Sattuu juu, mut pitäis kokeilla huolella ennen kuin tulee tänne huuteleen... :) Kyllä noi S6:n listat menee niihin kiinnitysnastoihin myös keskiosastaan eli ei jää roikkuun pelkkien ruuvien varaan. Kiitos kuitenkin vinkistä ja avusta!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F ruoste
Collapse
X
-
Menisikö vuoden 2005 4F vielä koritakuuseen? Muuttoauto joululta -12 ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja. Ovet pilkuilla ja kontti kukkii.
Comment
-
Tuli putsattua sisälokarien takaa kuuden vuoden aikana hankittu maanomistus. Ei pahimmasta päästä, mutta tuo huovan taakse muodostuva "kuppi" kerää paskaa kiitettävästi. Ruostetta en löytänyt mistään, vaan puhdistuksen jälkeen paljastui ehjä maalipinta.
https://picasaweb.google.com/1049923...21951110046930
Saa nähdä miten käy ovilistojen kanssa, nekin pitää kesällä käyttää auki.
Comment
-
A6 4f ruoste
Joo tuonne sisälokarien taakse kyllä kertyy kompostia muihinkin malleihin, ja myös muovisisälokarillisiin. Tässä rouvan ex A3 8L ja niinikään kuuden vuoden aika kertynyt komposti
http://i3.photobucket.com/albums/y61..._wheel_arc.jpg
Tässä putsattuna, ei löytynyt ruostetta silloin tuostakaan
http://i3.photobucket.com/albums/y61...rc_cleaned.jpg
Comment
-
Meikäläisellä näyttää takaoven alta kynnyskotelo tältä. Kyselin merkkiliikkeestä, meneekö maahantuojan piikkiin (166tkm ajettu) ja sain suuri vastauksen, että on kiveniskemistä tms. ulkoisen tekijän aiheuttamia. Ei siis mene takuuseen. Ihmettelen kovasti, kuka on onnistunut polkaisemaan kolme pientä kivenmurua saman oviaukon kynnyskotelon maalipinnan läpi, muissa ovissa kun ei ole mitään...
Comment
-
Tähän liittyen päivitystä hiukan... Vein eilen auton maalaamoon (ei siis maahantuojan takuun piikkiin kuitenkaan) ja siellä ihmeteltiin maalarin kanssa näitä kupruja. Hän oli myös ällistynyt, miten ihmeessä maahantuoja pesee kätensä kun selkeästi maalin alta on ruvennut ruoste puskemaan läpi.
Samassa huomattiin takakontin lasin reunoilla molemmin puolin ruostetta, joita ei tässä vaiheeessa ryhdytä maalaamaan. Todnäk lähetän kuvat niistä (ja näistä aiemmistakin kupruista) suoraan Audi Centerille ja kysyn heidän näkemyksen maahantuojan vastuusta, kun ei todellakaan ole normaalia tuo ruostuminen eikä nuo kontin sisäpinnoilla olevat ruosteet ainakaan ole "ulkopuolisen tekijän esim kiveniskun aiheuttamia vaurioita" kuten Jkl Autotarvikkeella todettiin. Alla vielä kuva tuosta kontin ulkopinnan kuprusta... (kuva näköjään kääntyy väärinpäin, mut näkeehän tuosta olennaisen)
Comment
-
Tulipa putsattua ovien alalistat.
Listan ja oven väli oli täynnä hienoa hiekkaa/tiepölyä, joka oli kerrostunut tiiviiksi. Mäski oli tukkinut listan liukukiskot niin täyteen, että kuskin ja vänkärin listoja piti liikutella hyvä tovi edestakaisin, jotta lista tuli riittävästi eli muutaman sentin taaksepäin irti lähteäkseen. Takaovien listat lähti helposti, sillä kiskot olivat puhtaammat...olisi kannattanut aloittaa niistä.
https://picasaweb.google.com/1049923...65664628099842
Ruostetta ei löytynyt, mutta nuo pikkuiset metallitapit varmasti kutsuvat ruostetta ajan oloon. Lisäksi pikkukivet hakeutuvat listan ja oven väliin ja hankaavat maalipintaa. Suojamuovikalvo on estänyt hiertymistä hieman.
https://picasaweb.google.com/1049923...66230610589298
Myös ovikotelon sisälle oli kertynyt hiekkaa.
