wire, and you need to connect it to ground/earth. Solid brown is ground. If you pull that wire to ground at the cluster you wont need to touch any of the wires at the wheel arches."
Ja näin tein ja tämä toimi. Eipä enään tarvitse kuunnella tuota piipitystä..Vinkkinä muillekin asian kanssa joskus tulevaisuudessa painiville osapuolille. Aikaa meni sen vartin verran.
Comment
-
Ilmeni, että itselläni oli johdot jostain poikki tai jokin häikkä niin, että pimensi kolme nurkkaa. Vain yhteen nurkkaan tuli virtaa kun mittasin.
Et varmaan ole mitannut virtaa, mahdollisesti jännitettä, mutta siitäkään ei ole ollut mitään hyötyä. Resitanssia sieltä pitää mitata.
Toimivassa palavaroituksessa mittariston pinni on maadoitettu jarrupalojen kautta.
Comment
-
Siellä voi olla 5V jännite mittariston ylösvetovastuksen takia, mutta silloin pitää olla palavaroituksen viimenen lenkki irti maasta.
Ite tein saman maadotuksen yhteen risaan ja kytkentäkaavioiden mukaan ei ollut kuin edessä palavaroitus. Voi siitä toki olla muitakin versioita.
Comment
-
Löytyykö infoa mitkä pinnit kickpaneelissa pitäisi mitata A4 B7:assa? Tarkastin johdot, ja olivat molemmat noin 0,1 Ohm. Tästä huolimatta piippailee ja polttaa keltaista. Rupeaa häiritsemään kun melkein jokaisessa A4:sessa mitä minulla on ollut niin tuo varoitus syttyy ennen aikojaan.
Tai tietääkö kukaan sellaista patentti-paikkaa mistä tuo johto menee poikki kuten korkeusanturin johto joka hankautuu sisälokarin reunan kohdalla?
edit: ilmeisesti tuo ohje toimisi: http://www.audizine.com/forum/showth...irect-solutionViimeksi muokannut haraldh; 12.4.2016, 15:32.
Comment
-
Jarrupalat kuluneet
Hei,
tänään ajaessani näyttöön ilmestyi teksti: "bremsbelag verschlissen" ja kääntäjän mukaan jarrupalat olisivat kuluneet.
Kohta pitäisi auto katsastaa, joten varmaan leimalle pitänee laittaa kuntoon. Minulla on vuoden 2000 audi s6 4.2 litran V8 koneella, nelikko. Osaako kukaan sanoa paljonko tuohon mahtanee tulla maksamaan uudet palat? Riittääkö tonni?
Comment
-
Oletan että autossa on vakiojarrut eli ns. HP2 satulat. Niihin onnistuu palojen vaihto ilman mitään erikoistyökaluja vaikka tosiaan pihamaalla ja jos verstaalla teettää niin alle tunnin homma se on joka tapauksessa. Töiden osuus siis kymppejä ennen kuin satasia.
Kaiken halvimpia tarvikepaloja kannattaa välttää painavan auton kanssa. Hyvät palat (Brembo/TRW) ovat yleensä vajaan satasen kierros etupäähän. Jarrulevyt ovat sitten kalliimmat mutta niitä nyt ei yleensä tarvi vaihtaa kuin kerran tai kaksi auton eliniän aikana.
Comment
-
Lainaanpa tätä säiettä. Omassa autossa (B6 2002 2,5Tdiq) ilmestyi myös jarrujen varoitusmerkki mittariston näyttöön. On siis se keltainen (O) merkki. Onkohan tämä nyt tuo jarrupalojen kulumisvaroitin, ei pysty muistamaan?
Vähän vaan ihmettelen, kun edellinen etujarrupalojen vaihto on tehty n. 30tkm sitten ja sitä edellisellä palasetillä pääsin hieman yli 60tkm. Nykyiset ja edelliset palat ovat samat Bosch/TRW. <30tkm etupaloilla on kuitenkin aika vähän. Toki palat saattavat olla eri valmistajan tekemiä vaikka ovat Bosch/TRW pakkaamia.
Vai olisiko kyseessä takapalat. Ne vaihdettu n. 90tkm sitten, minulla kuitenkin käsitys, ettei takapaloissa olisi ollut kulumisvaroittimia?Viimeksi muokannut Ilkka L; 28.12.2016, 16:11.
Comment
-
Audi A6 jarrujen merkkivalo
Vm 98 ajotietokoneeseen syttyy aina käynnissä ollessa jarrujen merkkivalo
ed. Omistajan mukaan jarruneste säiliön tasoanturissa vika, oli korjaamolla niin sanottu,
onko näissä tyyppivikana sen hajoaminen ja meneekö koko säiliö vaihtoon?
Tai jos sen saa irti niin vuotanee jarrunesteet pihalle ja sitten ilmaus hommaa aikalailla?
Jos vika olisi jarrupalojen johdoissa herjaisiko jarrupaloja erikseen vai sitä samaa keltaista jarruvaloa silloinkin?
Kiitos avusta
Comment
Comment