Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 vetokoukku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 vetokoukku

    Westfalian koukkua olen ebaysta katsellut.
    Westfalialla onnäköjään kahta sähkösarjaa tuohon.
    Kumpihan on oikea ?

    Partnumber:305226300113
    Installationtime:ca. 60 Minutes
    number of poles:13-pol electrical kit
    Electrical Kit:car specific
    Blinkercontroll:C2-Controlllight
    encoding / activation:not necessary
    EPH-switchoff:yes
    steady plus:no steady plus
    chargingwire:no chargingwire
    electrical connection:front

    Partnumber:305227300113
    Installationtime:ca. 60 Minutes
    number of poles:13-pol electrical kit
    Electrical Kit:car specific
    Blinkercontroll:CAN
    encoding / activation:necessary
    EPH-switchoff:yes
    steady plus:contained
    chargingwire:no chargingwire
    electrical connection:rear

  • #2
    Huomaa, että pelkkä johtosarja ei kelpaa. Nyt et tee koukkua Corollaan tai mallisarjan vanhoihin tai halpis laitteisiin. Auto on CAN väyläinen ja toimivat sähköt vaatii sitä varten erillisen "vetokoukun älyboxin" akun viereen (en kyllä muista koodia. J-jotain? joku kattoo?), josta tuo sähkösarja vedetään. Jos aioit varastaa vain sähköt niin ei hyvä seuraa. Varadu silloin mittariston PYSYVÄÄN valoshow:n.

    Omassani on tehdasasenteinen koukku ja se oli aikoinaan yksi vaihtoauton valintakriteeri. Jälkikoukku ei pari vuotta sitten asiaa selviteytäni ollut mikään pikkujuttu. Hintaluokka marmorilla 2000+.

    Oletko katsonut koukkusarjaa oikeaan A8:iin (D2 vs D3)? alempi on CAN väyläiseen (onko se kasa johtoa vai onko mukana "joku boxi") mutta onko tuo ylempi joku säätöjuttu jolla autoa huijataan tai se on alun A8 D2:een (´95 non-can) jossa itse tein sähkö ryöstämällä ja ainoa oli että jarruvalon rikki-ilmoitus syttyi autochekciin kun kärry oli kiinni? Riippuu myös mitä vedät perässä. Pikkukärry on ehkä ok mutta raskaampi lasti (esim. vaunu tai vene, ehkä seuraavan omistajan toimesta?)...hmmm..?

    Ymmärtääkseni kunnon sähkösarja boxilla muuttaa jäädytyksen, ehkä vaihteiston jne asetuksia, sulkee mm. takaparkkitutkan jne sekä mittaristossa syttyy uusia valoja (mm. peräkärryn vilkulle omansa). Kauhuskenariossa poltat TipTronicin rikki kuormalla sekä katsot värikästä valonäytelmää mittaristossa vaikka kuokussa ei olisi mitään päällä...

    Menetkö siitä mistä aita matalin (silloin et tarvitse sähkö olenkaan) vai kunnolla tehtynä? Ask Yourself do you feel lucky?...;-D

    13-pistokkeeseen on 7-adapteri. Jos ostat käytetyn koukun niin varmista että avain on mukana (!!). Kysy siinä samalla sitä lähellä-akkua-olevaa-liitäntäboxia mukaan? tarvitset silti ohjelmoinnin. Mutta sen tekee vaikka marmori. Itse ostin aikoinaan pelkän ohjelmoinnin kun vaihdoin J518 ajonestoboxin joka on oma tarinansa (löytyy tältä sivustolta).

    Comment


    • #3
      Olisko se tämä....4E0907383A

      myynissä mm.
      http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A8-D3...-/170930011152

      Comment


      • #4
        Juu ei pelkkä johtosarja kelpaa.
        Nuo molemmat sarjat ovat Westfalian sivuilta katsotut ja käyvät heidän mukaan D3:een vuosimallista riippumatta.
        Tälläisen tilasin:
        http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...X:DERP:DE:1123
        Sähkösarjan osanumero tuossa on:4E0 055 204 ja on Westfalian tekele.
        Viimeksi muokannut Hartsi; 2.7.2013, 09:46.