Vahasin listan alla olevan maalipinnan ennen takaisin laittoa, parempiakin aineita suojaukseen varmaan olisi hyvä käyttää.
Comment
-
Moro tuli hankittua elämäni ensimmäinen Audi muutama viikko sitten.Malli Audi A6 avant 3,0 tdi quattro s-line vm 2006 ajettu 205000km.Auto tuotu Espanjasta missä se on koko elämänsä viettänyt.Osaisiko joku sanoa minkälaiset ruostesuojat kyseisessä autossa on tehtaalta tullessa vai täytyykö minun laitattaa jotkut massat esim pohjaan kun auto on nyt käytössä pohjoismaisissa olosuhteissa talvi/Pakkanen/Suola ym ym
Comment
-
Vieras
Samat massat siellä on kuin suomiautoissakin.
Vaimon avant kävi ottamassa tuomion. Takuu maksaa 70% koko potista johon kuuluu ovet, kynnykset ja takaluukku. Jäähän siitä omaa maksettavaa vielä, mutta tuleepahan tehtyä. Otan vielä sisälokarit irti ja katson mitä sieltä löytyy, menee sitten samaan konkurssiin. Auto tuotu Hollannista.
Edit: 2006 ja ajettu 218tkmViimeksi muokannut pulla; 26.6.2014, 22:28.
Comment
-
Merkiiliikkeestä tuli bumerangi takaluukun alakulman ruostetäplästä kun takuukorjausta kyselin. Syyksi kerrottiin että auto on jo 5,5-vuotias! ja puskurissa on samalla kohtaa hankauma. WTF? Omistajanhan ei tarvitse kytätä hankaako luukku johonkin, vaan eikö nuo tarkisteta merkkihuollossa ja koritarkastuksissa. Luukun korivälykset on kunnossa, mutta oisko stoppari säädetty liian syvälle, en tiedä. Autossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, 2. omistaja. Niin, autohan on ikäloppu a6 vm.11/09.
Comment
-
No kyllä se hieman myös asiakkaan vastuualueeseen kuuluu jos 5 vuotta on auton paneelit hangannut toisiinsa. Toisaalta jos kerran luukun välykset on kunnossa, niin eikös kosketus tarkoittane, että luukun väliin on jossain vaiheessa jäänyt jotain ulkopuolista materiaalia?
Ja siis pääasiallisesti se korjaus mitä näihin on tehty koskee nimenomaan sinkkiongelmaa. Tuon sinkkiongelman aiheuttama ruostuminen on melko selkeästi tunnistettavisa kuluman tms. aiheuttamasta maalipinnan puhkeamisesta.
Comment
-
Olisi pitänyt uskoa varoittelut Olarin VW-centerin työn laadusta. Toissa kesänä korjautin ruostevauriot takuuseen. Vuodessa helmat menivät etukaarien takaosasta vähintään yhtä huonoon kuntoon kuin auton seitsemän ensimmäisen vuoden aikana. Viime kesänä korjautin samassa paikassa kolarivaurion jossa mm. vaihdettiin uusi takapuskuri. Samalla helmat maalattiin uudelleen. Nyt, vajaa 10kk uudelleenmaalauksesta, helmat ovat tämän näköiset:
Massa ja maali on irti pitkälle helman puolelle saakka.
Lisäksi uusitusta takapuskurista ovat maalit lähteneet molemmilta puolilta näin:
Liikkeen mukaan kaikki on normaalia kulumista eikä mene takuuseen. Kannattaisiko kysyä kuluttajaneuvojan mielipidettä?
Edit: sorateillä en ole ajanut juuri yhtään.
Comment
-
Ainakin tuo etulokarihomma näyttää vähän samalta kuin A4 B8:eissa. Ei toi korjaannu pelkästään maalaamalla kun kyseessä lienee suunnitteluvirhe. B8:issa maali lähtee samalla tavalla kun huopasisälokari pääsee hankaamaan peltiä vasten ja tuo maalin irtoilu/ruostuminen lähtee sieltä sisältäpäin. B8:ihin on olemassa tehtaan korjausohje jolla homma korjaantuu. Tuohon kaareen laitetaan B8:issa massa joka suojaa lokaria hankaumalta ja sisälokarikin vaihdettiin päivitettyyn ilmeisesti parempaan versioon.