        Comment


        • #5
          Ei näytä ihan huijaukselle. Kaksi vuotta sitten noita ei vielä ollut 4E:lle tarjolle. Laita kokemuksia kaikille näille sivuille miten kävi koska D3 hinnat on laskemassa ja niitä tulee yhä usemman ulottuville.

          Comment


          • #6
            Juu westfalian koukkuolisi ollut reilu 200€ kalliimpi.
            Tuo menee samalla lailla kokonaan piiloon kuin westfalia.

            Comment


            • #7
              Noniin,koukku asennettu.Reilu 4 tuntia meni asennuksessa.
              Voin suositella kyseistä koukkua D3:een.
              Koukkuosan kiinnitys tuntuu jopa paremmalta kuin Westfalian tekeleessä.

              Comment


                #8
                Minkälainen oli asennusoperaatio?

                Oliko hinta silloinkin 600 euron luokkaa, eli onko tuossa eBayn tuotteessa ns. jatkuva ale vai ei..?
                Viimeksi muokannut okkim; 17.9.2013, 20:01.

                Comment


                • #9
                  Juu 604€+49€ kulut oli silloin.
                  4 tuntia taisi mennä asennuksessa.Osaavallehan kaikki on helppoa:)
                  Puskurin irroituksesta jouduin Elsasta katsomaan neuvoa,muuten aika simppeli.
                  VCDS:llä tietysti joutui muutaman boksin koodaamaan.
                  Tuon koukkupään kiinnitys on tosiaan mielestäni parempi kuin Westfalian tekeleessä.

                  Comment


                    #10
                    Eli ihan huijaustarjous...

                    Tuleeko koukun mukana mitään asennusohjeita purkin kytkentään ja koodaukseen? Ja kytketäänkö se suoraan jollain liittimillä, vai pitääkö itse tuhertaa ja tinailla? :)

                    Onkohan tämä ihan kuraa?

                    Comment


                    • #11
                      Hyvät ohjeet tulevat.Westfalian johtosarja ja boksi tulee mukana ja liittimet käyvät suoraan.
                      Tuo johtosarja ei käy!Ja näköjään vaatii joko puskuriin loven tai sitten koukusta näkyy reilusti puskurin alta.

                      Comment


                        #12
                        Ok, eli varmaan se on järkevämpää sijoittaa tuohon kalliimpaan. Sitten vaan pitää miettiä että tarviinko oikeasti sitä koukkua, kun saattaa pian tulla hinnaksi satasen per käyttökerta ;)

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä sille käyttöä löytyy kun sellainen on,esim kavereiden muuttokuormat jne..

                          Comment


                            #14
                            Miten tuo takapuskuri irtoaa? Kurkin kontin sivuista sisään etsiäkseni kiinnityspultteja, mutta ei sieltä päässyt näkemään juuri mitään. Jotkut kummalliset hammaspyörät siellä on molemmin puolin, mitkä ihmeet ne on?

                            Comment


                            • #15
                              Niistä hammaspyöristä käännetään niin puskurin päädyt irtoaa.Niitä saa veivata kymmeniä kierroksia ja toinen puoli oli vielä toiseen suuntaan.Voin illemmalla laittaa Elsan ohjeen jos sulta ei löydy.

                              Comment


                              • #16
                                Just lueskelin kanssa jenkkiläisiä ohjeita tuosta, jotkut sanoivat jopa että lähemmäs 100 kierrosta saa pyöritellä ennenkun irtoaa..

                                Eli neljä ruuvia pohjasta, kolme molemmista pyöränkaarista, yhdet molemmista sivuista verhoilun takaa ja lisäksi tuota loputonta veivaamista tuosta sveitsiläisestä kellosta?

                                Comment


                                • #17
                                  Näin juuri.Laittelen illemmalla PDF:ää.

                                  Comment


                                    #18
                                    Heh, kaikkea sitä on keksitty :) En todellakaan osannut arvata että ne hammaspyörät kuuluu puskurin kiinnitykseen. On mulla ELSAn ohje, mutta eilen en ehtinyt lukemaan sitä. Mutta laita ne silti tänne, niin pysyypähän tallessa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Näillä pitäisi nahka irtaantua:)
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hartsi, löytyikö nuo ohjeessa olevat pari mutteria tuolta sisäpuolelta verhoilun takaa ihan näkyviltä vai jostain akun/härpäkkäiden takaa? Olis huomenna edes jotain osviittaa mistä niitä etsiä..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä ne ne sieltä näkyy.Akun joudut irroittamaan kun sen alle tulee keskusyksikkö,siis jos koukkua olet asentamassa..
                                          Viimeksi muokannut okkim; 7.4.2015, 10:20. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitos, eiköhän ne sieltä löydy sit. :)

                                            Itseasiassa koukun poisto tällä kertaa, eli kaiketi sen silti joutuu pois ottamaan että sen sieltä akun alta saa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viesti
                                              Hyvät ohjeet tulevat.Westfalian johtosarja ja boksi tulee mukana ja liittimet käyvät suoraan.
                                              Tuo johtosarja ei käy!Ja näköjään vaatii joko puskuriin loven tai sitten koukusta näkyy reilusti puskurin alta.
                                              Oliko sinulla autossa valmiina punainen liitin joka tuli kiinni boksiin? Ja koukusta tuleva johtonippu toiseen liittimeen?

                                              Ostin nimittäin paikalliselta heimoveljeltä alkuperäisasenteisen Westfalian koukun sähköineen, mutta toinen johtonippu on kiinteästi kiinni autossa, eikä sitä vielä raaskittu repiä irti.

                                              Tuohon punaiseen liittimeen tulee CAN-väylä, jarruvalokytkimen tieto ja pari muuta johtoa. CAN-väylän johdot menee ilmeisesti kojelaudan päätyihin asti, ja ei ihan kiinnostaisi alkaa sinne asti vetämään piuhaa. Liitteenä kuva johtonipusta mikä omasta autosta puuttuu.

                                              Eli mitenkäs tuo retrofit tarkalleen ottaen tehdään?
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei se kyllä valmiina ollut.Westfalian sähkösarjaa on kahdenlaista,toinen kytketään kojelaudan alle ja toinen akun luokse jollainen minulla oli.Ilmeisesti koukun keskusyksikkökin on erilainen..
                                                Mikä sulla on boksin numero?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kojelaudan alle..? Huh, sehän lähellä on. Boksin numeroa en tiedä, pitää tarkistaa.

                                                  Mihin se autossa oikein kytkettiin? Yksi johto sinne, toinen tänne, vai johonkin liittimeen? Onko mitään ohjetta?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuohon malliin minulla ei ole ohjetta.
                                                    Malli mikä minulla oli kytkettiin ILM yksikköön akun luona.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eli varmaan asentelit tämän ohjeen mukaan?
                                                      http://www.westfalia-automotive.de/f...7391101-02.pdf

                                                      Tuo on kyllä aika erilainen kuin alkuperäinen. Joutuuko sitä perskutti ostamaan tuollaisen, kun ei viitsis ihan koko autoa purkaa parin johdon takia...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu tuo malli juuri.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Näyttääkö toi oikealta koukulta tohon D3;seen?

                                                          onko teillä mitään numeroita tossa koukku-osassa?


                                                          Click image for larger version

Name:	20131127_150443.jpg
Views:	1
Size:	151,8 Kt
ID:	1615775

                                                          Miten toi asennus pitäisi tehdä tonne autoon kun en saa tarttumaan sitä niin millään...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Näyttää se. Onhan autossa se runko-osa asennettuna? ;)

                                                            Se koukku ei varmaan ole viritettynä, eli siitä nupista pitää vetää ja kääntää myötäpäivään että se "virittyy".

                                                            Oli siinä mulla jotain numeroita kyljessä.
                                                            Viimeksi muokannut okkim; 27.11.2013, 17:02. Perustelu: Lisäystä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X