Nimim. Ex-B8:sta korjattiin etulokarit kahteen otteeseen marmorilla takuuseen.
Comment
-
Omassa autossa takaluukussa sinkkisulkeumia, yksi puhki saakka. Samassa kohtaa kuin vastauksessa #189 eli rekisterikilven molemmin puolin.
Käytin A6 farmaria Herttoniemen Audilla. Vuosimalli 2009, ajettu 108 000 kilometriä, Suomiauto.
Ei vastaantuloa.
Takuuajan jälkeinen vastaantulo on päättynyt ko. ikäisestä autosta, vastauksessa kerrottiin.
Kun luen tätä ketjua, en näe logiikkaa auton iällä ja valmistajan vastaantuloilla.Viimeksi muokannut Jopi69; 3.6.2015, 09:49. Perustelu: Vuosimalli ja linkitys edellisiin kirjoituksiin
Comment
-
Vieras
Merkillistä, viime vuonna -06 Hollannin tulokas meni niin että min maksoin 30% korjauksesta.
Toissa vuonna -05 Suomiauto jossa ei huoltokirjaa, 300tkm mittarissa, meni 100% ympärimaalaus.
Kokeileppas uudestaan.
Comment
-
Ostin itselleni 2006 vuoden A6 Avantin joulukuussa autoliikkeestä jolloin mittarissa oli 224tkm.
Tietojen mukaan auto olisi uitettu saksasta vuonna 2010.
Huomasin tuossa kevään tullessa ja autoa pestessä että apparin ovesta listan kohdalta rupesi maali lohkeilemaan isoina palasina pois.
Tuon jälkeen rupesin vähän googlettelemaan asiaa ja huomasin, että muillakin ollut samaa ongelmaa ja päätin ottaa yhteyttä audi centeriin aluksi.
Audi centeristä vastattiin nopeasti ja pyysivät käymään VW Centerin korikorjaamolla kuvauttamassa auton oven.
Tuossa heinäkuun alussa kävin näyttämässä mittasivat maalipinnan paksuuden ja ottivat kuvat ja lähettivät tehtaalle tuolloin oli mittarissa 236tkm.
Tänään soitin VW ja kyselin tilannetta ja tehtaalta oli tullut vastaus että tehdas kustantaa jokaisen oven maalauksen jossa näkyy virheitä 100%.
Ei voi olla kuin tyytyväinen! :)
Comment
-
Vieras
Comment
-
Ok. Omassa autossani maalipaksuudet olivat 90-130µm välillä eri puolilla autoa ja eräs huoltoneuvoja päätteli tästä, että autoa on maalattu jälkikäteen. Tänään kävin toisella huoltoneuvojalla, joka oli edellisellä käyntikerralla lomalla, joka hän teki viralliset paperit Audille. Katsotaan minkälainen vastaus sieltä tulee. Noihin maalipaksuuksiin viittaamalla ei kyllä voi väittää, että pintaa olisi maalattu.
Comment
-
Automaalaus on oma lajinsa, mutta teollisuushommissa olen tottunut siihen että edellytetään kalvopaksuutta 80+ myytä. Käytännössä paksuus pyörii siinä sadan myyn molemmin puolin. Toki autotehtaalla varmaan prosessia kontrolloidaan merkittävästi tiukemmin, joten on mahdollista että speksi on esim. 80-100µm. Tällöin tuo 130µm voisi teoriassa olla uudelleenmaalattu, joskin maalia on laitettu silloin varsin säästeliäästi.
Comment
-
Vieras
-
Nyt tuli päätös minun autolle. 30% pitäisi maksaa itse korjauskustannuksista. Mikähän logiikka näissä tapauksissa on, kun osaan tapauksista tulee tuo itse maksettava osuus ja osaan ei. Kyselin tuota jo maahantuonnista, mutta vastaukset ovat täysin ympäripyöreitä, ainakin jos nämä täällä kerrotut tapaukset pitävät paikkansa. Vaikuttaa vahvasti, että lopullinen päätös riippuu asiaa hoitavan liikkeen mielialasta eikä päätökset perustuisi tehtaan päätöksiin.
Comment
Comment